Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Hur mycket skall en text väga för att klassas som tung litteratur?

13 september 2011, 04:01
Medlem
...

...

...

Det

...

...

...

Betyder

(Jag kan säga det på tyska efter att jag lärde mig var hebreiska är på tyska)

...

...

...

WALL STREET JOURNAL!

På tal om musik som man vill spela för politiker som inte längre rör på sig...

13 september 2011, 08:32
Medlem
Schueberirdmyndigheten säger:
Vi måste se över våra rutiner.

27 september 2011, 01:51
Moderator
Ufo skrev:
Hur mycket skall en text väga för att klassas som tung litteratur?
1,19287 kg. Plus något hekto på arabiska och persiska, minus något hekto på kinesiska.

27 september 2011, 11:12
Moderator
Ryska romanförfattare från artonhundratalet kan också komma undan med mindre eftersom det inte är någon risk att de utnyttjar den förmånen. Fantasyförfattare gör det visserligen inte heller och scififörfattare inte alltid, men deras verk befinner sig ju inte i den här världen och väger därför ingenting här.

Jag kan också tillägga, för att förebygga diskussion, att textens rent litterära vikt givetvis är inräknad, och den måste man vara littvetare eller recensent för att kunna bedöma – så överväg inte att väga boken själv.

27 september 2011, 11:55
Medlem
Zombie skrev:
Ryska romanförfattare från artonhundratalet kan också komma undan med mindre eftersom det inte är någon risk att de utnyttjar den förmånen. Fantasyförfattare gör det visserligen inte heller och scififörfattare inte alltid, men deras verk befinner sig ju inte i den här världen och väger därför ingenting här.

Ingen skönlitterär roman befinner sig väl helt och fullt i "den här världen", eftersom allt är återgett genom det filter som kallas författare. Dessutom kan vetenskapsfiktionslitteratur visst befinna sig minst lika mycket i "den här världen" som annan skönlitteratur - den behöver inte ens utspela sig i framtiden, vilket många tycks ha en föreställning om att den alltid gör. *pekpinnesmilare*

27 september 2011, 13:35
Medlem
TOLD YA!

Jag sa ju det.

Men vill han att väst ska vinna?

AP av alla platser att ge intervju.

Och heja svaret!

Jag har en bok.

Den är från 1970.

Den var svår att hitta.

Men när jag kom till 1970 börja jag leta sidospår och googla.

Jag orkar inte attackera åskmolnsmilyn som jag brukar.

27 september 2011, 17:38
Medlem
Bild

Kära oseriös diskussion, jag vill inte skiljas! Köper ny kuk, välj vilken du vill ha! :03: :07: :09:

29 september 2011, 11:02
Medlem
Zombie skrev:

Jag kan också tillägga, för att förebygga diskussion, att textens rent litterära vikt givetvis är inräknad, och den måste man vara littvetare eller recensent för att kunna bedöma – så överväg inte att väga boken själv.

L Ron Hubbard?

29 september 2011, 18:07
Medlem
Likheterna mellan en giljotin och en golvspegel är slående.

2 oktober 2011, 00:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.