Re: Vad har du gjort idag?
Jo, så är det väl - det sista alltså.
Blev så förvånad över att någon (en överläkare i ett npf-team - kors i taket) såg den här ständiga tröttheten som ett skäl till att bli sjukskriven. Inte bara tröttheten egentligen heller, utan alla de här olika diffusa men handikappande dragen som kommer av AS i kombination med det liv jag nu lever med familj och så.
Det var så oväntat att efter alla år bli tagen på allvar, antar jag.
Är så van att köra på ändå - och sedan krascha för att igen orka köra på någon stund/dag och sedan krascha igen. Van att själv reglera min arbetstid efter ork, vilket ju leder till katastrofal ekonomi.
Det har ju varit mitt liv och de villkor jag trodde gällde för mig. Att man får räkna med att
det är så jävligt!
(Och så kanske det är också, för många i samma situation...vilket ju är helt fel.)
Osäkert dock om sjukskrivningen går igenom hos FK men de lovade (=vårdfolket alltså) i sådana fall reda ut det på något sätt - de har en kurator som kan ta tag i saken. Även det känns mystiskt - händer sådant?
Är det möjligt att jag äntligen hittat hjälp, att jag inte längre står helt ensam med allt ansvar när jag går på knäna?
Jag vet inte.
Känns bara konstigt. Vågar inte riktigt tro...
Och så vill jag ju egentligen klara mig och min familj själv, vara självständig och duktig, inte ligga till last.
Det kan ju hända att jag får tillbaka min styrka och energi, bara jag får vila upp mig ordentligt.
Inget är omöjligt.