Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Favicon 

Omröstningsfråga
Ja vi tar en av dem. 14%  14%  [ 3 ]
Ja den ena blir bra 19%  19%  [ 4 ]
Ja den tar vi 24%  24%  [ 5 ]
Ja varför inte 19%  19%  [ 4 ]
Ja absolut 24%  24%  [ 5 ]
Antal röster : 21

Favicon 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Favicon
Incognita skrev:
Bild

Så här då? Nu är den vita inre ramen lite tjockare. Hörnen är spetsiga, och den svarta överstrykningen är både centrerad och bredare än den tunna yttre ramen. Observera den gråa skuggan höger om skylten. Visserligen blir det gula fältet för litet, men det syns i alla fall vilken skylt det föreställer. Tyvärr blänker bilden lite, men det vita är alderig bredare än två rutor någonstans.

Hm, jag tycker den blir bättre med vitt i — om det så bara glimmar. Men (till Schubbe, kan inte ladda upp bild och vill inte skjuta över en massa handarbete på Incognita):

- Hur skulle det bli om man ökade det gula så att det vita blev 0-1 ruta brett? Då blir den vita inre ramen inte bredare än den svarta yttre.
- Ska jag vara petig med skuggningen, tycker jag den borde innefatta även den sextonde rutan på höjden, nämligen i nederhörnet (så faller ljuset snett uppifrån).

8 augusti 2011, 00:09
Medlem
Incognita skrev:
Bild

Bild
Menar du så där?

8 augusti 2011, 00:14
Medlem
Incognita skrev:
Gäller motsvarande med smileys också? Hur många rutor i så fall?
Ja nej nja.
Alla småbilder "ikoner" har tydliga begränsningar i dessa pixlar. De finns även på stora fotografier, men där har tekniken lösts med massa pixlar.
en megapixel är en "miljon*" pixlar.
Smileys kan dessutom vara flera småbilder som dessutom visas upp som en filmfrekvens då blir de dessutom rörliga.
Smileys är dock inte låsta att ha just exakta mått, så lite friare är dom.

En miljon i datavärlden kan ibland vara 1024*1024=1048576 istället för det vanliga 1000*1000=1000000.

8 augusti 2011, 00:19
Moderator
Ufo skrev:
Incognita skrev:
Bild

Bild
Menar du så där?

Ja, fast jag hade även en ljusgrå skugga till höger om skylten (så den blev 16 rutor bred). Men det kanske inte blir så bra i praktiken?

Det ljusgråa syns knappt på fotot. Det är lika tunt som den svarta yttre ramen.

8 augusti 2011, 00:27
Moderator
Tack för info, förresten! Då tänker jag inte försöka rita någon smiley. Verkar jobbigt. Det där med filmsekvens av flera bilder hade jag räknat ut, men jag antar att det är en konst att få det bra.

8 augusti 2011, 00:31
Medlem
Incognita skrev:
fast jag hade även en ljusgrå skugga till höger om skylten.
Den skuggan följde med.
Fast det kanske smälter ihop med bakgrunden eftersom det är lite gråtonad template här.

8 augusti 2011, 00:32
Moderator
Var mina synpunkter uppenbart dåliga eller blev de bara för mycket att prova?

8 augusti 2011, 00:36
Moderator
Ah. Nu ser jag.

Ja, det där är nog det närmaste man kan komma skyltens utseende med de förutsättningarna. Det får bli mitt förslag. Tack!

8 augusti 2011, 00:37
Medlem
Zombie skrev:
Var mina synpunkter uppenbart dåliga eller blev de bara för mycket att prova?
Bild

Vitt 0-1 bred
skuggan faller nu höger och ner

8 augusti 2011, 00:40
Moderator
Aha. Tack.
Dåligt tålamod... :oops:

Svarta kanten verkar faktiskt fladdrigare genom att den vita fladdrar lika mycket, åtminstone på min dator. Och gör man den tjockare blir nog skillnaden mot mittbalken för liten...
Skuggan ser inte jag heller.

8 augusti 2011, 00:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.