Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden


2 september 2011, 23:33
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Jag vill att du spelar snabbare:


2 september 2011, 23:42
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Mycket vackert:


Hans sång får mig att för ett ögonblick förflyttas till en annan, bättre värld.

Luc Arbogast heter han tydligen och här är en kort intervju för er som kan franska:




2 september 2011, 23:57
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
...och här i en mer producerad form (studioinspelning):


3 september 2011, 00:03
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Schueberird skrev:
Jag sökte på "male soprano" och fann bland annat detta:


Lyssna till exempel vid 04:48-05:10.


3 september 2011, 00:21
Moderator
Inlägg Re: Musiktråden
*utnyttjar en lucka av relativ koncentration, annars skulle jag väl skriva mycket mer i tråden*

Det var en intressant bekantskap. Och sån bra franska för att vara arbogast! :shock:
Nu var det såna evigheter sen jag någorlunda hängde med, men både själssökaren och musikantikvarien i mig gillar när de försöker levandegöra medeltida musik med hjälp av mer orientalisk och kvarvarande europeisk folkmusik och mindre rock-, turistfolkmedeltida eller "klassisk" musik på det antiseptiskt försobrade sätt den tyvärr alltid nischas numera.


3 september 2011, 02:33
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Mera:


Youtube-kommentator skrev:
Luc Arbogast said this song is a sephardic melody (Sephards were the jews who lived in Spain until the late middle age when they were exiled from Spain into all the mediterranean countries). The theme of this tune is a Luc vocalised arrangement of an ancient 12th century sephardic song that, the pilgrims of south Spain sang along the roads leading to Saint Jack of Compostella (Santiago de Compostella)




3 september 2011, 03:29
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Aj, mina öron!

Jag gillar tydligen inte manliga sopraner, iaf. inte hans variant av tonart. Den skär i mina öron. Och så får jag inte ihop hans uppenbarelse med hans röst.

Fördomsfull och intolerant - ja.

Killarna som agerade mänskliga trummaskiner - fantastiskt!! De två första iaf.


3 september 2011, 11:56
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden


3 september 2011, 12:04
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Fortfarande helt underbar!
Undrar om inte det var den här låten som var en av de första i genren för min del.
Den borde vara sönderlyssnad men har tydligen återhämtad sig.


3 september 2011, 12:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron