Re: Fazers Kinapuffskines.
Ja, det är ju det där med vem som upplever det, från vilken position och i vad mån statusskillnader ingår i de där positionerna.
Lätt att tycka att en rå eller tabubrytande humor kan vara befriande. Även om man är alldeles trygg i förvissningen att man inte bär på några riktiga fördomar i frågan. Jag kan tycka det och jag känner den tryggheten.
Men ändå: är man utsatt för den råa humorn i hela sitt liv, till vardags, så kan man nog vara precis lika "leva-och-låta-leva" till sina iedal och ändå bära på en diametralt motsatt upplevelse. Bögar brukar också kunna vittna om det. Jag kan det förresten själv som leg. kuf under ett halvt människoliv. Och det är ju inte så att alla som har den där "humorn" för den skull skulle sakna fördomarna. Många har dem, och de vill en inte väl ens under den frånstötande ytan.
Man behöver inte vara sjukligt känslig för att få tunn hud av sådant. Och det kan också vara fråga om den rent kroppsliga tryggheten. Sådant är det faktiskt de normkonforma som inte förstår. Människan är inget under av empati.