Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Re: Tanter
Jag visste att ni skulle leverera! (tack för roande läsning)
Ska författa en ny kriterielista på AF eftersom de i alla hast raderat bort den gamla. Är det ok om jag använder inlägg, rader eller formuleringar ni skrivit i den här tråden?
Liten översikt över Tanten: Tanterna blev socionomer för att klättra socialt, för att bli lite finare, för att bli respektabla tjänstemän. Så de kan ha råd med sina villaamorteringar, semesterresor, sommarstugor, målarkurser & krukdrejerier. Så de kan leva sitt bekväma medelklassliv. Vända papper & sitta och skvallra i fikarummet. Prata om Björn Ranelidföreläsningar & rhododendronbuskar med andra Barbror & Birgittor. De som säger sig vilja jobba med människor ska man akta sig för, vad de egentligen vill är att styra & ställa över folk. Få känna sig lite finare än dem de jobbar med.
|
4 november 2009, 02:38 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Du får inte glömma att trots att tanten, som du säger, vill göra en liten klassresa för egen del så är de också, likt Häxprocessen (Tingsrätten) och psykiatrin, samhällets förlängda arm när det gäller att värna om det neurotypiska kollektivet och jante. Häxprocessen, sociala myndigheterna och psykiatrin är uppfostringsinstanser som tar sig själv rätten att missbruka lagar och förordningar för att straffa folk som inte borde straffas, folk vars enda egentliga brott är att de är alltför avvikande.
Tingsrätten finns där för att döma folk utan egentliga bevis när någon lärare inför "chockade kollegor" fått motta "mordhot" av en aspergare, trots att det som egentligen sagts är "hoppas du kör av vägen din jävla fitta" eller liknande. NT-vittnena lyckas säkert också många gånger få med ett stryptag och annat som aldrig hänt. Tingsrätten består till skillnad från högre rättsinstanser inte av i första hand professionella jurister utan av lokalpolitiker som genom nepotism är tillsatta på livstid och i hög grad ser det som sin uppgift att bestraffa uppstudsighet och avvikelser i samhället.
|
4 november 2009, 02:43 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Absolut!
Denna tråd kan bli material för en omfattande avhandling om tanter. Josef3: Vet du det exakta datumet för din tantbefrielse? Vankas silltårta då? Gratulerar i förhand! *Sänder en virtuell AXE Africadeo som present*. Nej men allvarligt, det är coolt att du sade ifrån dig tanterier när du var så pass ung. Illa att du hamnade i situationen alls. Jag har inga tvångstanter, försöker luska ut hur jag ska få handikappersättning mm, men kan ju avsäga mig alltihopa med en fingerknäppning. Det kan inte ett barn, det är hemska övergrepp de utsätter barn för ibland. Mycket intressant, och samtidigt skrämmande att höra om. Jag ser ständigt runtom mig dessa Münchausenmammor som ojar sig över sina barns ogjorda läxor och minsta lilla avvikelse ska buppas. Dessa bloggar gärna på nätet. De verkligen letar fel hos sina egna barn, för att själva framstå som duktiga och ansvarsfulla föräldrar. Jag pissar, skiter grönt slem och spottar när jag ser sådant beteende. De förstör barnen för i helvete.
|
4 november 2009, 03:20 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Så, postat en basic kriterielista i övrigt.
|
4 november 2009, 03:23 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Jag säger inte emot dig i sak, men jag tycker rättsväsendet & domstolarna är ett annat kapitel.
|
4 november 2009, 03:31 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Re:
Föräldrar som hänger ut sina barn på bloggar & diskussionsforum borde åtalas för förtal eller något. Sånt får de ta på dagismötena eller med väninnorna. De skulle må bra av en mediekurs också...
|
4 november 2009, 03:34 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
I mina ögon är det den neurotypiska hjärnan som är roten till cancern, tanterna är bara sjukdomssymptom. Hela samhället är förtryckare, på biologisk nivå.
|
4 november 2009, 03:34 |
|
|
Sanive
Medlem
|
Patroniserande är ett viktigt ord för att beskriva tanter. Och de ger inte "de stackars mentalsjuka" någon credit för att dom är människor ens. Självklart förnekar de sådana anklagelser, förmodligen tror de själva på att de automatiskt är rättfärdiga bara för att de "försöker hjälpa till". För tanten är vi som barn, hundar eller vårdobjekt. Men inte ens djur förtjänar egentligen den typen av nedlåtande huvudklappande. De tror gärna att samma åtgärder gäller alla, speciellt om det klart uppmuntrar medelsvensonbeteende. Bland annat är de riktiga schemahoror. Ett schema någon gjorde åt mig blev i stil med: 7:00. Vakna av ringklockan Sätt på kläderna. (viktigt!) 7:10. Efter att ha vaknat till, ät rostat bröd till frukost. Ställ in brödpåsen efter dig. 7:30-7:50. förbered dig att gå till skolan. (sätt på skor, jacka, ryggsäck, jag lovar att det tar mer än 30 sekunder.) osv osv, men jag sade ifrån innan de blev för ivriga. För mig är det ok.
|
4 november 2009, 03:37 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Jag kommer så länge jag lever hysa visst hopp om att en dag vakna upp på eftermiddagen och upptäcka att jag har övernaturliga krafter med vilka jag kan straffa folk. Då hade tanterna råkat illa ut.
|
4 november 2009, 03:42 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Satsa på journalistik. Där har du verklighetens Excalibursvärd.
|
4 november 2009, 03:45 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|