Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Gillberg 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Gillberg
Hm... Jo, Eva Kärfve blev visst påhoppad. Jag stöder inte hennes sak, men som kvinna finner jag viss jargong rätt tröttsam. Annan jargong också för den delen, som kvinna med vänsteråsikter. Av någon anledning tycks det vara en förfärligt provocerande kombination. Ironi eller ej, det är inte roligt längre. Jeez... Snart skaffar jag näbbstövlar på pin kiv bara för att ha lämpligt verktyg till hands för att trampa tillbaka (jag var inte på långa vägar född 68 så jag har inga).

On topic:
Som forskare finner jag det oroande att känsligt material kan krävas ut för helt andra syften än vad deltagarna själva givit samtycke till, särskilt som etiska kommittéer ofta har krävt långtgående löften till deltagarna som går stick i stäv med detta. Däremot är granskning så klart viktigt. Här skulle behövas bättre rutiner. Redan utsatta människor som väljer att delta i forskning skall inte användas som slagträn i strider mellan olika forskare och deras respektive paradigm.

Som innehavare av diagnoser som Kärfve ifrågasätter är jag rätt less på folk som säger sig agera med mitt eget bästa för ögonen, men som vägrar lyssna på vad jag själv och andra med mig har att säga om saken.

5 oktober 2011, 22:37
Moderator
Som så ofta hittar Incognita viktiga saker jag också tycker och hade velat skriva...

Nej, Mitzi, jag hoppade inte på dig och har inte minsta lust att göra det. Kanske var jag otydlig däremot. Jag talade om andra människor (som säkert inte heller har menat att bära sig så illa åt som jag tycker de gjorde), och det gjorde jag för att försöka förklara varför jag inte förstod hur jag skulle ta det du skrev. Dig visste jag alltså inte hur jag skulle tolka. Men eftersom det här var en annan sorts diskussion så trodde jag inte just påhopp var din avsikt heller. Jag har (också?) blivit oförsonligt angripen i min dar, och sett andra bli det, där "vänster", "PK" och liknande har funnits bland tillhyggena. Du har kanske en annan bakgrund.

5 oktober 2011, 23:48
Moderator
Ja du Z, vi borde låtsas att vi är samma person så att vi alltid är först med att skriva vad vi vill skriva. Och med halva ansträngningen. :P

Fast... då skulle ju andelen som faktiskt förstår vad jag skriver minskas med... alltför många procent. :?

6 oktober 2011, 00:03
Medlem
Jag tycker, om jag ska vara helt ärlig alltså, att Gillberg är.

24 december 2013, 09:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.