Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa
Brygga mjöd och annat gött 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Brygga mjöd och annat gött
Man kan också så tugga på sälg istället för att köpa treo.
Eller var det idegran eller tibast?
Skitsamma,jag tuggar på alla tre för säkerhets skull.Det blir bättre naturlig treo.

31 augusti 2011, 20:14
Moderator
Klart det blir. Det är ju äkta tre-o! Redan namnbedrägeriet borde de anmälas för...

31 augusti 2011, 20:29
Moderator
Jag blir så imponerad av människor som brygger sin egen mjöd, kryddar sitt eget brännvin, syltar och saftar o.s.v. Jag har inte den organisationsförmågan att ta mig an något sådant. Av någon underlig anledning har jag däremot en hel del vänner som behärskar dessa konster till fullo. Hur hamnade jag i så celebert sällskap, liksom?

Humle har jag däremot. Det växer på min uteplats (och ända upp till tredje våningen). Huruvida några kottar återfinnes där, får jag ta och titta närmare på när jag kommer hem.

1 september 2011, 12:18
Medlem
Snart är det dags att buteljera, det blev smakrikt. 30 liter, jag behöver köpa en ny hylla för att förvara skiten. Nästa brygd blir på 7 kg russin, och jag överväger om de inte ska få bli årets glögg. Förra året var min glögg mest lik kryddad mäsk. Med mer russin, lite honung och mindre kryddning kan det nog bli bättre.

8 september 2011, 17:52
Moderator
Jag hittar inga kottar på min humle. Borde den ha det? Det finns små små knoppaktiga saker som växer från de punkter av stjälken som bladen utgår från. Är det kottar???

9 september 2011, 23:45
Moderator
I min gamla teatergrupp gjorde vi en gång kryddat rödvin som blev förskräckligt äckligt men som Bo Kaspers Orkester gladeligen drack upp efter att vi ratat det. Sedan kissade de bredvid på vår toalett. :roll:

9 september 2011, 23:47
Medlem
Incognita skrev:
Är det kottar???
Bild

10 september 2011, 04:15
Moderator
Så ser de inte ut. Min väninna som jobbar med växter menar att jag troligen har en infertil planta. Jag har jämfört med hennes hanplantor och honplantor och min är varken eller. Den tycks vara androgyn.

11 september 2011, 12:11
Moderator
Kanske förra hyresgästen lät sterilisera den för att den inte skulle löpa in hos grannarna?

11 september 2011, 14:48
Medlem
Incognita skrev:
Så ser de inte ut. Min väninna som jobbar med växter menar att jag troligen har en infertil planta. Jag har jämfört med hennes hanplantor och honplantor och min är varken eller. Den tycks vara androgyn.
Då gissar jag att du har en honplanta utan make.

11 september 2011, 15:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.