Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Tanter 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tanter
:lol:
Ät din gröt och gör ett städschema så försvinner alla dina problem...

5 november 2009, 05:05
Medlem
Bild

5 november 2009, 05:53
Medlem
86. Obehagliga sanningar finns endast för den som finner behag i motsvarande lögner

79. Du börjar förstå att det inte går att förena självständigt tänkande med normalt samhällsliv. Om du inte avstår från ditt självständiga tänkande förlorar du alltså alla de plikter och intressen som fyller de normalas liv. Men oroas inte: din fulla sysselsättning är tryggad

82. En vacker dag får du ett brev som innehåller dessa meningar: Vi beundrar din integritet som ingen lyckats knäcka. Det är inte fråga om att dela åsikter utan om att respektera åsikter

Du lever som du lär och du är omutlig, det ger dig en unik ställning i ett samhälle där nästan alla är villiga att kompromissa sig till personliga fördelar. - - - Den vackra dagen detroniserar julafton och alla borgerliga lyckodagar i din almanacka

Autonomisk manual: http://www.tidningenkulturen.se/index.p ... isk-manual

5 november 2009, 11:39
Medlem
antikropp skrev:
Alla förespråkar tidiga grötfrukostar.

Åh fy SATAN!

5 november 2009, 18:23
Medlem
nallen skrev:
antikropp skrev:
Alla förespråkar tidiga grötfrukostar.

Åh fy SATAN!

Eller hur! Gröt är en styggelse.

5 november 2009, 18:33
Medlem
Jo

Jag börjar ana tecken på att min lätt aspige far även har anlag av tant :S

5 november 2009, 19:01
Medlem
Savanten Svante skrev:
86. Obehagliga sanningar finns endast för den som finner behag i motsvarande lögner

79. Du börjar förstå att det inte går att förena självständigt tänkande med normalt samhällsliv. Om du inte avstår från ditt självständiga tänkande förlorar du alltså alla de plikter och intressen som fyller de normalas liv. Men oroas inte: din fulla sysselsättning är tryggad

82. En vacker dag får du ett brev som innehåller dessa meningar: Vi beundrar din integritet som ingen lyckats knäcka. Det är inte fråga om att dela åsikter utan om att respektera åsikter

Du lever som du lär och du är omutlig, det ger dig en unik ställning i ett samhälle där nästan alla är villiga att kompromissa sig till personliga fördelar. - - - Den vackra dagen detroniserar julafton och alla borgerliga lyckodagar i din almanacka

Autonomisk manual: http://www.tidningenkulturen.se/index.p ... isk-manual

Mycket intressant. Den åker med i nästa bokbeställning.

5 november 2009, 20:21
Moderator
Randanmärkning: när jag var, hur liten jag nu var, var kontant ett av de där orden där jag undrade hur de vuxna skulle ha det egentligen. Just som jag har börjat fatta vad en tant är hör jag att de ibland talar om kontanter också; dessutom i sammanhang som plötsligt gör ordet obegripligt igen och där det inte ens verkar handla om en person – i varje fall inte om något sätt att behandla en person som jag dittills hade stött på. På vilket sätt kunde nu ett sådant ord bli en delmängd av tant?

(Den som roas av det kan ju också notera att ordet gömmer två gånger NT. Undra på att det blir krångligt för oss andra.)

7 augusti 2013, 16:11
Medlem
Josef3 skrev:
Att jag är 26, även om jag ser barnslig ut, förstärker overklighetskänslan och många tror nog att det är en allvarligt psykiskt sjuk person de har att göra med. Det passar mig perfekt eftersom det skrämmer folk. En 17-åring kan inte bära upp den "onda imperiet" stil jag kör med utan att det ger intryck av osäker cosplayare. Jag däremot är en tvättäkta galen person som känns för overklig t.o.m för att kunna bli tagen som nazist.

Folk som ser mig tror nog att ett vansinnesdåd är nära förestående, iaf sätter jag igång folks biologiska försvarsmekanismer vilket är underbart. Andra miffon utan min överlägsna, snygga stil brukar titta på mig med beundran. Sönderpiercade små emosvartrockare och lantisnazister tror inte jag är verklig. Folk från militariserade länder med krigsförbrytarhistoria stirrar efter mig. Vissa som ser mig får säkert irrationella känslor av att jag skulle begått krigsbrott men helt arrogant vandrar runt i frihet. Andra upplever mig som en äkta neo-vampyr som på något sätt klivit ut ur filmduken.

Det låter helt galet och underbart!!!

Som en AS-person med låg stresströskel som bor i Tokholm skulle jag med förtjusning skapa det andrum jag vill ha den s k stressgången på T-centralen och/eller i t-banevagnar överfulla med odrägligt högjudda och påträngande människor genom att ta plats iförd en tvättäkta SA-uniform, komplett med SA-kepa med tyska riksörnen med hakkorsinfattning, hakkorsarmbindel och hela jävla kitet (trots, eller kanske snarare just för att det svär emot hela min politiska världsbild) och som grädden på moset en tam minigam sittandes på typ vänster axel!.... Fullständigt orealistiska fantasier, jag vet - men nog f-n vore det en nåd att stilla be om att få en påträngande omgivning att hålla käft, flytta på sig och låta en vara ifred i det offentliga rummet innan snuten snabbare än man hinner säga "flasklock" burar in en för förargelseväckande... :07:

12 augusti 2013, 01:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.