Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Varför är ordet ASPIE mer upprörande än ITHORA? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Varför är ordet ASPIE mer upprörande än ITHORA?
Vägverket godkänner ITHORA på nummerplåt.
http://www.idg.se/2.1085/1.267227/strid-kring-ithora

Vägverket säger nej till ADHD på nummerplåt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nej-ti ... t-1.484680

När jag läste det där om ADHD-skylten ringde jag och försökte beställa en ASPIE, det fick jag inte. Det kunde vara stötande för någon.

Bild

6 november 2009, 12:17
Medlem
Inlägg Re: Varför är ordet ASPIE mer upprörande än ITHORA?
Det är ju lite stört.. okej då om man inte fick ha mongo. Eftersom Det heter Downs syndrom. Downie skulle nog gå.
Aspie är ju ingen förolämpning.
Samma skulle man väl kunna ta nördie som en förolämpning eller hyllning :D :mrgreen:
Till för nåt år sen fick man ju inte ha bl.a. sap i regnumret. Eftersom det var politiskt ställningstagande. (som att inte alla förkortningar finns)
kuk tror jag inte finns.. fast jag brukar ofta läsa fula ord i en massa olika regskyltar. :) (Typiskt med en hjärna som söker samband överallt,)

6 november 2009, 14:19
Medlem
X32IARO och PLAYBOY är också nekade.

6 november 2009, 19:56
Medlem
Jag tänkte egentligen att ansöka om ASPIE-skylten när vi diskuterade det där sist, men ångrade mig ifall det skulle bli beviljat med tanke på kostnaden på 6000:-

6 november 2009, 22:55
Medlem
Vet inte om du minns, men jag ansökte muntligen och fick ett NIX för att det var ett "tillstånd".

Jag fattar ärligt talat inte hur vad som helst som slutar på hora kan vara mindre upprörande än ett tillstånd, vars namn vi använder själva..

6 november 2009, 23:30
Medlem
Savanten Svante skrev:
Vet inte om du minns, men jag ansökte muntligen och fick ett NIX för att det var ett "tillstånd".

Jo, jag minns. Jag tror jag tyckte du "lindade in" det för dåligt, och att du inte borde gått med på att det var relaterat till AS, utan försökt lura i dem att det hade med aspar att göra. :mrgreen:

Savanten Svante skrev:
Jag fattar ärligt talat inte hur vad som helst som slutar på hora kan vara mindre upprörande än ett tillstånd, vars namn vi använder själva..

Sant. De kanske inte såg att det bestod av IT + hora?

6 november 2009, 23:37
Medlem
Har för mig om att dendrofilin var MIN ide.... :) Men jag kan ha fel!

http://www.ithora.se/

7 november 2009, 00:24
Medlem
Savanten Svante skrev:

Visst var den det, men du borde tänkt på det innan du frågade dem om ASPIE var ok. Om du lyckats lura i dem att Aspie inte var något "tillstånd" så kanske du fått tillstånd till skylten. :)

Du vet sådant dära inlindande av budskap så att ingen egentligen begriper vad du menar till slut. :mrgreen:

7 november 2009, 00:35
Medlem
rdos skrev:
Savanten Svante skrev:

Visst var den det, men du borde tänkt på det innan du frågade dem om ASPIE var ok. Om du lyckats lura i dem att Aspie inte var något "tillstånd" så kanske du fått tillstånd till skylten. :)

Du vet sådant dära inlindande av budskap så att ingen egentligen begriper vad du menar till slut. :mrgreen:

Pratar du EGENTLIGEN om moderatorer nu, din fuling? :)

7 november 2009, 00:42
Medlem
Skyltarna du inte får till din bil
http://www.aftonbladet.se/bil/article8000599.ab
Citera:
– Åtminstone så länge inte ryska ambassaden hör av sig.

30 oktober 2010, 00:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.