Ny tråd Svara på tråd  [ 529 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 53  Nästa
Den lilla nakentråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Ledtråd:
Herrn i huset har en affär med barnvakten, men när han vill göra slut, så blir hon galen och kokar barnens kanin.


17 maj 2011, 12:10
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Hmmm...? Funderar...


3 september 2011, 19:28
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
På naket?


3 september 2011, 21:10
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Jag funderar på om det är lämpligt att väcka den här (saligt avsomnade?) tråden till liv igen eller om den gör sig bäst i slumrande skick.


3 september 2011, 21:57
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
*host*
Bild
*host*


3 september 2011, 22:10
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Bild


4 september 2011, 00:36
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Glad blond flicka med prickiga trosor likt såna där barnleksaker i klara former och färger; stenar från Ikea med inbyggda vita bälten (vad innebär det i judovärlden?) över magar som, anmärkningsvärt nog nuförtiden, knappast är anorektiska; krossade spegelbitar, kalejdoskop. Schueberirdsk nakentråd (hur ser de vanliga, pälsklädda, trådraserna ut? Det har jag faktiskt aldrig tänkt på). Är det någon form av gåta? Finns det i så fall någon form av svar? Kan det, eller ett av dem, i så fall ligga utanför tråden — jag tänker på svampen i en del andra trådar, så att säga ett mycel, kanske i kombination med stenarna; kanske också handlingen att inandas det mögel som invaderar ett sedan länge obebott hus — en upplevelse som att säga kan sägas symbolisera ett predikament som litet grann kan tas till intäkt för den hemlösa aspergarens


4 september 2011, 15:38
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Det kanske var ett leende där, kanske en tavla med stenar, ett bord dukat i gråskala, kanske en som visade sig synlig, en som log med ögonen, kanske var hon från Sveg, men människorna rör sig för fort, för splittrat, det är ingen som ler, inga tavlor med stenar, inga bord är dukade, ingen som syns, ingen som ler med ögonen och från Sveg är hon absolut inte.


4 september 2011, 20:28
Medlem
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Schueberird skrev:
Det kanske var ett leende där, kanske en tavla med stenar, ett bord dukat i gråskala, kanske en som visade sig synlig, en som log med ögonen, kanske var hon från Sveg, men människorna rör sig för fort, för splittrat, det är ingen som ler, inga tavlor med stenar, inga bord är dukade, ingen som syns, ingen som ler med ögonen och från Sveg är hon absolut inte.


Skräp!

Det var bara nå't jag fick för mig; det betyder väl ingenting egentligen. Det är en gåta utan svar.


5 september 2011, 03:22
Moderator
Inlägg Re: Den lilla nakentråden
Fast det var vackert skrivet.


5 september 2011, 09:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 529 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 53  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron