Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Har ni provat ullared nån gång? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Har ni provat ullared nån gång?
Jahapp, visst har jag varit i Ullared. Men inte på Gekås, utan för att hjälpa till att sätta igång E.ONs gasmack där. :D

7 november 2009, 23:56
Medlem
Jag har varit på GEKÅs men det var nästan ingen där. Jag köpte en höst- och vinterjacka som jag använder fortfarande, 15 år senare. Den ser ok ut, tidslös canvas som passar folk med hund. Kostade 150 kr.

Jag gick in en timme före stängningsdags, kanske därför ingen var där nästan.

Sedan gick jag på ett litet museum med veterancyklar.

Har även köpt en husvagn "Carman" i Ullared. Den såg ut så här:
Bild

8 november 2009, 11:14
Medlem
Knullared suger, jag fattar inte hur någon vettig människa kan se ett nöje i att köa flera timmar, för att därefter komma in i en jätteaffär och köa/trängas ännu mer.

-Been there, done that...

8 november 2009, 11:21
Medlem
ford skrev:
Knullared suger, jag fattar inte hur någon vettig människa kan se ett nöje i att köa flera timmar, för att därefter komma in i en jätteaffär och köa/trängas ännu mer.

-Been there, done that...

Du ska åka dit strax innan de stänger, som jag gjorde. Jag såg inte en kö. Såg knappt andra kunder heller.

8 november 2009, 11:33
Medlem
Aldrig. Har blivit tillfrågad massa gånger av både min och en kompis familj brukade åka dit förr, var ett jävla tjöt om hur billigt/kul det är det. Jag åkte aldrig med. Kul ska det inte vara när man handlar, Ullared förstör folk.

8 november 2009, 14:59
Medlem
Timeless skrev:
Aldrig. Har blivit tillfrågad massa gånger av både min och en kompis familj brukade åka dit förr, var ett jävla tjöt om hur billigt/kul det är det. Jag åkte aldrig med. Kul ska det inte vara när man handlar, Ullared förstör folk.

Aldrig någon som har frågat mig om jag vill åka dit. Min familj har aldrig åkt dit, de köper inte billighetsvaror :lol:

Så jag åkte dit själv en gång då för 15 år sedan.

Varför ska det inte vara att handla förresten? Blir det trevligar och roligare att handla om man inte har kul? Eller fattar jag fel. Det är ju inte "haha-kul" man vill ha, utan att det känns positivt om man ska vilja och orka göra saker.

En dålig sak med få kunder i en butik, är att expediter och ägare börjar hänga efter en, glo, fråga om man vill ha hjälp o.s.v. Det gillar jag inte. Så det ska kanske vara "lagom" med kunder i butiker. Det finns ställen jag inte går till just för att man blir så iakttagen och tjafsad på av personalen.

8 november 2009, 15:05
Medlem
Solenoid skrev:
En dålig sak med få kunder i en butik, är att expediter och ägare börjar hänga efter en, glo, fråga om man vill ha hjälp o.s.v. Det gillar jag inte. Så det ska kanske vara "lagom" med kunder i butiker. Det finns ställen jag inte går till just för att man blir så iakttagen och tjafsad på av personalen.

Håller med dig där.
Trots att jag själv en gång i tiden jobbade i en butik där vi skulle flyga på kunderna och prata sönder dem.
Det gick ju inte att stämma av med ett ögonkast ifall kunden sökte hjälp, chefen skulle promt ifrån sin lilla hörna höra hur vi personal högljudt frågar 1000 frågor.

Man kan ju undra varför den butiken fick så få kunder att den senare fick slå igen :roll:

8 november 2009, 15:50
Medlem
Solenoid skrev:
de köper inte billighetsvaror :lol:
Din familj köper bara dyra varor? Haha ok, och med det säger du att din familj är över-medelklass, antar jag. Något säger mig att man blir mindre rik av att slösa på pengar.

Solenoid skrev:
Varför ska det inte vara kul att handla förresten?
FYP.
Därför att man köper på sig mer skit än vad som är nödvändigt då.

Solenoid skrev:
Det är ju inte "haha-kul" man vill ha, utan att det känns positivt om man ska vilja och orka göra saker.
Låter så luffigt att ha som nöje att handla. Oavsett om det är billigt eller för att man "umgås" med andra.

Solenoid skrev:
En dålig sak med få kunder i en butik, är att expediter och ägare börjar hänga efter en, glo, fråga om man vill ha hjälp o.s.v.
Jo, sånt stör mig med. Jag vet vad jag ska ha när jag är inne i en affär, om jag behöver hjälp av någon som jobbar så går jag fram och frågar. Det var en som frågade vad jag gjorde i en affär en gång, när jag letade efter något och gick ut för de saknade det. Snubben var lite efter iofs, arbetade nog på prov för det var enda gången jag såg han i kassan.

8 november 2009, 16:00
Medlem
Timeless skrev:
Solenoid skrev:
de köper inte billighetsvaror :lol:
Din familj köper bara dyra varor? Haha ok, och med det säger du att din familj är över-medelklass, antar jag. Något säger mig att man blir mindre rik av att slösa på pengar.

Jag vet inte vad de är längre. Men övermedelklass verkar väl rätt. De är, eller har i alla fall varit, lite av att det finns rätt varor och butiker och folk. De är öppnare nu. Vi har haft mycket bråk om sådant eftersom jag inte var som de och inte fattade heller varför eller ens hur eller vad det handlade om.

Citera:
Solenoid skrev:
Varför ska det inte vara kul att handla förresten?
FYP.
Därför att man köper på sig mer skit än vad som är nödvändigt då.

Good point haha.

Citera:
Solenoid skrev:
Det är ju inte "haha-kul" man vill ha, utan att det känns positivt om man ska vilja och orka göra saker.
Låter så luffigt att ha som nöje att handla. Oavsett om det är billigt eller för att man "umgås" med andra.

Ja, jo. Men man behöver ju inte ha det som nöje, bara det inte är för jobbigt och trist. Man måste ju tyvärr handla vissa saker.

Fast jag gillar vissa sorters handlande. Jag gillar att få tag på saker jag behöver och kanske har väntat på. Och så har jag intresse av gamla prylar och då blir sådant handlande roligt (fast folkmängd på vissa loppisar förstör allt).

8 november 2009, 16:31
Medlem
Länk

Bild

Hade varit nåt va? Autistföreningen besöker ullared och får tantrum efter fem minuter! :)

14 november 2009, 19:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.