Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Den lite arga tråden! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den lite arga tråden!
Hur blev klockan fyra på morgonen?!
:05:

24 september 2011, 04:05
Moderator
För att du glömde slänga den i golvet i tid.
Jag vet, för jag har samma problem.

24 september 2011, 04:16
Medlem
SToPPA Tiden!!

Jag kan inte slänga den i golvet ety den kom precis tillbaka från reparation.
Klockan som finns i mobilen och mobilen som var på lagning alltså.

Nu fungerar den alldeles för bra.
Tiden går. :(

Smöret står framme i köket också.
Förbaskat.

Jag känner mig litet arg, det gör jag.

24 september 2011, 04:36
Medlem
Nu är jag arg!

Det är ett rör som läcker varmvatten rakt in i väggen och ner under badkaret i vårt skrutthus.
Det har det gjort sedan i somras minst, eftersom det bildats en stor fläck av fukt på utsidan av fasaden i höjd med vårt badrum.
Igår ringde jag och påtalade att det antagligen var ett rör som var trasigt och läckte och att det luktar apa i både badrum som under diskbänken i köket sedan en tid tillbaka. En äldre man kom och tittade, ojjade sig sade att det inte är så mycket att göra åt förutom antingen knacka ned badkaret, som är inmurat (så praktiskt, eller hur!!!) eller också riva ned hela huset, vilket ju även ska göras om ca ett år.

Förvaltaren menar på att de kan leda vattnet genom ett annat rör, provisoriskt och så kan vi flytta till annat permanent boende så fort det dyker upp en lägenhet som passar. Under tiden skulle jag försöka rensa bort vattnet från under badkaret, eftersom det skulle enligt förvaltaren ge mindre dålig lukt.
Idiotiskt tänkte jag, då det hela tiden sipprar in mer vatten fram tills att de stänger av det trasiga röret men skred till verket ändå.
När jag började raka ut vatten med en skrapa så märker jag att halva golvet följer med, för det har blivit till grus!

Så nu väntar jag på att hela huset ska rasa av egen kraft.
Det verkar inte som att vi hinner flytta ut innan dess heller.

Så ja, jag är lite arg.
Mest har jag ont i huvudet.

27 september 2011, 09:41
Moderator
Skulle ju bara fattas det också, när man redan inte orkar. Fy fan vad arg jag också skulle ha blivit. Önskar jag hade en lya att erbjuda så där som vissa har i Stockholms innerstad...

Dessutom lär det väl knappast vara hälsosamt. Sånt där ger mögel, och mögel ska man inte bo med. Är man inte redan känslig så kan man bli det genom exponering. (Du/ni har inte möjligen märkt något sådant sedan det här uppstod eller kan ha funnits där?)

27 september 2011, 11:04
Medlem
Jo.
Det har vi.

Huvudvärk, halsont och hosta, kliande ögon och andnöd.
Barnen vaknar på nätterna och har ont i halsen eller av att luften helt enkelt är så dålig. Det går ju inte riktigt att vädra dygnet runt heller för a) det börjar bli kallt på nätterna b) vi bor där vi bor vilket innebär avgaser från helvetet.

Men enligt förvaltaren beror den dåliga lukten på stillastående vatten under badkaret. :roll:
Ifs. stämmer det säkert delvis - det är ju en veritabel slamgrop därunder nu.

Just nu är vi rätt uppgivna.
Ska precis ringa till felanmälan igen och meddela att det sakta strilande vattnet från läckan verkar öka i intensitet. Snart har vi en översvämning där när röret helt går av. Och det är varmvatten som sprutar ut så det kommer vara superhett.
Har varit med om ett brustet rör en gång förut med just varmvatten.
Det var skållhett.

:|

27 september 2011, 12:21
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Men enligt förvaltaren beror den dåliga lukten på stillastående vatten under badkaret. :roll:
... och vad ger stillastående vatten? Och vatten i väggen, som de ändå inte kan neka till? Men såpass kända som mögelproblemen blev för några år sedan är det säkert underförstått i fastighetsbranschen att neka till allt man kan och skylla på den boende.

Det här låter inte alls bra. Inte för barnens skolgång heller för den delen. Tur i oturen att ni måste flytta snart ändå, men ni borde ju få er rivningsflytt nu på en gång och slippa den sedan.

Höra sig för hos myndighet? Googlade på
Kod:
+mögel +lägenhet
och fann diverse artiklar samt det här: http://user.tninet.se/~nbz297w/gora.html

27 september 2011, 12:29
Medlem
Tack!!
Har läst lite och hittat en massa bra, fortsätter senare.

27 september 2011, 13:21
Medlem
Nu är vi långt förbi mögelbiten och inne på "inget varmvatten"-biten.

Tydligen ska vi ner till lägenheten under som stått tom väldigt länge med upprivna golv och synlig smuts där varmvatten finns att tillgå.
Det här börjar mer och mer likna en katastrof.

Jag ska ringa igen.
Imorgon...

27 september 2011, 17:56
Moderator
Se till att hållas ekonomiskt skadeslösa också.

• Begär hyresnedsättning (ett par sidor jag hittade på Google: Lawline, Om boende).
    • Om ni betalar vattnet särskilt ska ni inte betala för läckan också.
    • Ta hjälp – nu minns jag inte, var ni med i Hyresgästföreningen? De har gratis rådgivning för medlemmar (hade sist jag visste något iallafall) och ert ärende är garanterat inte det första i sitt slag.

27 september 2011, 19:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.