Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Gillberg 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Gillberg
CodeRedAlert skrev:
Vad är det för fel på er?!

Det sägs ju att "skönheten kommer inifrån" och hennes inre gör att hon ser ut som en hamster med grisögon (och det oavsett om hon faktiskt ser ut som en hamster med grisögon eller inte):
Bild

"Its eyes, its eyes, what have you done to its eyes!!!???"

5 oktober 2011, 15:00
Moderator
Men visst är det ju som Koden antyder, väldigt typiskt att när killar ska uttrycka ogillande av en kvinna för en saks skull, så blir det iallafall avsmak mot hennes utseende de gör det till. (Eller så kan det bli insinuationer om hennes sexualmoral.) Man kan ju – eller tydligen inte – tänka tanken att vara det kön som måste leva i sådant.

Allt detta rutinmässiga klankande på "68-vänstern" och hänförande av allt man ogillar till den, förresten: jag undrar hur mycket av diverse jämlik- och frihets- och transparensvärden som även högerhökarna tar för självklara (och utnyttjar för att sprida sina budskap till exempel om att avskaffa dem) som vi skulle ha haft utan de rörelserna. Särskilt undrar jag hur mycket snabbare nedmonteringen av dem skulle ha gått under innevarande period, när vi inte längre har något östblock att vara demokratiskare än utan bara svartmuskiga terrorister att stå enade mot.

5 oktober 2011, 15:22
Medlem
Nu tappar jag bort den röda tråden, vad har politik (höger/vänster) att göra med huruvida en pseudoforskare anses attraktiv eller inte?

Zombie skrev:
Men visst är det ju som Koden antyder, väldigt typiskt att när killar ska uttrycka ogillande av en kvinna för en saks skull, så blir det iallafall avsmak för hennes utseende de gör det till.

Men det här håller jag delvis med om, dock inte i det här fallet.

5 oktober 2011, 15:32
Moderator
Ufo skrev:
Nu tappar jag bort den röda tråden, vad har politik (höger/vänster) att göra med huruvida en pseudoforskare anses attraktiv eller inte?
Det var för att det var en sidotråd som jag skrev det litet. Kommentar till vad
Mitzi skrev:
Jag antar att tant Kärfve (f. 1949) är en överlevande och fortfarande aktiv 68-revolutionär. Åtminstone tyder den barnsliga aggressiviteten, mediahorandet och den hänsynslösa idiotenvisheten på det.
Och eftersom Mitzi inte precis är ensam om den jargongen på nätet så tillät jag bägaren att rinna över en aning.

5 oktober 2011, 15:36
Medlem
Zombie skrev:
Och eftersom Mitzi inte precis är ensam om den jargongen på nätet så tillät jag bägaren att rinna över en aning.
Men jag kan inte se ett ord från Mitzi som antyder utseendet på Kärfve.

5 oktober 2011, 15:41
Moderator
Nej, det var därför jag skrev de båda sakerna i olika stycken. Hela inlägget var inte svar på Mitzi. (Jag trodde helt naivt det skulle framgå av innehållet vad som var svar på vad.)

5 oktober 2011, 15:42
Medlem
Zombie skrev:
(Jag trodde helt naivt det skulle framgå av innehållet vad som var svar på vad.)
Jaha är det så uppenbart?
Springer mellan datorn köket och badande unge, missar nog en del :lol:

5 oktober 2011, 15:50
Medlem
Schueberird skrev:
Hobbitar? Vi har alltså stora fötter och bor i hus med runda dörrar, skrattar gärna och dansar och ställer till med glamman? Det låter inte som en helt fel tillvaro och, till yttermera visso, det är ju sant vad som sägs om korrelationen mellan storleken på en mans fötter (om han så är en hobbit eller inte) och hans lem, så jag klagar inte.

Att ha runda dörrar kan dock vara lite opraktiskt och ta onödigt mycket plats, så det tycker jag är lite småsint av dig att önska oss.

Håller fullständigt med Schueberird, jag vill leva som hobbit, kan man "komma ut" som hobbit, ja just ja har alltid funderat
vad hbt betyder men nu förstår jag :!:

5 oktober 2011, 15:54
Moderator
Ufo skrev:
Zombie skrev:
(Jag trodde helt naivt det skulle framgå av innehållet vad som var svar på vad.)
Jaha är det så uppenbart?
Springer mellan datorn köket och badande unge, missar nog en del :lol:
Ah, multitasking. :idea: Ja, till det krävs en man med fler taskar än Einstein, har jag hört.

... eller så behövs det mer citat än jag tror, särskilt när en av sakerna man kommenterar ligger några inlägg tillbaka...

Ron Jeremy skrev:
Håller fullständigt med Schueberird, jag vill leva som hobbit, kan man "komma ut" som hobbit, ja just ja har alltid funderat
vad hbt betyder men nu förstår jag :!:
Ah igen. :idea: (Blir många ampèretimmar det här.) Ja, det vill inte jag heller acceptera att man inte kan.

5 oktober 2011, 15:56
Medlem
Zombie är arg!

Allt är//var bara ironi... :lol: Men all right, ska vi vara PK i fortsättningen? Då blir alla snälla & glada! :07:

5 oktober 2011, 17:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.