Re: Den stora nonsenstråden
Kränkning nummer 2:
Jag hade varit och handlat tunga saker, 20 kg kattsand, 30 kg hundmat. Parkerade således utanför trappuppgången. Ställde upp portdörren så jag skulle kunna bära in sakerna med bägge armarna. Möts av min sambo varpå vi bestämmer att ta varsin cigg för att befrämja lunghälsan.
Då kommer en gubbe ut. Börjar gagga någonting om att:
-
"Ni är inte så smarta ni som öppnar portdörren och ställer er och röker på gården bla bla bla, det kommer in rök, jag stängde dörren bla bla".Sedan tände han själv en cigarett och började berätta om att han hade varit uppe hos en tant där och hjälpt till att ge någon katt medicin. Han var märkbart besvärad och försökte släta över sitt utfall. Jag må vara autist, men det märks på mig när jag blivit kränkt. Även min sambo blev kränkt. Stämningen blev mycket tryckt när vi var två som ville slå ihjäl gubbfittan.
Aja, så då fick jag ju ställa upp dörren igen, och jag har inte så mycket ork till övers, ett sådant extra moment tar på krafterna. Jävla fittgubbe, nu skiter det sig med grannsämjan
. Jaaa, jag vet att det är mig det är fel på, men jag har mest roligt egentligen. Det blir gubbfittan som får känna obehag. Jag känner bara starkt förakt och det är en rätt skön känsla.