Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Mycket lustigt. Inger och Zombie vill gärna tolka in personangrepp trollande lite överallt, men när folk som Danne uppvisar just sådant beteende så är det inget problem. Inkonsekvent? Javisst, jättemycket. För mig var det solklart att Dannes trollande fick Ford att tappa besinningen. Speciellt konstigt blir det när Inger dessutom påstår att mitt trollande skulle gjort att Zombie tappat besinningen. Hur kan man bara tolka så olika beroende på person?

24 oktober 2009, 17:45
Medlem
ford skrev:
Det är ju klart: vrider och vänder man på hur man vill tolka betydelsen av ordet "personangrepp" så kan man ju tolka det som man själv önskar, eller hur? :roll:

Vad detta bevisar i det aktuell sammanhanget är engeltigen = ingenting

Att gång på gång hoppa på någon som faktiskt visar samarbetsvilja, om än han inte har lust att förnedra sig till att lägga sig på rygg, sprattla och säga *snyft, jag har varit dum, förlåt mig för att jag betett mig så hemskt*, men som hursomhelst kan erkänna att det kanske ligger något i det som folk anklagar honom för försöker föra en konstrutkiv dialog är, precis som jag skrev till Danne inte särskilt smart diplomati.

Att han sedan fortsätter att gå till attack (vilket han mycket väl kunnat ha gjort även om jag ställt upp på ovan beskrivna totala självförnedring) är faktiskt ett provokativt, icke-konstruktivt beteende som helt klart går att klassificera som personangrepp, för detta fick han dock inte ens en tillsägelse.

1. Definitionen för personangrepp är faktiskt det den är. Det kan inte ens du snacka bort.

2. Det var TVÅ inlägg. Läs dem igen. Jag har just gjort det.

3. Danne har också AS.

Mer har inte jag att säga om detta. Jag har försökt vara så objektiv jag kan i det här fallet. Vill du fortsätta driva den här utsiktslösa kampanjen så får du göra det utan min medverkan.

24 oktober 2009, 18:04
Medlem
Inger skrev:
Vill du fortsätta driva den här utsiktslösa kampanjen så får du göra det utan min medverkan.

*håller en tyst minut, till minne av Ingers medverkan*

24 oktober 2009, 18:14
Medlem
rdos skrev:
Mycket lustigt. Inger och Zombie vill gärna tolka in personangrepp trollande lite överallt, men när folk som Danne uppvisar just sådant beteende så är det inget problem.

Du har väl inte på full allvar mage att jämföra dig med Danne? Han är lite aspigt enveten, det finns många som är, inkl undertecknad.

Du å din sida ljuger, manipulerar, anklagar folk för saker de bevisligen inte står för, gör om betydelsen av ord som alla andra är överensom vad de betyder, förnekar något du nyss skrev, säger emot dig själv, och utnyttjar precis vem som helst för dina egna syften fast du egentligen skiter högaktningsfullt i deras problem.

Citera:
För mig var det solklart att Dannes trollande fick Ford att tappa besinningen.

Men det är bara för att det passar dina syften just nu som du tolkar det så. Hade det varit Danne som blivit bannad så hade du tyckt det var Ford som trollade. Du skiter i vilket, bara det är emot moddarna, eftersom de satt restriktioner på dig så att du inte kunnat totaldominera hela forumet i den grad du hade velat.

Citera:
Speciellt konstigt blir det när Inger dessutom påstår att mitt trollande skulle gjort att Zombie tappat besinningen. Hur kan man bara tolka så olika beroende på person?

Därför att du är expert på att driva folk till vansinne!

Har du en aning om hur många högutbildade och högintelligenta medlemmar som får allergiska anfall bara de hör talas om dig, p g a din debattstil på forumet, din sjukliga hybris och närmast psykotiska världsbild? Vet du hur många som måste sitta på händerna hela tiden eller totalignorera alla trådar du skriver i för att inte bli galna?? Hur sjukt mycket energi du tar genom att hela tiden locka till nytt fruktlöst tjafs med bl a suckers som mig och Zombie som inte kan låta bli att nappa på betet fast vi borde veta bättre?

