Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Om att inte bli klappad på huvudet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Om att inte bli klappad på huvudet
Idag snubblade jag över grunden. Grunden BOIS har jag hört talas om, så jag trodde grunden bara var ett fotbollsgäng. Grunden verkar vara väldigt mycket mer än så!

Grunden är en förening för förståndshandikappade som inte vill bli klappade på huvudet längre. Grunden är en förening vars hela styrelse består av folk med förståndshandikapp.

De har slogans som "krossa förtrycket", "ingen mer skit" och "mosa institutioner". Varför har inte vi aspies nåt som liknar det här?

9 november 2009, 20:49
Medlem
Inlägg Re: Om att inte bli klappad på huvudet
Ingen slogan som är relaterad till huvudklappning iaf. Sådant tolkar jag inte som nedsättande.
:D

9 november 2009, 20:58
Medlem
http://grunden.se/wp/

Och där är deras site!

9 november 2009, 21:03
Avslutat konto
Aspies har det inte för att aspies innerst inne är osäkra fittor som inget annat vill än att bli "vanliga". Då är det bättre att försöka anpassa sig till NT-samhället.

9 november 2009, 21:05
Medlem
Aspies har så stort spann. En del är välfungerande, en del efterblivna och en del som jag, dvs typ nästan knappt en människa, men ändå så människolik ibland.
Jag gillar att lyssna på skvaller, men är samtidigt autistisk.

Saker som "gruppera oss" , "kämpa för rättigheter" , "revansch" etc ger mig en dålig smak i munnen. Det låter som KRIS. Och jag är banne mig ingen fifflare, nej ursäkta, det var Tobleronskans ord, men vad fan, jag är för tom för att komma på en egen slogan, sorry. Men alltså jag har inte gjort något fel och behöver inte mina medmänniskors kärlek, behöver inte bevisa för dem att jag som en vis man sade är, Det lilla loket som kunde.

Jag kan inte begära att de ska viga sina liv åt att förstå OSS när OSS är så satans olika så att det är som att jämföra färska svenska tomater med ajvar relish.

Samtidigt ser jag så klart någonting bra i att folk föreläser om autism och skriver böcker etc! Men jag vill inte bli en bitterfitta med ett plakat, typ som vissa regnbågsrörelser där de nästan knullar heterofolk med dildos i alla hål för att uppnå "respekt".

9 november 2009, 22:21
Medlem
Nej, jag har ingen som helst önskan att bli vanlig, och den NT som skulle lyckas med att omvända mig är inte född.

9 november 2009, 22:25
Medlem
rdos skrev:
Nej, jag har ingen som helst önskan att bli vanlig, och den NT som skulle lyckas med att omvända mig är inte född.

Bild

9 november 2009, 22:50
Medlem
Maryland cookies? Med transfetter och låtsaschoklad? Näh, jag vill hellre ha hembakade på riktiga råvaror. Nice try :twisted: .

Fast ibland tror jag att jag kanske hade mått bra av att födas som pingstvän. Där tussar de ihop ungdomar med varandra och så gifter de sig och lever trygga liv. Kanske hade jag fött 2.1 barn också, som jag tyvärr kanske hade hade varit elak mot eftersom jag är rädd för dockor, en nackdel. Men i övrigt verkar en sådan kultur bra och enkel för en autist.

9 november 2009, 22:59
Medlem
Jag tycker jag gör mitt bästa för att sparka igång en medvetenhet hos aspergare...men så finns det otaliga mängder indolenta och tröga typer som inte ens märker när folk klappar dem på huvudet eller rentav gillar det...sen slutar det alltid med att jag är "elak" och "fördomsfull" som inte förstår att alla är olika...och att det minsann är synd om Försäkringskassehandläggarna eftersom de har ett jobb och är människor...och att FA visst inte klappar folk på huvudet och att många föräldrar är superduktiga som drar sitt oerhört tunga lass som aspergeranhöriga...

9 november 2009, 23:29
Medlem
Krigarn skrev:
Jag tycker jag gör mitt bästa för att sparka igång en medvetenhet hos aspergare...men så finns det otaliga mängder indolenta och tröga typer som inte ens märker när folk klappar dem på huvudet eller rentav gillar det...sen slutar det alltid med att jag är "elak" och "fördomsfull" som inte förstår att alla är olika...och att det minsann är synd om Försäkringskassehandläggarna eftersom de har ett jobb och är människor...och att FA visst inte klappar folk på huvudet och att många föräldrar är superduktiga som drar sitt oerhört tunga lass som aspergeranhöriga...

Det finns FKhandläggare som är bra, det finns FA och Attentionfolk som är vettiga, och det finns superduktiga föräldrar...

.. men LIKFÖRBANNAT vill jag bli betraktad som en vuxen människa. Helt oberoende av de ovan nämnda! Mina svagheter och styrkor är HELT oberoende av attention!

Bra att du tjafsar på!

9 november 2009, 23:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.