Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Vuxna barn till alkoholister - se hit! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vuxna barn till alkoholister - se hit!
Eller så kan vi ju fortsätta diskussionen här?

Jag hade också en förälder med alkoholberoende, med stor sannolikhet självmedicinering för ett eller annat npf. Han lever inte längre.

26 september 2011, 11:35
Medlem
Ptja, jag var nyligen inblandad i att göra inbrott i en förälders kylskåp och sno alla sjutvåer och all sprit. Lämnade kvar folkölen. Kändes lite kymigt att göra så, men man måste sätta ner foten också liksom.

26 september 2011, 14:41
Moderator
Bra gjort!

26 september 2011, 15:22
Inaktiv
Min morsa var alkoholist i 15-20 år typ. Eller hon är det nu också men en nykter alkoholist.

Jag hann dock flytta hemifrån innan subban började supa mer rejält, så det var mina tre småsyskon som fick se skiten mest.

Dock ringde hon mig vid otal tillfällen, efter att jag flyttat heimfrån, och pratade om sin barndom och annan skit. Jag kom efter mycket grubblande fram till att subban var schizofren men hon var visst aspackad under våra samtal. Det fattade jag inte.
:o

För övrigt är jag själv subba. En stolt subba! Dock av förklarliga skäl barnlös.

6 oktober 2011, 00:57
Moderator
Barndomshistorierna... sådana är jag bekant med. Ackompanjerade av motsvarande historier kring uppväxten och arbetslivet. En väl utarbetad genre.

6 oktober 2011, 01:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.