Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Konstiga bibelcitat. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Konstiga bibelcitat.
Hej bullen!

Jag har reagerat på att bibeln anses vara jättegod, medan innehållet i den INTE är sådär särskilt gudfruktigt.

Vad sägs, ska vi samla konstiga bibelcitat och försöka komma fram till om det är en god religion, den där kristendomen, eller inte? Glöm inte hänvisning till var i bibeln det står!

"Säll är den som får gripa dina späda barn och krossa dem mot klippan."
Psaltaren 137:9

29 augusti 2011, 18:55
Moderator
Inlägg Re: Konstiga bibelcitat.
Är det det SD åsyftar när de hävdar att de har förankring i svenska kyrkans ledning? :?

29 augusti 2011, 21:26
Medlem
Vet inte.

Men jag har mumlat så mycket om "somliga kristna" på sistone att det är dags att reda ut saker och ting! Iaf i min skalle! :)

Femte Moseboken 23:2

"Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där."

Pratar vi neanderthalare eller olika nationer?

Edit: Äh. Lika bra att ta med hela stycket:

Ingen som har fått testiklarna krossade eller lemmen avskuren får upptas i Herrens församling. Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där. Ingen ammonit eller moabit får någonsin upptas i Herrens församling; inte ens deras efterkommande i tionde led får upptas där.

29 augusti 2011, 21:33
Medlem
2 Mos 4:4

men Herren sade: "Räck ut handen och grip den i stjärten."
Och när Mose tog den förvandlades den åter till en stav i hans hand.

29 augusti 2011, 21:49
Medlem
Jag tror jag har funnit gud!

http://www.thechurchofgoogle.org/Script ... s_God.html

1 september 2011, 00:20
Medlem
Visst är det sorgligt att vår Herre avskyr Ammoniter... En slags bläckfisk som levde ungefär under Jordens medeltid; för 400 till 65 miljoner år sedan. Du har säkert sett fossil av krabaterna i trappor av kalksten. De levde ett ganska harmlöst liv i sina spiralsnäckor. Jag undrar vad de kunde ha hittat på för fuffens som fått Fader Jahve så rosenrasande! Gjorde de någon 'deal' med Horn-Pär??????? :shock:

Moabit? Hoppas att den Högste inte menade en uppstyckad Moa Martinsson.... Henne gillar jag nämligen skarpt!

1 september 2011, 01:27
Moderator
Savanten Svante skrev:
Jag tror jag har funnit gud!

http://www.thechurchofgoogle.org/Script ... s_God.html

Måste det vara. Visst säger väl norrmännen "Guuuuuuugle"?

Ammoniterna funderade jag också på, så nu vet jag inte vad jag ska skriva istället... fan vad litet bibel jag kan :shock:

1 september 2011, 01:31
Medlem
Bibeln är underhållande. Jag läste gamla testamentet när jag var 12. Faktiskt rätt spännande som sagobok. Minns att man riktigt kände hur stämningen byggdes upp när israeliterna äntligen skulle få träda in i det heliga landet efter sin ökenvandring. Min favoritdel är nog ändå skapelseberättelsen och de absolut första delarna. Ren fantasy. En kul grej jag minns är att någon besöker "Kung Midjans land". King Waistline, hahaha...

Undrar dock varför det aldrig talas högt om att det t.ex i berättelsen om Kung David står att man ska döda barn och kvinnor och bränna allt krigsbyte på torget. Inte bara en gång, Gud verkade vilja göra en poäng av just den biten.

1 september 2011, 03:22
Medlem
Savanten Svante skrev:

Pfft, en gud som inte vet densiteten på vattenmelon är ingen gud.
Så det så.

6 september 2011, 16:21
Medlem

12 oktober 2011, 11:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.