Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Somalier mer autistiska? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Somalier mer autistiska?
Jag tror inte heller på D-vitaminbriststeorin. När det gäller apatiska flyktingbarn så säger de att det beror på psykosociala orsaker, men att det inte är nyttigt med ljusbrist tror jag på. Klart att negrer har lite svårare att ta åt sig det solljus som finns i Sverige. Att man inte (behöver) vistas ute så mycket i Sverige, istället bo i en betonggrotta lär ju inte vara till hjälp för en ras som är mer naturnära än bleka och lata nordbor.

8 november 2009, 14:14
Medlem
rdos skrev:
Solenoid skrev:
rdos skrev:

Jag tror mer på hypotesen att det handlar om hypokondri och bidragsfusk.

:roll:

Tja, vad annars kan det handla om? D-vitaminbrist orsakar autism? Det är rena larvet. Och när man påstår sådant idiotiskt så är resten förmodligen lika larvigt det med.

Ja det är ju möjligt att det är lika löjligt, men det måste inte bero på det ena eller det andra av detta.

Det kan inte vara så att psykvården diagnosticerar lite hur som helst ibland? Flyktingar är ju inte en grupp som torde ha en bra mental hälsa.

Det där med asylfusket vet jag varken hur utbrett det är, eller om det betyder att man vill fuska sig till annat, t.ex. att få gå i särskola/ge sitt barn dålig utbildning.

8 november 2009, 14:30
Avslutat konto
På vilket sätt är "aspie quiz" något som helst bevis för förekomsten av autism?

Googla på "autism + japan + vaccine" så hittar du nog ett och annat.

Sverige är fullt av feldiagnostiserade grisar eftersom Sverige hade en aspergerhysteri på 90-talet där allt som var avvikande och inte gick att förklara helt och hållet fick bli "asperger".

8 november 2009, 15:05
Medlem
Nu var det ju ett tag sedan jag läste om D-vitamin teorin.
Men då verkade den rätt träffsäker.
Har det kommit mer input i ämnet? Är det någon som har några bra länkar?

8 november 2009, 15:44
Avslutat konto
Är autism bara en fosterskada eller är det en passiv gen som triggas igång av D-vitaminbrist/vaccin/kemikalier/förändringar i miljö och livsstil etc?

Jag menar ju att det finns äkta (nedärvd uråldrig genetisk autism) och "skenautism" (hjärnskada/fosterskada). Merparten av alla autistser och aspergare är skenautister. T.ex ****, **** etc är alla uppenbara "hjärnskadade NT'are" medans jag och andra som mig (ja de finns på utländska forum) är den äkta varan.

**** verkar faktiskt bara vara en jävla NT kaffekärring som vill träffas med syföreningen hemma hos sig, **** är en typisk hjärnskadad vetenskapsnörd alltså inte äkta aspergare, **** är ett typiskt fall av "syrebrist vid födseln/navelsträngen runt halsen" etc...

Riktiga autister är något annat än skenautister. Riktiga autister har genen, inte hjärnskadan.

Admin
Josef3 det är inte ok att peka ut enskilda forumister på det viset!

8 november 2009, 17:22
Medlem
Varför skulle jag Googla på japan, autism och vaccin? Det är ju lika löjligt det att snacka om prevalens och vacciner i samma mening.

Förresten så har somalier även sk apatiska flyktingbarn:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_488587.svd

De verkar mao vara duktiga simulanter, så varför skulle de inte oxå kunna lura i myndigheter att de har autistiska barn?

Och i beskrivningen av somalier (och deras problem), så finns massor av saker som är urtypiskt NT:
- Hög våldsbrottslighet
- Bidragsfusk och allmänt socialt manipulativt beteende.

Det ökar inte direkt trovärdigheten.

9 november 2009, 07:38
Medlem
Josef3 skrev:
Är autism bara en fosterskada eller är det en passiv gen som triggas igång av D-vitaminbrist/vaccin/kemikalier/förändringar i miljö och livsstil etc?

Det finns ingen motsättning mellan genetisk autism och fosterskador i normalfallet. Däremot så kan man mycket väl tänkas sig att det förekommer feldiagnosticering av LFA-autism när personer inte kan förmedla hur de upplever sig själva, och omgivningen inte heller kan det.

För att ta några exempel:
1. Vacciner kan tänkas förvärra autism, speciellt när de innehåller tungmetaller som det är välkänt att fler autister än NTs inte sedan kan göra sig av med.
2. Andra fysiska och mentala problem kan uppkomma genom geninkompabilitet (nej, autism är inte en enda gen).

Däremot så har D-vitamin inte ett dugg med saken att göra.

Josef3 skrev:
Jag menar ju att det finns äkta (nedärvd uråldrig genetisk autism) och "skenautism" (hjärnskada/fosterskada). Merparten av alla autistser och aspergare är skenautister.

Om du vill exkludera majoriteten med diagnoser så får du nog hitta på ett egen namn på det du pratar om. :idea:

9 november 2009, 09:35
Avslutat konto
Anledningen till att du ska googla på japan - autism - vaccin är för att det för några år sedan rådde vaccinhysteri där pågrund av att så många barn blev autistiska. I japanernas fall rör det sig knappast om bidragsfusk. Däremot fick folk panik och slutade vaccinera sina barn.

Jag tror helt enkelt att japaner är världens aspigaste folk och de flesta japaner har en autistgen aktiv eller latent, någonstans. Har pratat med halvjapaner med AS som påstår att "hela deras japanska del av släkten har aspiga drag" utan att kunna säga om det är genetiskt eller kulturellt.

9 november 2009, 17:28
Medlem
Verkar inte stämma: http://www.newscientist.com/article/dn7076-autism-rises-despite-mmr-ban-in-japan.html. De siffror man presenterar liknar väldigt mycket de som presenteras i USA (1 av 100).

Väl att märka är att skillnaderna jag hittat inte är så stora. Asiater har 25% lägre prevalens medan indianer har 40% högre. Det är ingenting man kan visa med de vanliga prevalensundersökningarna som har mycket större variation än så mellan olika tider och platser.

9 november 2009, 20:36
Medlem
Josef3 skrev:

Jag tror helt enkelt att japaner är världens aspigaste folk och de flesta japaner har en autistgen aktiv eller latent, någonstans.

Det kan säkert stämma. Alltså bilden jag har av Japaner är att de ofta beter sig väldigt lugnt och civiliserat. Så som jag gjorde när jag var barn. Jag tror jag hade passat bra in bland Japaner.

Samtidigt kommer de galnaste och mest kreativa infallen allt som oftast från Japan. I synnerhet inom porren. Så många kanske har den där tokigheten a´la Tourettes. Det behöver inte synas så mycket utåt. Ingen läkare har sett mycket av det som enligt en del tyder på att jag kanske rent av har Tourettes. När man lider av olämpliga beteenden så "skärper" man sig ofta i riktigt seriösa sammanhang. Jag tex viskar mina könsord inne i väntrummet och placerar eventuella dockor i olika grova sexiga positioner, tex med en bil i röven eller kanske en rendezvous med en teddybjörn.

Våra kära Japaner, hur fungerar de inombords, man kan bara ana.

9 november 2009, 20:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.