Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Nej... jag menar bordet - dess höj- och sänk-funktion närmare bestämt.

3 september 2011, 12:36
Medlem
Jag blev väckt av skrikbråkande barn runt sextiden, sovit en stund till och drömt mardrömmar, vaknat, bråkat på sambo, diskat och städat i köket, ätit frukost, umgåtts med familjen runt söndagsfrukostbordet, tittat på gulliga kattungar fångade på film, ringt och avbokat ett arbetspass för ikväll, anmält vård av barn på FK, läst och skrivit några inlägg här varvat med medlande av skrikbråkande barn genom att själv skrikbråka efter femte tålmodiga förmaningen.

Hostat.

4 september 2011, 12:01
Medlem
Idag har jag gjort vad jag brukar göra alla andra dagar det första jag gör.
Konstatera att man borde ha lagt sig för o sova för länge sedan.

6 september 2011, 01:38
Moderator
Idag har jag lyckats försova mig efter frukosten, för att jag hade för god tid på mig och därmed råkade slumra in... bredvid sonen som jag höll på att försöka väcka. Så min son lämnades till skolan för sent igen... Jag har faktiskt bara lyckats leverera honom i tid en enda gång. Och då har jag ändå beställt taxi tre gånger för att hinna... :oops:

Glömde i all hast att ta morgonritalinet i tid.

Missade ett möte på jobbet. Dels kom jag dit för sent; dels hade det tidigarelagts p.g.a. viktig info, vilket jag hade glömt.

Glömde att det var dags för lunch, så de flesta hade redan hunnit äta färdigt.

Glömde att ta lunch-ritalinet; det blev några timmar för sent.

Missade bussen från jobbet, så att jag kom för sent till fritids.

Glömde att ta tredje ritalindosen tills jag blev alldeles mosig i skallen.

Vimsade runt som en yr höna hela kvällen, på dåligt humör, konstant förvirrad, klumpig och klantig och fullständigt ineffektiv.

Fick min son i säng alldeles för sent.

Fast jag har ändå lyckats beta av en del små uppskjutna tråksaker idag, varav en del av dem på resorna till och från arbetet (åtminstone två timmar på dagen då jag har möjlighet att bara sitta ned och ta det lugnt). Jag hade en väldigt fin pratstund med en gästforskande medicinsk etiker, och sedan med min chef (båda ytterligt kompetenta kvinnor). Jag har fått viss ordning på en begränsad mängd av mina drivor med papper (vilket råkade vara den del som såg stökig ut på mitt kontor; den värsta röran där har jag sedan tidigare fiffigt tryckt ned i prydliga förvaringsboxar med hopp om att aldrig mer behöva öppna dem eftersom vi inte kommer att ge de kurserna mer). Jag skonade lite diskret en pressad student med studiesvårigheter som drivits till rejält fusk av sin pappas fullständigt orimliga förväntningar (jag har själv hört tongången i bakgrunden under telefonsamtal) genom att "tolka" den inskickade tentan som att fel fil skickats in och be om den som är hans egen. Och jag har glatt mig åt att en student som fått omtenta på omtenta nu har gjort en mycket lyhörd och fin analys på mitt eget forskningsområde. Så härligt att kunna ge henne VG på ett moment!

Och min son kastade sig i min famn av glädje när jag kom för att hämta honom, och vi kom iväg på en gång och helt utan tjat, och hann med varsin glass innan bussen kom (de säljer egentillverkad saffransglass bara några meter från skolan). Och min egen katt och stödhemskatten (som nog stannar hos mig) hade inte slitit tussar ur varandras pälsar idag, utan verkade rätt så relaxade. Och den senare åt snällt veterinärens bantningsfoder utan gnäll.

Vid läggdags berättade jag för min son om hur det gick till när han föddes, och han älskade berättelsen! Jag visade hur jag hade krängt mina ben runt barnmorskans hals (Ja vadå? Försök själva krysta ut en hel unge med fötterna fritt i vädret! Inget att hänga upp dem på hade de heller), och berättade hur jag sett solen gå upp medan jag krystade ut min son. Det var smällkall vinter när jag åkte in till sjukhuset, men min son kom med våren. Jag åkte in med vinterjacka, tröjor, mössa, vantar och sjal - och jag åkte därifrån i tunn kjol och i övrigt barbent.

Så fick jag till en finfin övergång från soluppgången vid min sons födsel till den åsknatt då Ronja Rövardotter föddes. Vi började läsa den, och den verkar funka.

8 september 2011, 01:26
Medlem
Oijh vad du är bra, Incognita!
Underbar läsning!

Min dag var ganska rörig och samtidigt tämligen händelselös i det stora hela.

8 september 2011, 22:01
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Oijh vad du är bra, Incognita!
Underbar läsning!
Försökte själv komma på något att skriva med den kontentan...

Min dag? Fysiskt sett limbo. Såpass återhämtad efter helg och måndag att jag kan inbilla mig att jag orkar någon liten cykeltur eller så. Vilket det kan straffa sig kvickt om jag tror på.

Korrigerade felaktig citering (vill inte att folk skall tro att jag säger så där om mig själv). ;) /I

8 september 2011, 22:37
Medlem
Idag har jag ätit frukost och slagit nytt, personligt rekord i Bubble Spinner.

9 september 2011, 01:54
Medlem
Läst SvD, letat statistik över halva internet, svalt min stolthet och sett statistik från 1980-2008 (minst intressanta mellanperioden) bara för att se att nästa kommentar hade en länk i sig. Till statistik.

9 september 2011, 09:53
Medlem
Plockat svamp, flera stycken.

9 september 2011, 13:04
Medlem
Vaknat och gått upp.

9 september 2011, 14:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.