Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Varför uppröras av rdos? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför uppröras av rdos?
Inger skrev:
kommunikationsstilen
Aka den manipulativa fitt-Aspiestilen som lockar till sig smarta människor och håller dem i ett järngrepp. Både fascinerande, roande och ledsamt på en och samma gång. Alltså ledsamt för de som inte kan släppa konflikten för att han har det där järngreppet.

För allt han säger är ju inte nonsens. Då skulle ju alla avfärda honom rätt av, eller hur?

Själv har jag inte lyckats bli upprörd av rdos någon gång. Jag tror att det beror på att jag inte förstår sådana där smart-grejer som han brukar diskutera, så jag uppmärksammar sällan triggerpunkterna i det han skriver. Rasbiologi är roligt tycker jag tex, nåväl, ska inte spinna vidare på det just nu. Men nog är det intressant tex varför negroida personer som regel är hetlevrade och sådant!

26 oktober 2009, 02:05
Medlem
Inger skrev:
Jag skrev det på AF och inte bara i mejl. Att bli omnämnd som medskapare av första quizet i samband med förra artikeln är vad jag minns att förfrågan gällde. Medförfattare vore givetvis inte korrekt eftersom jag inte varit delaktig i någon av artiklarna. Men för bara korrekthetens skull nu när jag ser hur du har formulerat det i den här artikeln, så skulle det kunna stå "an initial list of a 100 items was put together by [mitt namn]..." (ang första versionen) men är det försent att ändra så kan det kvitta.

Det beror på vad som händer härnäst om jag kan ändra något i själva manuskriptet.

Inger skrev:
I credits kan det ev vara på plats att nämna medlemmarna på Aspergerforum (och ev andra forum) som bidragit med synpunkter och ställt frågor om sånt som du sen faktiskt har haft nytta av att fundera över och ev förändra i quizet (som det här med urvalsproblemet t ex) men det kanske du redan hade tänkt göra?

Här är texten sedan "Autism" (denna text behöver snyggas till lite):

"The author would like to thank all the people that have filled out the Aspie-quiz and that have spread the word about it. I also want to thank people on autism-related forums for describing how they function and answering on numerous polls. I also want to thank Robert Biegler at NTNU and Certec, Lund, Sweden, for their valuable comments and suggestions."

Lämpligen bör ju ditt namn antingen stå här, eller (som du mycket riktigt påpekar) i samband med insamlandet av frågorna till första version. Det blir ju då såklart ditt riktiga namn, och inte din Internet-identitet.

26 oktober 2009, 08:43
Medlem
Det ÄR mitt riktiga namn, fast minus mitt nya efternamn, som jag föredrar att inte använda i de här sammanhangen. Det är det namn som står på de första versionerna. Vill du inte använda det namn jag använde då så kan du skriva något i stil med "..collected by the person with whom I cooperated on the first versions, but who prefers to remain anonymous".

26 oktober 2009, 13:17
Medlem
Inger skrev:
Det ÄR mitt riktiga namn, fast minus mitt nya efternamn, som jag föredrar att inte använda i de här sammanhangen. Det är det namn som står på de första versionerna. Vill du inte använda det namn jag använde då så kan du skriva något i stil med "..collected by the person with whom I cooperated on the first versions, but who prefers to remain anonymous".

Heter (hette) du alltså "cencur" i efternamn på riktigt nu/då alltså? Isf kan jag använda det namnet, i annat fall är det ju mindre lämpligt. Att skriva att det var någon anonym som samlade ihop frågorna ger ju inget speciellt över hur det redan ser ut.

Admin:
Ajabaja. Inte skriva ut andras riktiga namn.

26 oktober 2009, 14:03
Medlem
Ajdå. Jag tar det privat med Inger istället. Iofs så har hon detta namn på sin hemsida, så det kan väl knappast vara superhemligt, men jag förstår att detta kan ses som ett regelbrott. :oops:

26 oktober 2009, 15:09
Medlem
Zombie skrev:
Rädd för att vara resultat av tidelag, löjligt. Det har jag verkligen inte sett tecken på hos en "rdosidé"-kritiker.

Dags för lite uppdatering.
http://www.aspergerforum.se/traden-om-rdos-neandertalsteori-t4839-504.html#313436
Är det seriöst av oss att spekulera i vad som ligger bakom det där?

7 november 2009, 00:50
Medlem
Inläggen har flyttats till off-topic tråden av Titti. Ny länk: http://www.aspergerforum.se/inlagg-off-topic-fran-andra-tradar-t9453-216.html#313436

7 november 2009, 09:52
Medlem
Det där var intressant!

7 november 2009, 11:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.