Re: Vad har du gjort idag?
Det kan ju vara den där STORA LIVSOMSTÄLLNINGEN jag trodde skulle komma av att få en npf-diagnos - fast bara ett och ett halvt år försenat (i förhållande till när diagnosen sattes). Eller är det två år? Minnet sviker igen.
Fast två månader och gnagande oro för att det inte går igenom och vad som då följer (soc?) känns inte bra. Rent ekonomiskt tänker jag då.
Men det går alltid att backa bandet och återgå till det som var innan. Tror jag.
Å andra sidan måste jag antagligen skicka in sjukintyget till min arbetsgivare...och därmed komma ut ur garderoben.
Inte heller begriper jag vad den här doktorn tänker i fortsättningen. Är det att jag ska "vila upp mig" och sedan återgå till samma (arbets-)liv?
Eller en fortsatt sjukskrivning för att kanske...eventuellt...gud förbjude...men tänk om ändå...få till någon sorts permanent halvtidssjukskrivning eller vad det heter?
Vågar inte ens tänka så långt.
Och vad ska jag då jobba med?
Nu har jag grävt min egen grop så länge genom att själv reglera arbetstiden efter mående och undvika sjukskrivning så gott det går och istället legat hemma helt utslagen och
tagit igen mig i smyg för att sedan ta arbetspass när jag orkat igen så det blir svårt att "bevisa" att jag är så...oförmögen som jag är.
Plan B var ju att ta ett heltidsjobb - vilket som helst - stå ut i sex månader och sedan officiellt krascha för att ha rätt till sjukskrivning i samhällets ögon.
Men jag skulle nog inte ens klara av en månad på heltid...
Tagit igen mig i smyg!!!
Precis så har det varit. Varför är jag så korkad? Varför är det så skämmigt att inte orka, att må psykiskt dåligt, att inte klara av det som förväntas av någon i samma ålder och familjesituation?
Varför är det så svårt att erkänna att det är fel på mig?!
HALLÅ VÄRLDEN - DET ÄR FEL PÅ MIG!DET VERKAR OBOTLIGT.ÄR DET UPPFATTAT?!Så där.
Nu känns det genast mycket
sämre.
Vad jag har gjort idag? Sovit, bråkat, sovit.
Uteslutande behjärtansvärda göromål.
Men nu ska jag kamma till mig och hämta hem barn och köpa cremefraiche och lite fredagsmyssnask till kvällen.
Man är väl inte helt tappad...eller?