Vet du hur många gånger jag suttit och slitit mitt hår av frustration när du gör om verkligheten så att man känner sig som Alice i Underlandet? När du inte kan läsa innantill och bara ignorerar saker man skriver, liksom bevisbara fakta om de inte passar i det som är din världsbild den här veckan? Hur många gånger jag varit frestad att ta första tåg till Eslöv och strypa dig personligen? Vet du vilken självbehärskning det krävt av mig att föra en civiliserad diskussion med dig? Hur många gånger jag fått radera ett utbrott för att du drivit mig till vansinne med dina retoriska habrovinker?

För jag tror nämligen inte att det hjälper ett smack att bara kasta invektiv över folk. Och jag tycker inte det är OK ens när någon jag gillar gör det, även om jag förstår dem. (Säger jag inte till i aktuell tråd så gör jag det privat.)

Men jag är jävligt trött på dig nu!

Vill du fortsätta bjäbba så får det också bli utan min medverkan.

Godkväll!

24 oktober 2009, 18:27
Medlem
*håller en tyst minut, till minne av Ingers medverkan*

24 oktober 2009, 18:46
Medlem
rdos skrev:
ford skrev:
Inger skrev:

Om du kände dig påhoppad borde du ha anmält frågan till moderator och låtit dem reda ut saken.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Och det tror du hade hjälpt, när moddarna jobbar som de gör?

Nej, det skulle knappast hjälpt. Det är skillnad mellan folk och folk. Jag vet inte hur många av Zombies inlägg jag anmälde utan resultat. Det var Liebert (av alla) som gav honom den enda tillsägelsen, och det i ett inlägg jag inte ens anmält (vad jag minns).

ford skrev:
Det funkar inte så, och jag personligen förväntar mig en formell uräskt från Liebert, om jag skall gå vidare.

ford skrev:
OK: nu skall jag försöka vara så diplomatisk jag bara kan, flera av medlemmarna på detta forum upplever sig ha blivit kränkta av liebert/moddarna på aspergerforum.

Bild

24 oktober 2009, 19:34
Medlem
Och nu har de tystat eftersnacket just som det började bli intressant.

4 november 2009, 13:27
Moderator
Zombie för ett tag sedan skrev:
Jag kan förstå dina känslor, ford, och tack för ansträngningen att vara så diplomatisk du bara kan. Och det är möjligt att det var litet respektlöst av mig att skriva i din "stödforum"-tråd, kanske också i den här tråden, på just det här stadiet i processen. Även om jag blev duktigt provocerad när jag läste. Men jag får fundera ett varv till på den saken.

De andra du avser med oss "innegäng i AF" osv. varken kan eller vill jag svara för, för vi är ingen flock på det sätt du verkar förutsätta. (Inte heller har jag sett att någon har idkat "AF-propaganda" i det här sammanhanget. Däremot finns det några på AF som har aspieforumlänkar i signaturen. Inte mig emot, märk väl.)

Vilket leder mig till det tredje jag vill säga, och det är att bortsett från ovanstående förbehåller jag mig hela den frihet som ledningen för det här forumet ger mig att hålla till här. Precis som jag inte begränsar din frihet att vistas vare sig här eller på AF.

En annan sak är ju att man kanske inte har någon vidare lust att stödja ett forum där man utmålas som feg jasägande bulvan och det finns tecken på ett visst allmänt stöd för den domen. Är ni så modiga som ni säger här så tar ni och granskar hur ni själva bidrar till att skapa två polariserade fiendegäng som inte riktigt fanns från början.

4 november 2009, 17:22
Medlem
Zombie skrev:
En annan sak är ju att man kanske inte har någon vidare lust att stödja ett forum där man utmålas som feg jasägande bulvan och det finns tecken på ett visst allmänt stöd för den domen. Är ni så modiga som ni säger här så tar ni och granskar hur ni själva bidrar till att skapa två polariserade fiendegäng som inte riktigt fanns från början.

Den domen kan jag ta avstånd ifrån.
Dock så ser jag det som normalt att de som fått ett rött kort upptryckt i ansiktet häver ur sig känsloyttringar, så ta inte den här tråden för allvarligt.

Hade gärna varit med o dryftat hur dessa "fiendegäng" du nämner uppstått, men jag har själv precis fått ett gult kort o lägger ner diskussionen för min del ett tag framöver.

4 november 2009, 17:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Som gäst saknar du privilegier.