Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Oseriös diskussion 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Oseriös diskussion
Jag tycker vi ska prata näringslära?
Är det någon som vill prata om näringslära?
Är det det eller?
Nehej jag trodde väl det.

28 september 2011, 10:14
Medlem
Näringslära: Jag kommer aldrig mer att köpa amfibiefoder såsom frysta mygglarver etc på djurmagazinet. Min Axolotl och hela min samling Xenopusgrodor dog av giftigt foder. De äldsta, två st X.tropicalis var 17 år gamla. De hette negergrodan och fetmagrodan. Saknar dem som fan. Även några fiskar dog.

Allt inom loppet av några dagar och i flera akvarier.

Detta fick mig att lägga ner akvaristiken som jag hållit på med sedan 7 års ålder när jag fick min första salamander.

28 september 2011, 14:36
Medlem
Du döööÖÖÖÖÖödade mig med giftigt foder....
*Spöklik anklagande röst*

28 september 2011, 16:20
Medlem
Schueberird skrev:
Hur skiljer sig den här tråden från Nonsenstråden?

Då jag inte ser något tecken på att du ställer frågan å ämbetets vägnar...

Förutsatt att du inte kan se att den här tråden intill minsta detalj är identisk med Nonsenstråden måste jag tillstå att det är en bra fråga, men om du däremot redan har insett det jag nyss förklarat vill jag bara tacka för ett synnerligen passande inlägg.

Min fråga, vad kan vi göra för att diskussionen (alltså om inläggen så här långt kan tänkas vara diskutabla, vill säga) inte ska bli seriös?

-Kan man avskaffa inträdet?
-Sätta upp skyltar som välkomnar till den oseriösa parnassen?
-Sälja rusdrycker?
-Bjuda in regeringspartierna för överläggningar?
-Införa skäggtvång?

28 september 2011, 23:43
Moderator
Jag finner diskkursen ytterst effermenterande mot bakgrund av mat- och svamptrådarnas pleroforiska myscellogenes.

29 september 2011, 00:35
Medlem
Zombie skrev:
Jag finner diskkursen ytterst effermenterande mot bakgrund av mat- och svamptrådarnas pleroforiska myscellogenes.

Tyvärr svävar diskusen över mellanmålet. Kastaren tar en paus medan tränaren hämtar disk från ett intilliggande café & konditori. Efter överläggningar dänger kastaren iväg en serie koppar + fat, vilka alla missar den svävande diskusen men träffar istället en kis som står och fibblar med dasen inför en sällsamt dyster skara ölhävare. När kisen dråsar omkull flyr pimplarna kors och tvärs. Elektra månde klaga men diskusen svävar alltjämt. Sekunderna ringlar iväg, sju, åtta, nio... Matchen bryts. Blixtarna rungar. Publiken stirrar. En diskus svävar över mellanmålet - korv stroganoff.

29 september 2011, 04:32
Medlem
mogfelat skrev:
Schueberird skrev:
Hur skiljer sig den här tråden från Nonsenstråden?

Då jag inte ser något tecken på att du ställer frågan å ämbetets vägnar...

Förutsatt att du inte kan se att den här tråden intill minsta detalj är identisk med Nonsenstråden måste jag tillstå att det är en bra fråga, men om du däremot redan har insett det jag nyss förklarat vill jag bara tacka för ett synnerligen passande inlägg.

Min fråga, vad kan vi göra för att diskussionen (alltså om inläggen så här långt kan tänkas vara diskutabla, vill säga) inte ska bli seriös?

-Kan man avskaffa inträdet?
-Sätta upp skyltar som välkomnar till den oseriösa parnassen?
-Sälja rusdrycker?
-Bjuda in regeringspartierna för överläggningar?
-Införa skäggtvång?

Men åh vad ni krånglar.

Äktenskapsskillnad ansöker man om hos tingsrätten. Undrar varför trådarna inte vill vara samman längre? Nonsenstråden har för liten kuk?

29 september 2011, 10:57
Medlem
sugmundfreud skrev:
Men åh vad ni krånglar.

Äktenskapsskillnad ansöker man om hos tingsrätten. Undrar varför trådarna inte vill vara samman längre? Nonsenstråden har för liten kuk?

Ja, se krångel, det ä mitt liv de sä. Det blev så mycket annonser i den Stora tråden. Vet inte om Nonsenstråden har någon kuk förresten, har inte itts sjunka så lågt.

En möjlighet är att trådarna börjar bli till åren, de vill komma ut och se sig omkring. Stå å tjafsa i ett gathörn med någon svarttaxikille som bara vill komma innanför kläderna på en; skulle bara veta vad han skulle få - VS som en huggkyss i skrotum. Nej, alltså. Se världen lite på riktigt. Känna efter. Vad vill vi. Gillar vi den här kodsörjan som man hela tiden får uppkört i nyllet. Man vill ju experimentera och komma underfund med saker lite peu om peu. Softa lite i elektroniken. Slippa alla bittra dynamitarder som bara måste trycka in patronen i rätt hål vareviga gång. Ingen variationsrikedom, där inte. Hitta sig själv, helt enkelt. Kila vidare... nänänä, jag menar inte dö... Dö? Du kan väl lyssna på mig lite... Dö! Bli mig lite, bli mig lite...

1 oktober 2011, 04:53
Medlem
-Alle man till rakning!
-Nej, tack; jag kör.

8 oktober 2011, 06:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.