Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Vad har du gjort idag?
Stötte oförhappandes på ett par välvuxna möjliga fjälliga bläcksvampar vid en skogsstig. Eller den ena kanske grå? Ska nu försöka se om "möjlig" kan ersättas med "säker nog att våga äta".
Tillsammans med andra hela och halva svampar jag inte vågade plocka. Bland annat en hel liten skog av osannolikt långa och smala med små hattar, likt jättemögel fast med bättre doft. Överhuvudtaget luktar hösten gott och ger fascinerande färger även nere vid marken.
|
10 september 2011, 20:03 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Letat efter tysk text till en film och inte ens hittat det på min DVD. Efter att jag hitta det online har jag lärt mig tyska, och lärt mig att man ska kolla antalet innan man klagar på adjektivändelsen -e när man tycker det ska vara -er. Senast jag kolla är 10 mera än 1.
|
10 september 2011, 20:11 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Kanske var bläcksvampar det också? Massor! Som ingen hade plockat i tid, i en rätt smal skogsflik mellan villor och hyreshus... Undrar isåfall om de blir giftiga eller om de menar att det bara blir mindre gott på dem...
|
10 september 2011, 20:20 |
|
|
Ufo
Medlem
|
En svamp jag lämnar kvar till vildsvinen. Jag har för mig att man kan bli steril av bläcksvamp.
|
10 september 2011, 20:28 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Än har jag bara hunnit till svampguiden.com. Den reserverar sig inte mot fjällig bläcksvamp, medan den om grå
|
10 september 2011, 20:33 |
|
|
nallen
Medlem
|
Partaj till 05 Hemma 06 Sova till 1330 Tryfflat runt på stan med en bakfull polare Öl och hamburgare runt 18 Kaffe vid 20 Nu i säng.
|
10 september 2011, 22:49 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Fågelskådning av bland annat häger i det vackra vädret. Det fanns också någon sorts gås eller GMO-svanar?
|
11 september 2011, 00:43 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Hemmavid?
Hägrar är fina. Jag mötte en öga mot öga en gång, den i ett dike och jag på vägkanten, innan den efter ett tag flög iväg över väg och fält mot vattnet. Ett rätt långt tag, sakta och värdigt. Inte visa sig rädd för människa och utlösa dess skjutinstinkt?
Genmodifierade svanar — du menar såna där amerikanska med avlyssningsutrustning?
|
11 september 2011, 01:24 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Japp. De finns i en liten sjö i en park. Vi trodde först att hägern var en attrapp eftersom den inte rörde sig alls utan bara stod helt stilla väldigt länge innan den flög iväg en bit. Hägern känns väldigt exotisk och malplacerad i Sverige. Den gåsaktiga fågeln har jag ingen aning om vad det var ,det fanns ett flertal förutom de obligatoriska kanadagässen.De var mestadels vita färgteckningen. Mina fågelkunskaper är bristfälliga.
|
11 september 2011, 02:12 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nå, det är mina också. Trots intresse, som med så mycket...
|
11 september 2011, 02:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|