Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Skriv dina tankar 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Skriv dina tankar
Jag är rätt glad att jag liksom bara ser mig själv samt min familia och skiter i det stora alltet rätt mycket. Värnar såklart litet om naturen, kastar tex inte fimpar på marken etc. Kom att tänka på det här med min inskränkthet (autism?) när jag läser om all politik här.

Liksom jag röstade på SD. De är inte bra, de är som alla andra partier - slätstrukna och anpassade in absurdum. Men vad fan, kul att se vad som händer när de kommer in i riksdagen tänkte jag!

Så när man nämner att man röstade på dem är man enligt en del självaste djävulen, sitter på en trehjuling, piskar Nyamko Sabuni på stjärten samt knullar A.Hitlers stumma lik. Å man ba öhh, asså det enda jag gjorde var att gå på Ersbodabibblan och lägga tre lappar i ett kuvert :mrgreen: . Men whatever rocks your boat. Var för fan glad att jag orkade göra det. Eller gillar ni inte demokrati? Nä just det ni är smygkommunister allihop, haha. Ja varför inte, vore uppfriskande med en diktatur. Jag tänker luta mig tillbaka och odla pären och skaffa höns. Kan de andra slåss om operahus, E4s dragning och annan ointressant skit.

6 september 2011, 11:42
Medlem
Guldhamster skrev:
Ja, jag minns när samhället kändes tryggt. Minns också när det började kännas otryggt och det blev bråk, kriminalitet och annan skit överallt. Det var i samband med att invandringen ökade på 90-talet.

Två andra stora förändringar som skedde på 90-talet var att när berlinmuren revs, så tappade "den otäcka ryssen" sin effekt att ena folket.
Samtidigt så skrotade politikerna ordet solidaritet i sina vobakulär.
Dessa två faktorer tror jag betyder mycket mer för samhällets förfall än medborgarnas ögonfärg.

6 september 2011, 14:08
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag tänker luta mig tillbaka och odla pären och skaffa höns.
Ja en höna vore inte dumt att skaffa sig en.
Men de brukar bli så kinkiga i samband med ägglosningscyklerna så jag vetefaan om det är värt det. :04:

6 september 2011, 14:11
Medlem
Höns är flockdjur, man måste ha minst tre stycken. Och så ska jag ha ankor och kanske gäss. Sedan ska jag föda upp fågel och slakta som en jävla barbar. Tänker fan börja äta kyckling när man kan odla dem själv, då vet man ju vad de ätit under sin livstid. Kycklingfilé är det enda kött jag klarar av att äta oprocessat. Torrt och smaklöst - så vill jag ha det.

Blir till att trycka i sig en massa pannkaka då när man har äggproduktion. Jag är inte så förtjust i pannkaka, men det är billig mat.

Ja fy zlatan. Jag önskar att jag orkade gräva i källaren. Rent fysiskt. Bara drygt ett halvt rum kvar nu! Men vete fan om det blir klart före vintern. Måste bli klart annars fallerar hela skiten, nytt golv måste gjutas innan det blir kallt. Spöregnar nu så i värsta fall vattenfylls problemrummet igen. Vatten sipprar in genom leran som husgrunden står på. Huset måste dräneras. Blir så jävla negertrött när man är för svag för att uppfylla sina drömmar.

Född att bli mongo, men utan de roliga fysiska attributen.

7 september 2011, 12:06
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag önskar att jag orkade gräva i källaren. Rent fysiskt. Bara drygt ett halvt rum kvar nu! Men vete fan om det blir klart före vintern. Måste bli klart annars fallerar hela skiten, nytt golv måste gjutas innan det blir kallt. Spöregnar nu så i värsta fall vattenfylls problemrummet igen. Vatten sipprar in genom leran som husgrunden står på. Huset måste dräneras. Blir så jävla negertrött när man är för svag för att uppfylla sina drömmar.
Usch för att ha så mycket "måste" att göra på så kort tid.
Hoppas verkligen du får ordning på det viktigaste så det blir beboeligt snart.

7 september 2011, 14:04
Moderator
Ja. Nu hjälper det väl inte att jag skriver det, men hade jag själv varit mindre anfäktad av tröttsjuka och social fobi hade jag kunnat tänka mig att försöka dra ihop ett arbetsgille för att fixa det där inför vintern.

7 september 2011, 14:53
Moderator
Ufo skrev:
Guldhamster skrev:
Ja, jag minns när samhället kändes tryggt. Minns också när det började kännas otryggt och det blev bråk, kriminalitet och annan skit överallt. Det var i samband med att invandringen ökade på 90-talet.

Två andra stora förändringar som skedde på 90-talet var att när berlinmuren revs, så tappade "den otäcka ryssen" sin effekt att ena folket.
Samtidigt så skrotade politikerna ordet solidaritet i sina vobakulär.
Dessa två faktorer tror jag betyder mycket mer för samhällets förfall än medborgarnas ögonfärg.
Orkar egentligen inte, men vill ändå markera instämmande.

Finns inget som är lättare än att ta två saker som hände ungefär samtidigt och som väcker känslor i en, bestämma att den ena är orsak till den andra och sedan bestämma att man har tittat efter tillräckligt.

7 september 2011, 15:02
Medlem
Guldhamster skrev:
Hade Hitler fötts 100 år senare och levt i Sverige idag är det möjligt, kanske även troligt, att han hade betraktat judarna ungefär som han på sin tid såg kroater, kossacker och bosnier. En slags allierad minoritet han personligen inte fäste stor vikt vid men ändå utnyttjade till fullo. Istället hade hans hat riktats mot någon etniskt främmande grupp som var välrepresenterad inom de politiska partierna, den akademiska världen, bland småföretagare och bland globalistiska strömningar i allmänhet. Möjligtvis iranierna.

Iranier är arier, det hade säkert gjort att han hade spontanantänt för övrigt.
Här får du en klämmig låt!
Visste du att Hitlers älsklingsblomma var den enkla edelweissen?

7 september 2011, 18:25
Medlem
Stefan Liv är död.
Det är naturligtvis djupt tragiskt men...ja.

7 september 2011, 18:49
Moderator
Ja, Liv är ett namn man förr eller senare måste svika.
Och Freud var ingen muntergök, har jag fått intryck av.

7 september 2011, 19:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.