Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Varför är toleransen mot aspergervåld lägre idag?
Författare |
Meddelande |
Josef3
Avslutat konto
|
Varför är toleransen mot aspergervåld lägre idag?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3781271.svdVet inte hur många gånger jag slog lärare eller förstörde kläder, läromedel och inredning för tusentals kronor. Det var under sena 80-talet och tidiga 90-talet. Var aldrig tal om polisanmälan. Nu för tiden verkar toleransen mot aspergare som är stökiga och slåss/förstör mer eller mindre alltid leda till tidningsrubriker och polisanmälan. Jag vet vad som döljer sig bakom artiklarna. Jag kan känna det eftersom jag upplevt det själv.
|
10 november 2009, 22:06 |
|
|
rdos
Medlem
|
Re: Varför är toleransen mot aspergervåld lägre idag?
Tja, varför skulle det finnas tolerans för våld i skolan, oavsett vem som står för det? Och varför skulle det isf finnas tolerans emot våld men inte mot sexuella avvikelser?
|
10 november 2009, 22:23 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Aspergervåld är en försvarsmekanism, en reaktion mot NT-samhällets omedvetna psykologiska och sociala våld. Att bemöta det med polisanmälan är att hälla eld på brasan.
Det kommer komma en dag då neurotypiska ska släpas ut ur skolor och hus och slaktas som grisar.
|
10 november 2009, 23:59 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Och det ska tolereras?
|
11 november 2009, 00:03 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
De kommer inte ha något val.
|
11 november 2009, 00:12 |
|
|
carl
Medlem
|
hehe
|
11 november 2009, 01:53 |
|
|
Sanive
Medlem
|
Det låter harmlöst på papper men få saker är så kränkande som "sätta sig ner och prata". Det påminner mig lite om töntarna som mobbade mig I skolan. De valde ett sådant tillvägagånssätt att lärarna ställde sig skeptiska emot mig då man i deras värld bara kan bli trakasserad om någon hojtar hora eller brukar direkt våld. Jag borde ha ljugit eller låtit bli att delta på alla korkade möten, de var värre än korridorerna där jag i alla fall behöll en strimla av värdighet.
|
11 november 2009, 02:13 |
|
|
ford
Medlem
|
..och på så vis har man bara bidragit till en samhällsutveckling där en växande opinion anser att NPF-personer skall låsas in på institution, oavsett om de visat våldsamma tendenser eller ej, bra jobbat!
|
11 november 2009, 16:35 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Då får folk anse det. Vi ska inte behöva förändra oss för att förtjäna deras respekt. De är lägre än grisar. Om majoriteten av aspergare fick övernaturliga krafter, typ som Magneto i X-men eller förmågan att slunga eldklot och blixtar, tror du verkligen att de hade förhållit sig fredliga till NT-samhället? Knappast. Innerst inne är aspergare programmerade att hata och straffa NT-folk.
|
11 november 2009, 17:08 |
|
|
rdos
Medlem
|
Tror jag inte. De sk "riktiga autisterna" verkar inte så riktiga alls. Våldsamma krigare är inte vad jag kallar riktiga autister. Det är vad jag kallar missanpassade NT-kräk.
|
11 november 2009, 17:27 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|