Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Det blir en erotisk kalender: Två personer med vardera 24 plagg på sig tar av sig ett av dem varje dag och på julafton smäller det. I varje avsnitt diskuteras det avtagna plagget: hur det sett ut i olika tidsepoker, vad det använts till och varför etc... och så får vi i varje tidsepok se hur plagget tas av. Jag ser det som ett sätt att sprida och öka intresset för historia.

Kalendern släpps samtidigt som TV-serie, datorspel, sällskapsspel och papperskalender. Dockor och nyckelringar säljes separat.

De två personernas kön, färg och form skiftar förstås genom tidsepokerna, så att alla kan få något som de gillar.

10 augusti 2011, 11:37
Medlem
Vad hade Ufo tänkt sig?

10 augusti 2011, 11:40
Medlem
Schueberird skrev:
Vad hade Ufo tänkt sig?
Någonting som skiljer sig ifrån genren:"dåliga ordvitsar".

Schueberird skrev:
Det blir en erotisk kalender: Två personer med vardera 24 plagg på sig tar av sig ett av dem varje dag och på julafton smäller det. I varje avsnitt diskuteras det avtagna plagget: hur det sett ut i olika tidsepoker, vad det använts till och varför etc... och så får vi i varje tidsepok se hur plagget tas av. Jag ser det som ett sätt att sprida och öka intresset för historia.
Det där låter som ett vinnande koncept.
Känns lite häftigt och lagom syndigt, men väldigt mycket nyskapande.

10 augusti 2011, 12:26
Medlem
Jag hittade på det nu bara för att du frågade, men det kanske faktiskt kan bli både intressant och vackert eggande, med tanke på alla konstiga plagg som särskilt kvinnor burit genom tiderna. Männen har väl sin beskärda del av konstiga plagg (till exempel strumpebandshållare), men kanske inte lika många.

10 augusti 2011, 17:31
Medlem
Plagget tas av under de sista fem minuterna i varje program och innan utspelar det sig någon form av drama med erotiska undertoner, vilka stegras alltmer vartefter vi närmar oss julafton.

10 augusti 2011, 17:36
Medlem
Citera:
Hardware Initiate failed. Please Check device!!! The Bios does not be installed. Press (g) to continue!

Detta vill man inte se när man just har installerat helt nya hårddiskar... Dessutom fungerade inte diskarna heller. Det visade sig att jag hade glömt ställa in "Forced 150" (med hjälp av de jumprar som satt i gamla diskarna), eftersom mitt moderkort inte klarar mer. Efter det fungerade diskarna precis som de ska.

Nu återstår bara att återställa alla filer.

10 augusti 2011, 17:49
Medlem
Schueberird skrev:
Plagget tas av under de sista fem minuterna i varje program och innan utspelar det sig någon form av drama med erotiska undertoner, vilka stegras alltmer vartefter vi närmar oss julafton.
Fast kanske inte som TV-program. Jag hade sajter som http://www.oioioi.se i huvudet när frågan ställdes.
Och en filmstudio med filmkamera + aktörer o övrigt kit är nog bara att glömma.

Tror gott konceptet gör sig bra på vanlig webbadventskalender också.

10 augusti 2011, 20:29
Moderator
Man får ju... inte stoppa in för mycket i en programserie. Men ändå: kanske en seriös rekonstruktion av hur det kan ha sett ut när Gud tog Marias jungfrudom?* Även det erbjuder ju osökt en folkbildande variation med gudomliga horbockar i andra kulturmiljöer, som Europa och tjuren; Diana och gullregnet sett med romantiserande artonhundratalsögon; och... ja, nu kommer jag förstås inte på fler exempel, men de finns.

------------------------
* (Mot hur det kan ha sett ut om det hade varit Josef... vad vet man om erotisk praktik — eller i vad mån man kan tala om erotik — i olika tider, platser och klasser?)

10 augusti 2011, 20:44
Medlem
Ufo skrev:
Tror gott konceptet gör sig bra på vanlig webbadventskalender också.

Jo, det kan väl också fungera.

Jaha, vem fixar fram aktörer?

10 augusti 2011, 21:00
Medlem
Schueberird skrev:
Jaha, vem fixar fram aktörer?
De som vill hålla i kameran.
Min kamera saknar batterilucka så det momentet tvingas jag avstå ifrån.
Men att snickra ihop själva kalendern gör jag så gärna.

Får man ihop 24 st olika plagg?

10 augusti 2011, 21:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.