Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ska iväg med barnen till andra sidan staden, lämna dem där och åka till jobbet.


14 augusti 2011, 14:03
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Lämna sonen hos sin pappa och troligen vara asocial och retlig hemma hos särbon. Hugga av några huvuden i DragonAge kanske.


14 augusti 2011, 14:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
1. Göra klart en ombyggnation i DromEd.
2. Klossa.
3. Duscha.
4. Äta frukost.
5. Handla torkade degstrån.


15 augusti 2011, 15:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fortsätta läsa boken jag förälskad mig i och gråta - på tåget, på jobbet, hemma i sängen, i kön på Coop...

Om inte ni tänker läsa den så vill jag inte vara er kompis. Då har vi för evigt vandrat in i olika världar och kan aldrig mer mötas.


15 augusti 2011, 17:37
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Vilken bok är det då, koden?


16 augusti 2011, 00:43
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
En dåre fri - Beate Grimsrud.

Idag ska jag sova.


16 augusti 2011, 11:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
1. Raka mig när ombyggnationen i DromEd är klar.
2. Starta DormEd lite tidigare ikväll (inte 7 på morgonen).


16 augusti 2011, 13:28
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Försöka få rätsida på en artikel jag vill skriva, om en demenssjuk kvinnas försök att leva efter sina högt ställda ideal utan att veta var (eller när) hon är. Det visar sig vara väldigt knepigt för henne; hon navigerar efter sin moraliska kompass i en diffus/gäckande terräng utan tillgång till en ordentlig karta. Otroligt spännande att följa med på hennes resa, men knepigt värre att få till en överskådlig struktur utan att tappa exemplets drama och magi.

Hämta en katt som jag hoppas inte kommer att ryka ihop med min egen alltför mycket i väntan på ett nytt hem.

Se till att nämnda katt inte används som en trojansk häst. Det är katten som skall huseras, inte f.d. hussen.

Planera och köpa biljetter till en liten resa, inget avancerat men tillräckligt krångligt för att min hjärna hela tiden skall hitta på skäl att skjuta upp det. Logistik är tråååååkigt och irriterande krångligt eftersom relationen mellan olika variablerna inte följer en rak linje.


16 augusti 2011, 15:11
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Den planerade artikeln låter helt underbar, Incognita, hoppas att jag får läsa den sedan.

Jag ska ut idag. Har redan varit ute men nu ska jag ut igen. Det är ju fint väder!

Det blir en tur till Marabouparken för ett dopp för min äldsta storalilla barn som för tillfället på eget bevåg iklätt sig en kort blommig topp som lämnar magen bar och ett par beigea tights och ser ut som Beyonce eller annan modellaktig superstar i miniatyr...
Får så motstridiga tankar inför hennes uppenbarelse, dels den stolta, men ack så ytliga modern som tänker "Är det där mitt barn? Otroligt - så vacker!"
Och dels den förfärade modern som funderar var man ska gömma undan henne då hon verkligen fortfarande är ett barn och inte ska behöva känna sig reducerad till ett objekt i omvärldens ögon.

Efter Marabouparken blir det biblioteket.
Sedan börjar det bli dags att hämta lillasyster från fritids, äta kräftor(?) och planera inför helgen.
Har lovat en tripp till Grönan samt klädköp och annat inför skolstarten på måndag.


18 augusti 2011, 12:23
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Den planerade artikeln låter helt underbar, Incognita, hoppas att jag får läsa den sedan.
Instämmer.

Försöker också minnesanteckna Grimsrud till om jag någonsin får ork. Den där boken om en yxa också.


18 augusti 2011, 13:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.