Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Bild

Jag som är vit kristen skandinav tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Som medlem i statskyrkan är det mitt ansvar att sprida budskapet om kärlek, omtanke och värme till min nästa.

Jag önskar och ber vår herre
att ta emot dom som avled med sina öppna armar.
att ge frid till dem som överlevde.
att hjälpa oss trösta de anhöriga, nu när deras älskade är hos herren.
att Anders Behring Breivik skall komma till insikt, och kunna be vår herre om syndernas förlåtelse.

Amen.

29 juli 2011, 17:29
Medlem
Inlägg Re: Jag tar avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd.
Jag tycker hans dåd var bra. Mer terror mot vänster och muslimer. Precis vad samhället behöver.

29 juli 2011, 18:55
Medlem
Jag är inte kristen.

Men jag tror på det goda inom oss alla och det vackra och fina i allt levande, i alla ting.
Det goda och ljusa finns sida vid sida med det onda och mörka. Det är upp till var och en av oss att bestämma vilken sida vi ska sträva emot.

Jag tror också att allt har ett syfte, en mening som kanske är svår att få syn det goda i från början.
Det alltigenom onda och svarta finns där som kontrast till det goda, så vi vet vilket håll vi ska stäva efter.

Jag tar också avstånd ifrån hans dåd.
Inte för att jag tror att han är genomond (ett psyke som gått sönder till den milda grad som hans är inte ond, utan just sjuk och därför farlig) men för att visa vilken sida jag väljer att följa och kämpa för.

29 juli 2011, 19:22
Medlem
Guldhamster skrev:
Jag tycker hans dåd var bra. Mer terror mot vänster och muslimer. Precis vad samhället behöver.

Oooooh så anti-pk.
Du är en liten värdelös fittbög.
Det här var också anti-PK,precis vad samhället behöver,eller hur?

29 juli 2011, 22:10
Medlem
Google[Bot] skrev:
Guldhamster skrev:

Oooooh så anti-pk.
Du är en liten värdelös fittbög.
Det här var också anti-PK,precis vad samhället behöver,eller hur?
Han är bara så pass skadad att han inte förstår hur högt upp på listan han själv står i sitt uttalande.

Sträck ut dina armar och förlåt Guldhamster.
Jag förlåter Guldhamster, och det kommer Kristus också göra.

29 juli 2011, 22:23
Medlem
Jag förlåter Guldhamster.
Ibland försöker jag bara få honom att få lite perspektiv på saker och ting här i världen.Det är naturligtvis fullständigt bortkastad tid.
Jag tar även starkt avstånd ifrån Anders Behring Breivik's terrordåd eftersom jag också är medlem i statskyrkan,mest för att jag inte har orkat att gå ur,men ändå.

29 juli 2011, 22:42
Medlem
Störd, stördare, stördast. Vem är vad i livets bolero.

29 juli 2011, 22:49
Medlem
Som ateist tar jag kraftigt avstånd från vad andra ateister gör i mitt namn.

29 juli 2011, 22:58
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Jag är inte kristen.

Men jag tror på det goda inom oss alla och det vackra och fina i allt levande, i alla ting.
Det goda och ljusa finns sida vid sida med det onda och mörka. Det är upp till var och en av oss att bestämma vilken sida vi ska sträva emot.

Jag tror också att allt har ett syfte, en mening som kanske är svår att få syn det goda i från början.
Det alltigenom onda och svarta finns där som kontrast till det goda, så vi vet vilket håll vi ska stäva efter.

Jag tar också avstånd ifrån hans dåd.
Inte för att jag tror att han är genomond (ett psyke som gått sönder till den milda grad som hans är inte ond, utan just sjuk och därför farlig) men för att visa vilken sida jag väljer att följa och kämpa för.

Lånar Kodens ord eftersom jag ändå inte kommer på några lika bra.

Bara en sak, om jag ska vara noga: jag kan tyvärr inte tro att allt har ett syfte, en mening; men jag hoppas det verkligen (ett sådant helvetes slöseri annars), och tycker i alla fall det är ett bra tips att använda allt på det viset om man vill bli en bättre människa.

29 juli 2011, 23:02
Medlem
ABB har 20 år på sig att tänka igenom situationen. Jag hoppas att det hjälper och att han erbjuds någon form av stöd om det behövs.

29 juli 2011, 23:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.