Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
surfplattor 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg surfplattor
Är det någon som har erfarenheter av dessa ting? är de värda pengarna?
nyttan av dem? eller är det bara ytterligare en onödig hypad pryl som man
gör bäst i att låta bli att köpa?

20 juli 2011, 14:04
Medlem
Inlägg Re: surfplattor
jag har lite erfarenhet, sitter med en asus transformer och surfar på just nu, en kul liten leksak som även har en tangentbordsdocka med extra batteri, men det är enda surfplattan som jag har erfarenhet av

vad är det du vill veta?

20 juli 2011, 19:58
Medlem
Har lite svårt att beskriva vad jag vill veta men exakt som du skriver det verkar vara
en kul "leksak", men det är samtidigt en hel del pengar om man som jag ställer rätt
höga krav på den.
Men jag har läst en del om plattorna idag och jag tror inte att det är något för mig att
lägga pengar på, jag behöver snarare en kraftfullare bärbar som klarar Battlefield 3 när
det kommer i höst.

20 juli 2011, 20:58
Medlem
Ja, jag har även en stationär dator som är min huvuddator där jag jag lagrar allt samt spelar på och en surfplatta är inte direkt till för några kraftigare spel, även om det tydligen gick att spela WoW på ipad

jag köpte mest en surfplatta om ersättare för min netbook, jag har den till att surfa i soffan eller sängen, läsa eböcker och se lite på film och ha med på resor, jag gillar inte att sitta vid den stationära om jag inte spelar, får träsmak av stolen

20 juli 2011, 21:12
Medlem
Surfplatta typ IPAD är en "trimmad smartphone" du inte kan ringa med. Helt usel enligt mig. Vill du ha en liten surfsak så köp en miniPC. Mindre pengar och mera nytta. Spela spel på dom är nog helt uteslutet om man vill ha nått med lite skaplig grafik.

20 juli 2011, 22:44
Medlem
jag gick från minipc/netbook till surfplatta, finns fler sorters än apples, och jag betalade nog ungefär lika mycket, men så köpte jag en netbook som var lite dyrare för att få bättre batteritid, jag köpte först bara själva plattan och sedan tangentbordsdockan med batteri i, vilket ger mig upp till 16 timmars batteri med full användning

anledningen till att jag ville ha en surfplatta är för att det är rätt så smidigt att läsa eböcker i dem, har testat i netbooken och det gick inget vidare, jag gillar att surfplattan har android som o med en massa appar, android kräver mindre med, hade windows första året på min netbook, sedan när min dator blev trög så bytte jag till ubuntu som är bättre men fortfarande kräver lite mer av datorn än vad android gör

men det är inte för alla och jag tvingar inte heller nån till att skaffa en, men jag kan inte vara nöjdare med mitt köp, har även gjort några i familjen sugna på att skaffa en egen när de har fått leka med min surfplatta

20 juli 2011, 23:19
Medlem
Skulle nog varit kul att ha en sån att leka med men efter att ha gjort en budget
och sett omfattningen av mina spektakel, så ser jag att det inte ryms lindrigt uttryckt. :(

22 juli 2011, 20:43
Medlem
Vad finns det för modeller av surfplattor i den lägre prishalvan?

29 juli 2011, 22:02
Medlem
Saker UTAN äpplen... men MED pingviner!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Android_%2 ... vsystem%29

Android är det vad du letar efter.

30 juli 2011, 00:29
Medlem
Savanten Svante skrev:
Saker UTAN äpplen... men MED pingviner!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Android_%2 ... vsystem%29