Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Ufo skrev:
Google[Bot] skrev:
Är det därför de begår självmord och mördar valar?
Valar är väl ändå inga människor, jakt är inte mord.

Jo om det är en japan som gör det.
Tycker jag.Och jag har alltid rätt tycker jag och så.

31 juli 2011, 16:12
Medlem
Vilken töntig trådstart.

31 juli 2011, 16:22
Medlem
Google[Bot] skrev:
Ufo skrev:
Google[Bot] skrev:
Är det därför de begår självmord och mördar valar?
Valar är väl ändå inga människor, jakt är inte mord.

Jo om det är en japan som gör det.
Tycker jag.Och jag har alltid rätt tycker jag och så.

Personligen tror jag att Japaner framstår so aspiga eftersom att de har fett och hud kring ögat vilket ger en annan mimik som vi inte är vana vid.

31 juli 2011, 16:25
Medlem
Förövrigt lyser soljäveln i mitt öga när jag försöker använda internet. :03:

31 juli 2011, 16:26
Medlem
Visst, jag sympatiserar inte med Breivik egentligen men samtidigt har jag mycket begränsad empati med hans offer. Det enda jag ser framför mig är de människor som under min uppväxt uteslöt mig från allt, bara en ny generation av dem.

Det jag måste fråga mig själv är om jag är en person som skulle kunna göra det Breivik gjorde, och svaret blir nej. Isåfall kan man inte sympatisera med det han gjorde heller. Samtidigt har jag så otroligt svårt att känna något medlidande. När jag ser bilder på självgoda världsförbättrare, samma typ av kurdansikten som de människor som snackade skit om mig hela min skoltid, känner jag en viss skadeglädje. Gör detta mig sjuk och lika vidrig som Breivik eller har jag rätt att känna så utan att vara på samma nivå som en massmördare?

31 juli 2011, 21:53
Medlem
Det låter mer som missriktad bitterhet. Jag känner igen den från mig själv när jag var 20-25 år yngre, men jag har lämnat den bakom mig sedan länge.

31 juli 2011, 22:13
Medlem
Jag får stånd av Breiviks terrordåd haha. Nämen allvarligt, jag är glad att jag inte har någon tv. Har dock sett tv hos min mamma nu när jag varit i stan och fixat i lägenheten. Det var en massa av Mona Muslims barn som fått sätta livet till snappade jag upp. Well well eggshell ignorance is bliss.

31 juli 2011, 22:24
Medlem
Guldhamster skrev:
Det handlar om sårad stolthet där det viktiga egentligen är att visa att Japan inte ger upp sin egen självständighet så lätt i en allt mer globaliserad värld.

Attityden i sig är värd respekt.
Huruvida valfångsten är ekologiskt hållbar har jag varken fakta eller kunskaper nog att avgöra.

1 augusti 2011, 09:29
Moderator
Jag tar också avstånd från dåden - det är alldeles självklart för mig. Personen kan jag inte yttra mig om. Jag var i Yttre Hebriderna då det hände och följde inte media. Har inte hunnit läsa ikapp än, bara brottstycken.

Vad gäller politiskt engagerad ungdom finns alltför många nyanser för att jag skulle vilja uttala mig på gruppnivå. Det behövs goda gärningar både i det stora och i det lilla, och ödmjukhet och respekt inför varandras olika sätt att fungera.

4 augusti 2011, 14:04
Medlem
Intressanta svar, Sanive är den enda som berör trådens inbyggda sarkasm.
Dock osäker på om Sanive är den enda som ser den, eller den enda som inte ser den.

En annan intressant aspekt är att ingen av de muslimkritiska rösterna som finns på forumet har hörts till. Så jag antar att anklagelserna om att de vill ha sånt här, stämmer till viss del.
Vilket kommer ligga dem i fatet vid framtida bemötande. :!:

8 augusti 2011, 07:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.