Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Guldhamster skrev:
Jag tycker hans dåd var bra. Mer terror mot vänster och muslimer. Precis vad samhället behöver.

Du beter dig mer förutsägbart än en bot. Tråkmåns!

30 juli 2011, 00:24
Medlem
Människor som inte har något hamsteraktigt i sig förtjänar att dö. Moraliskt självständiga ungdomar på 15+ som engagerar sig politiskt är bland det vidrigaste jag kan föreställa mig. I synnerhet om det rör sig om ungdomar i ett nordiskt, mångkulturellt land.

Finns många exempel på hamstermänniskor. Alltifrån udda personer till folk som t.ex bara har en god själ i grunden. Majoriteten av alla människor är inte tillräckligt goda för att kallas hamstermänniskor.

Ett exempel på en hamstermänniska är t.ex en neurotypisk person som oavsett hur "ocoolt" det anses att försvara en aspergare ändå försöker tolerera och förstå utan att placera någon i ett fack och sjukförklara denne med motiveringen att "du är en sån uuuuundeeeerbaaar uuuniiiik määääniiiskaaaa!!".

Ett annat exempel på hamstermänniska är t.ex en 15-åring utan kompisar som lever sparsamt och istället för att engagera sig politiskt, gå på fester och ÄÄÄÄLSKA LIIIVEEET driver gården han fått ärva från sina föräldrar eller tar hand om sin sjuka mamma.

Hamstermänniskor är de små vardagshjältarna som inte gör någonting för mänskligheten som helhet men som tappert kämpar på med gott hjärta.

30 juli 2011, 00:34
Medlem
Medans en hamstermänniska reser ensam och besöker udda resmål utan att försöka imponera så åker en anti-hamstermänniska jorden runt, pluggar i tre länder och "älskar livet och sina underbara kompisar! Tjing!". Medans en hamstermänniska delar med sig av ett äpple eller en apelsin han har i ryggsäcken så sitter en antihamstermänniska och fäller sarkastiska kommentarer om alla som inte är lika liberala och välutbildade som honom.

Hamstermänniskor är en slags själslig wabisabi medans anti-hamstermänniskor är endorfinknarkande världsförbättrare, grupptrycksmänniskor, sociopater, intellektuella chauvinister, lyckliga apor etc etc...

30 juli 2011, 00:41
Medlem
Knegar-romantik, funkar bra tills det ska göras något mer komplicerat men ändå nödvändigt, säg bygga en bro eller riva ett torn. Hamstern fattar nog knappt att flytta på sig, splatt!

30 juli 2011, 01:01
Medlem
DIProgan skrev:
Knegar-romantik, funkar bra tills det ska göras något mer komplicerat men ändå nödvändigt, säg bygga en bro eller riva ett torn. Hamstern fattar nog knappt att flytta på sig, splatt!

Stämmer inte. I t.ex Japan är även ingenjörer och vetenskapsmän många gånger hamstermänniskor som delar hus med sin mamma och istället för politik och världsförbättrande har något udda fritidsintresse. Idealet i Japan anses vara det enkla, stabila livet, inte det globalistiska superlivet. Många familjefäder är aspieliknande nördar utan stora pretentioner. Den här "mamma arkitekt, pappa läkare, äldsta dottern jobbar på oljebolag och den yngsta har precis börjat sitt välgörenhetsarbete i Latinamerika! Tjing!" kulturen är betydligt mindre uttalad än här. Japan har kommit långt genom sina hamstermänniskor, harmonin mellan arbetare och akademiker. Den cancer som finns i det landet är ett direkt resultat av de västerländska influenserna och finansvärlden.

30 juli 2011, 01:05
Medlem
Guldhamster skrev:
Medans en hamstermänniska delar med sig av ett äpple eller en apelsin han har i ryggsäcken

Just en sådan handling kan förändra livet för en annan människa om den utförs i tid.

30 juli 2011, 01:12
Medlem
@Guldhamster
Du börjar hårt, men går snabbt över till vikten av att ta hand om sina nära och bjuda på sin enkla matsäck till de behövande.
Jag vill höra mer om din definition på hamstermänniska, den låter intressant.

30 juli 2011, 01:49
Medlem
Guldhamster skrev:
DIProgan skrev:

Stämmer inte. I t.ex Japan är även ingenjörer och vetenskapsmän många gånger hamstermänniskor som delar hus med sin mamma och istället för politik och världsförbättrande har något udda fritidsintresse. Idealet i Japan anses vara det enkla, stabila livet, inte det globalistiska superlivet. Många familjefäder är aspieliknande nördar utan stora pretentioner. Den här "mamma arkitekt, pappa läkare, äldsta dottern jobbar på oljebolag och den yngsta har precis börjat sitt välgörenhetsarbete i Latinamerika! Tjing!" kulturen är betydligt mindre uttalad än här. Japan har kommit långt genom sina hamstermänniskor, harmonin mellan arbetare och akademiker. Den cancer som finns i det landet är ett direkt resultat av de västerländska influenserna och finansvärlden.

Är det därför de begår självmord och mördar valar?

31 juli 2011, 13:52
Medlem
Google[Bot] skrev:

Valslakten är en sorts passiv aggressivitet inför världssamfundet. Det handlar om sårad stolthet där det viktiga egentligen är att visa att Japan inte ger upp sin egen självständighet så lätt i en allt mer globaliserad värld. Tänk dig ett elevråd i skolan med bara neurotyper som ryggdunkar varandra och bara bestämmer att deras idé till en cool fest är den bästa, så sitter det med en aspie som inte fattar grejen, känner sig trampad på och väljer att sätta sig på tvären genom att medvetet börja sabotera. Den aspien är Japan i relation till det globaliserade världssamfundet.

Självmorden är ett resultat av hur traditioner trängs bort och hela yrkesgrupper utrotats eller kraftigt minskat som en följd av marknadsekonomins och konsumtionssamhällets utbredning. Vissa har helt enkelt förlorat sin plats. Självmordsfrekvensen bland folk som har förmånen att leva på landet och ärva familjens lantbruk eller fiskeflotta går inte att jämföra med de som lever under ständig press i en akademisk strebervärld i storstäderna. Samhället fungerar, utom för de som knäcks av tyngden att uppbära en roll de egentligen inte är anpassade för. Befolkningsminskning och världsomspännande ekonomisk kollaps kommer i slutänden leda till nånting gott i Japan eftersom japaner i grunden är kollektivistiska, sparsamma och utvecklar teknologi för att klara övergången till grön ekonomi i framtiden.

31 juli 2011, 14:22
Medlem
Google[Bot] skrev:
Valar är väl ändå inga människor, jakt är inte mord.

31 juli 2011, 15:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.