Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Guldhamster skrev:
När jag ser bilder på självgoda världsförbättrare, samma typ av kurdansikten som de människor som snackade skit om mig hela min skoltid, känner jag en viss skadeglädje. Gör detta mig sjuk och lika vidrig som Breivik eller har jag rätt att känna så utan att vara på samma nivå som en massmördare?
Det är väl inget konstigt att känna hat/ilska mot personer som man accosierar till ens plågoandar.
Dessutom är du ovanligt klarsynt i varför/hur du får upp dessa känslor.
Så nej det tycker jag inte får dig på samma nivå som en massmördare.
Inte ens i närheten.

8 augusti 2011, 08:08
Moderator
Ufo skrev:
Intressanta svar, Sanive är den enda som berör trådens inbyggda sarkasm.
Dock osäker på om Sanive är den enda som ser den, eller den enda som inte ser den.

Tja, om vi nu menar samma sak: jag blev litet förvånad. "Är Ufo "troende", och på det viset?" Så visst tänkte jag mig att där kunde finnas en viss sarkasm eller annan dubbelspegling under. Men hur kunde jag veta? Inte på något sätt som jag såg. Och man vill ju inte såra någon heller. Så jag avvaktade med den sidan av saken.

8 augusti 2011, 14:30
Medlem
:D
Jag tänkte att det var då en något pinsam och icke ufoisk trådstart men ville inte såra ifall det ändå var så att du hastigt kände dig extra religiös iom. händelserna i Norge.

Mitt inlägg var inte sarkastiskt.

8 augusti 2011, 14:59
Moderator
Samma här.

Fast jag tror på något. Vet bara inte riktigt vad. Känner inte heller något behov av att specificera det.

8 augusti 2011, 22:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.