Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Opassande? Det hoppas jag inte. Min badrumsdörr vetter ut mot köksfönstret av någon dum anledning (på bottenvåningen dessutom). Det är inte alltid jag är så förutseende att jag har med mig rena kläder in i badrummet. Men jag brukar ila förbi som allra hastigast bara, när kusten är klar.

Du har en mycket fin kropp, koden. Bra att du ser det någon gång i alla fall. Det är väl lika bra att du passar på att titta då, när synen fungerar som den skall.

16 augusti 2011, 00:42
Medlem
Spännande (?) att få se vilket som inträffar först - att synförmågan försämras eller att kroppen faller ihop.
Hursom så är det skönt att efter så här många år kunna tänka positivt någon gång ibland.

Och återgäldar komplimangen.

Idag har jag hunnit ha en ganska kritisk ordväxling med två kollegor på jobbet vilka, enligt min åsikt, behandlade en patient alltför otrevligt.
Det kan hända att jag överreagerade litet men det känns ändå fint att ha stått upp för en av mina viktigaste principer ang. bemötandet.
Kanske håller jag på att sakta bilda mig en ryggrad...

Har hämtat hem barn, en sur och besviken och den andra glad som en lärka.
Lärkbarnet har fixats iväg till granntjejens familj för en dag på tivolit.
Besvikna barnet ligger och ruvar på sin surhet framför dvd´n.
Tyvärr har min ork tagit slut för tillfället så mutan, som förhoppningsvis ska torka bort en del av besvikelsen, kommer bestå av lån av dator medans mamma själv snarkar i sängen.
Jag kan ju inte vara vaken hur länge som helst.

16 augusti 2011, 11:43
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Är det verkligen hemskt opassande att passera ett fönster utan en tråd på kroppen?

Det beror väl på? Fanns neddragen rullgardin eller persienner eller för dragna gardiner är det väl helt i sin ordning.

16 augusti 2011, 23:33
Moderator
Låtit en bastant kattdam barrikadera köket, och min egen katt är förvånansvärt tillmötesgående: vänligt nyfiken och respektfull.

17 augusti 2011, 00:31
Medlem
Idag har jag blivit klar med den planerade ombyggnationen i DromEd :shock: Snart dags för dusch och mat.

Släpper psykosen nu?

17 augusti 2011, 23:32
Medlem
DromEd-skägget är nu officiellt borttaget.

18 augusti 2011, 14:57
Medlem
Personen är träffad.
Pausen är tagen.

Jag tog en promenad via Stadens gamla kyrkogård: mycket fint efter regnet.

18 augusti 2011, 19:01
Medlem
Rapporterar in snabbesök på närliggande gym - ingen träning för min del - hämtning av minstingen i sällskap av miniatyrmodellen som lyckligtvis bytte om till clownfärgad långskjorta.
Vi smet in på en sushirestaurang innan fritids och skulle hålla det hemligt inför den sushiälskande men oj så odrägliga lillasystern (detta enligt storasystern) men det sket sig på en gång. Lång utläggning om att allt jämnar ut sig i längden följde därpå, för det har jag bestämt att det gör. Barnen var inte helt övertygade. Det finns alltid en liten orättvisa kvar, från vilket håll man än ser på saken.

Sedan köpte vi glass och läsk i en närbutik utanför skolan vars betalkorts...grejsimojs var ur funktion, så får komma ihåg att pipa in imorgon och betala för oss.
Vidare till bussen och till biblioteket där vi betalade 100kr i förseningsavgifter för två dvd-filmer, lämnade tillbaka böcker och lånade nya.
Vidare därifrån till Marabouparken (fin) och plaskdammen (liten och grund) där tjejerna vadade runt och hade sig. Efteråt tränade de på att hjula, gå i spagat och split, hoppa olika jazzbaletthopp, gå upp i brygga och diverse andra akrobatiska konster.
Själv låg jag i gräset och njöt av solen med ett klädesplagg över huvudet och tittade på.
Sedan iväg till affären där vi inte hittade några marängbottnar och gick då vidare till nästa affär.
Sedan hem, halsande ur en jätteflaska med pepsi, kryddad med diverse Bellmanhistorier och möte med en bekant familj som jag elegant undvek närmare kontakt med genom att gena bakom några buskar och därmed komma ur räckhåll för mer än en handviftning och ett uppskattande utrop (hoj?).

Väl hemma diskuterades jultidningsförsäljning med brinnande iver. Syskonen vill ha varsin laptop som är ett av dem, antagligen, oåtkomliga premierna. Alltså tränade de på att sälja saker ur katalogen och hade en hel teaterföreställning där de turades om med de olika rollerna. Jag tvingades vara med på ett hörn men behövde inte stå ut så länge då deras teatraliska röster och miner fick mig att brista ut i opassande skrattanfall.
Tillslut blev de oense om något varpå minsta argpiggan slängde jultidningskatalogen i köksgolvet och trampade på den i sin demonstrativa utmarsch. Tippar på att de inte kommer så långt i säljaryrket i den här åldern.

Till middag blev det spagetti med köttfärssås, lagat av sambon och efterrätten bestod av jordgubbs- och marängtårta, som var min kreation.
Sedan följde fler Bellmanhistorier och tankar kring det kommande tivolibesöket samt stora tjejens 9-årskalasinbjudan på söndag (i en bowlinghall).

Sedan kraschade jag i säng med en bok, höll på att somna och bytte till datorn. Tjejerna har tydligen tittat på film tills nu.
Nu är det då läggdags.
För alla.

18 augusti 2011, 22:10
Medlem
Jag ljög.
Nu går jag och lägger mig.
Kanske.

Ska bara skriva en to do-lista.

19 augusti 2011, 00:14
Moderator
Det var ju en hel del även för din del. Roligt och jobbigt och båda samtidigt...

Känns uppfriskande att få inblickar i ditt och Incognitas liv med barn och "normal" vardag. Ställföreträdande liv för hjonet som nu ska försöka trassla skägget ur tangentbordet för att stulta till spisen och ugna in en färdigmat.

God kanske natt!

19 augusti 2011, 00:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.