Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Tågnördar. Är det så roligt att åka tåg? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Tågnördar. Är det så roligt att åka tåg?
Ufo skrev:
Ett ballongsnöre stoppar inte ett tåg, jag går inte med på det.
Nej det går inte.

Nja, ett vanligt elektriskt tåg har trots allt en lätt kol- eller aluminiumskena eller ett par, fjädrande upphängd(a), på glid med högt tryck mot kontaktledningen i farter på sådär 140 till över 200 km/h. Och både skena/-or och ledning måste vara rätt rejält släta och jämna, annars ruggar de upp eller river tag i varandra tills någon av dem brister.

Senast redigerad av Zombie 1 augusti 2011, 02:09, redigerad totalt 1 gång.

1 augusti 2011, 02:06
Medlem
Om en gren hamnar där då, eller en fågel?

1 augusti 2011, 02:08
Medlem
Zombie skrev:
Nja, ett vanligt elektriskt tåg har trots allt en......
Vafalls.
Elelevasaduförnött?
Riktiga tåg går på kol eller diesel.

Kalla rullande batteripack för tåg. ***fnys***

1 augusti 2011, 02:10
Moderator
Savanten Svante skrev:
Om en gren hamnar där då, eller en fågel?

Antar att det slutar som med ballongen eller värre. De brukar (brukade?) vara noga med att inte ha höga träd för nära spåret.

1 augusti 2011, 02:11
Moderator
Ett snöre/liten vajer stoppar en spårvagn i alla fall. Det har jag varit med om. En välsminkad ung tjej i överdimensionerad pälsmössa (som kompensation för obefintlig klädsel i övrigt) ämnade trippa ut och dra undan snöret/vajern själv eftersom hon faktiskt inte hade tid med det där (vilket hon hade påpekat många gånger med all önskvärd tydlighet - och högljuddhet). Jag övervann min inre :twisted: och upplyste damen i fråga om att ledningen faktiskt var strömförande. Hon gav mig i alla fall perspektiv på min irritation över trafikhindret.

Usch, så jag uttrycker mig... Jag har kliniskt signifikant nedsättning av min sociala förmåga. Det är ett kroniskt handikapp som jag tyvärr inte kan kompensera för. Sorry.

:?

1 augusti 2011, 03:17
Moderator
Och neej, det är INTE kul att åka tåg (jag gör det alldeles för ofta). Såvida det inte råkar vara sträckan mellan Glasgow och Mallaig alltså - det är en riktig höjdarresa, det, trots de fem timmarna.

1 augusti 2011, 03:20
Moderator
Incognita skrev:
Usch, så jag uttrycker mig... Jag har kliniskt signifikant nedsättning av min sociala förmåga. Det är ett kroniskt handikapp som jag tyvärr inte kan kompensera för. Sorry.

:?

Eh, ursäkta om jag lägger mig i, men är jag också handikappad månne? Jag såg uppriktigt inget konstigt med ditt inlägg. Att du var litet sarkastisk över damen? Annars hade skildringen varit sämre...

Ufo skrev:
Zombie skrev:
Nja, ett vanligt elektriskt tåg har trots allt en......
Vafalls.
Elelevasaduförnött?
Riktiga tåg går på kol eller diesel.

Kalla rullande batteripack för tåg. ***fnys***

Det där sista håller jag med om. Det är ju för att slippa batterier man har luftledning. :P

1 augusti 2011, 03:24
Moderator
Bra då. Jag tycks ha lite närmare till sarkasm just nu än vad jag egentligen är bekväm med hos mig själv bara. Damen i fråga kunde ju faktiskt precis ha fått ett sorgebesked eller något.

1 augusti 2011, 03:30
Moderator
Ah. Ja, det kunde hon ju. Eller så var hon så ytlig som hon verkade? :P Men hursom, om det var vad du kände, vi inte vet vem hon var och det (som man kunde vänta sig) blev en mycket bättre berättelse ocensurerad?

Men jag känner igen det där att bli orolig över om ens godhet är på väg att lämna en (om det nu var något sådant)... särskilt när jag är matt eller utbränd och kan behöva bejaka litet "ondska"...

1 augusti 2011, 03:34
Moderator
Jo, just.

1 augusti 2011, 03:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.