Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
JO kritisk till barnfri sex. 

Är det rätt eller fel?
Rätt 0%  0%  [ 0 ]
Fel 100%  100%  [ 1 ]
Antal röster : 1

JO kritisk till barnfri sex. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg JO kritisk till barnfri sex.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jo-kritisk-till-att-anstalt-avbrot-fanges-sexakt
Citera:
JO är tveksam till policyn om att sexuellt umgänge inte får förekomma när barn är närvarande.

4 oktober 2011, 01:07
Medlem
Inlägg Re: JO kritisk till barnfri sex.
Fråga a: Hur mycket uppfattar egentligen en femmånadersbebis av det som pågår runtomkring?
Fråga b: Om den faktiskt fattar att det är just sex som pågår, hur mycket tar den då skada av det?

Rent intuitivt säger jag att det, för bebisens skull, inte fanns någon anledning att avbryta akten.

4 oktober 2011, 05:08
Medlem
För det första - varför får man glida runt på en räkmacka inne i ett fängelse?
Bort med alla bekvämligheter och säg hej till fröken höger, knäckemacka med mögel på och hårt arbete varvat med obligatorisk utbildning i etiska och moraliska frågor samt samtalsterapi för att bli mindre trasig/uppfuckad inombords.

Från vilken ålder bör barn INTE se på när vuxna har sex?
Är all sorts sex okej att se på - vill man se när mamma piskar pappa eller när pappa blir deepthroatad av mamma?
Analsex - är det okej?

Är det diskret stånk under ett täcke som avses?

Jag fattar inte frågan och blir upprörd. (ehehe)

:04:

4 oktober 2011, 08:48
Medlem
Är nasalsex okej? Otalsex? Moralsex? Banalsex?

Men assåvadå, menar du alltså att jag måste runka med fel hand när jag åker i fängelse? :shock: Och tänk om internen är gay då (eller heterokvinna för den delen): Måste den då fortfarande hälsa på Fröken Höger? Grov diskrinimering av vänsterhomosar och kvinnor!!! :x

4 oktober 2011, 12:40
Medlem
Men använd Herr Häger då.

Tstschh.

4 oktober 2011, 13:02
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Bort med alla bekvämligheter och säg hej till fröken höger, knäckemacka med mögel på och hårt arbete varvat med obligatorisk utbildning i etiska och moraliska frågor samt samtalsterapi för att bli mindre trasig/uppfuckad inombords.
Tycker mig se en viss motsättning mellan de första sakerna och den sista där. Eller möjligen den första och de båda sista, men om moralutbildningen är av "hårda tag"-typ tror jag inte på den heller.

Å andra sidan vet jag inte hur mycket allvar, bara tankeprövning osv. det där var.

Trådfrågan var (ännu) svårare att svara på. Där kommer ju också vår djupt störda västerländska sexualitet in. Å ena sidan är det ju (eller var?) en psykoanalytisk sanning att åsyn av sex ska vara djupt traumatiserande för ett barn; å andra sidan vet jag knappt något annat djur som bryr sig, jag vet hundratals generationer bondbarn som såg andra djur para sig hela tiden, och vad mer såg eller hörde barnen i alla tusentals enrumshem? Även om människans impuls att smyga med sex skulle vara "naturlig" (vilket den naturligtvis kan vara)? Å tredje sidan, åtminstone vår kristna bondekultur kan man ju inte precis beskylla för att inte skada folk, inte minst sinnligt och sexuellt, och som det är nu är ju sexualiteten så laddad, på ett sjukt sätt, att... ja, vad ska man skriva om en sån här sak till exempel utan att det blir fel eller tas fel upp?

4 oktober 2011, 13:37
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men använd Herr Häger då.

Tstschh.

Bild

Det är penisfestivalen i Kawasaki som pågår och hägern dök plötsligt upp och ville slicka lite: Vilken tur att jag hade kameran till hands.

4 oktober 2011, 13:52
Medlem
CodeRedAlert skrev:
För det första - varför får man glida runt på en räkmacka inne i ett fängelse?
Vart har du fått tag i den infon?
Artikeln jag hittade går inte alls in på vilka lekar de praktiserade.

CodeRedAlert skrev:
Från vilken ålder bör barn INTE se på när vuxna har sex?
Tror inte det går definiera en exakt gräns.
Men det behöver inte vara för att "skydda" barnet, det kan också vara av etik och moral. Det är en av sakerna de skall lära sig bakom gallret.

CodeRedAlert skrev:
Är all sorts sex okej att se på
Allt eller inget. Annars borde det leda till diskriminering.

CodeRedAlert skrev:
Jag fattar inte frågan och blir upprörd.
"Är det rätt eller fel?"
Omformulering: "Anser du att det är rätt eller fel?"

4 oktober 2011, 14:23
Medlem
Schueberird skrev:
dök plötsligt upp och ville slicka lite:
Stackars Pippi, se hur hon verkar sakna herr Nilsson. :(

4 oktober 2011, 15:01
Medlem
Herr Nilsson? Är det det du kallar gimpen i källaren?

4 oktober 2011, 17:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.