Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag har precis förätit mig på tonfiskpastaröra och extremt sockrig äppelsmulpaj på det. Så nu ska jag må illa och ha magknip resten av dagen.


12 augusti 2011, 18:30
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fan, jag kunde ha fått en del. Med glutenet bortpetat.
Kanske har oätit tonfisk på länge nog för att tåla litet, vet inte. Man ska ju undvika kvicksilver när man redan har grava trötthetsproblem, säger de.

Jaha, då var jag OT igen. Göra idag? :shock:
... plocka ett falläpple utanför någons trädgård? Om jag kommer mig ut?


12 augusti 2011, 18:47
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
... plocka ett falläpple utanför någons trädgård? Om jag kommer mig ut?
Så bly är bättre än både tjernobylsvamp och kvicksilver?

Nu skall jag sova, sedan blir det att umgås med långväga besök.
Skall även försöka få till tid att visa dom filmen "Charlie the unicorn"


13 augusti 2011, 05:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min dator börjar bli trött...

En av de nya hårddiskarna blir ibland oåtkomlig på samma sätt som den kasserade. Den kasserade var färdig för pension ändå, men det verkar som att det är en av SATA-kontrollerna som trilskas på ett eller annat sätt; antingen kabeln, kontakten på moderkortet eller själva SATA-kontrollern(?).

Det konstiga är att det bara händer efter att jag kört, eller under tiden som jag kör, backup-programmet. Det kan alltså vara backupprogrammet som har något hyss för sig, men då tycker jag att det borde hända även med den andra nya disken, vilket inte är fallet, så det kan vara en tillfällighet. Det kan också vara en kombination om vi tänker oss att backup-programmet stressar kontrollern extra mycket genom att göra det som det är tänkt att göra (nämligen kopiera samtliga filer).

Nu har jag bytt plats på diskens SATA-kabel och DVD-brännarens, så får jag se om brännaren uppvisar liknande symptom i framtiden. Om den gör det, då skaffar jag en ny SATA-kabel och testar igen.


13 augusti 2011, 11:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Mitt moderkort är för övrigt fem år gammalt (tillsammans med många andra komponenter (till exempel grafikkortet)), så en ny dator står på önskelistan, men just nu försöker jag få den gamla att räcka så länge som möjligt. Dessutom fungerar den hyfsat adekvat fortfarande.


13 augusti 2011, 11:35
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag vinna överlägset i grenen "kast med gammal dator från balkong" och bli neoposthippie istället...

Backupprogrammet gör något skumt med windows som gör att disken blir oåkomlig tills nästa gång jag startar om datorn. Det händer dock inte alltid. Dessutom försöker det accessa diskettstationen lite då och då av någon outgrundlig anledning.

Det säkraste verkar vara att starta om datorn, sätta igång backupprocessen, gå och "dricka kaffe" och sedan starta om datorn igen efter att backupen är klar. Jag är åtminstone glad över att jag inte har betalat för programmet (trial-version).


13 augusti 2011, 13:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skitur jaflur, nu har jag avinstallerat backupprogrammet. Jag ska testa ett annat som fungerat bra tidigare. Kan det hela ha något att göra med att jag har maximalt antal SATA-enheter installerade (3 diskar + brännaren)? Det har jag inte haft tidigare i alla fall.

Schueberird skrev:
Idag ska jag vinna överlägset i grenen "kast med gammal dator från balkong" och bli neoposthippie istället...


...men först en rejäl smörgås:
brödskiva
smör
inlagd makrillfilé
samma sallad som tidigare
äggskivor
smör
brödskiva
smör
gurkskivor
smörgåskorv
grönsallat
ost
smör
brödskiva


13 augusti 2011, 13:50
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag ska steka plättar och äta upp dem med egenplockade blåbär och vispgrädde. De andra vill tydligen äta vaniljglass till.


13 augusti 2011, 17:53
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Idag ska jag vinna överlägset i grenen "kast med gammal dator från balkong" och bli neoposthippie istället...


Min son övade sig just i junioralternativet "välta gammal dator på golvet med stor skräll". Han kvalar nog till finalen. :?

Idag skall jag visa osedvanligt tålamod mot hyperaktiv son ända till läggdags. Det borde ge medalj. Särskilt som han just "övade på sikte" genom att drämma en leksakssköld rakt i sidan på mig. Helt oavsiktligt.

Hur faan kan han sekunder senare lyckas ropa Fäääärdig från toan en bra bit bort???


13 augusti 2011, 18:05
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ufo skrev:
Zombie skrev:
... plocka ett falläpple utanför någons trädgård? Om jag kommer mig ut?
Så bly är bättre än både tjernobylsvamp och kvicksilver?

Hm, undrar om forumägaren tål att bli modererad? :twisted:
Men nä, vi lever väl för sent för något rent och i fel värld för diverse annat...

Just nu undrar jag om jag ska försöka ta mig ut i sensommarhösten och försöka få i mig litet färger och dofter, trots bristen på trädgård och sjö, eller inse att jag är för trött och riskerar att knappt orka hem...


13 augusti 2011, 18:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.