Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag som trodde jag hade funnit en bra metafor för hur mosig, slut och korkad jag har känt mig ett tag, och så får jag uppskattning utifrån en helt annan tolkning av den...

Och om jag visste vad jag skulle göra med sådan uppskattning som jag inte känner att jag kan leva upp till mer än kanske av ren tur... vad händer när jag inte lever upp till den längre?
Inget otack menat, jag förstår avsikten och tar väl in en del som det är menat också, men frågan blir stor i mig... :shock:

Suttit och försökt begripa vad som har hänt i Norge men kan inte koncentrera mig... trött limbo.

24 juli 2011, 01:15
Moderator
... och när inte det går försöker jag bilda mig i vad jag stöter på. Lika litet koncentrationsförmåga där. Göra något verkligen minimalt kreativt. Varför då? Om vad? Och ändå ingen mental kraft att arbeta med.

Så djävla less.

24 juli 2011, 02:05
Moderator
Apropå Norge, förresten, läste jag i senaste tidningen Vi (det lilla koncentrationen tillät) om "Peter" och "Katarina", de båda undersökande journalister som blev utsatta för nazisternas bilbomb 1999, och hur de inte har kunnat göra någonting vettigt sedan dess — totalt bortkastade liv, tycker de själva.

Så nazisterna vann det slaget.

Inte heller något man blir glad av. Men nödvändigt att ta in. (Som medicin?)

24 juli 2011, 02:46
Medlem
Zombie skrev:
Jag som trodde jag hade funnit en bra metafor för hur mosig, slut och korkad jag har känt mig ett tag, och så får jag uppskattning utifrån en helt annan tolkning av den...

Och om jag visste vad jag skulle göra med sådan uppskattning som jag inte känner att jag kan leva upp till mer än kanske av ren tur... vad händer när jag inte lever upp till den längre?
Inget otack menat, jag förstår avsikten och tar väl in en del som det är menat också, men frågan blir stor i mig... :shock:
Din metafor är givetvis din, den var dessutom fyndig!
Jag ser din utmattning och allt det jobbiga du skriver om men även en annan sida.
Rättare sagt: såg en annan sida när vi träffades senast och känner av en annan sida här, vidarebefodrat av flimrande ettor och nollor.
Det är inget krav i det, bara ett konstaterande.

Jag kanske har lätt för att idolisera folk men så borderlinish är jag ändå inte så jag tror blint på att det bara finns svart och vitt och inga skalor emellan, inom en och samma människa.
Du är väldigt bra som du är, även när du befinner dig i limbo.
Det ÄR min uppfattning.

Du må tvivla på dig själv men det gör inte jag.

Kan vi inte enas om att det till och från är okej att vara den sämsta, mest improduktiva och mest hopplösa versionen av sig själv?
Jag är det just nu och skulle vilja tänka så. Som en liten snuttefilt.

24 juli 2011, 17:08
Moderator
Oj. Det svaret kände jag mig faktiskt stabiliserad av. Trodde inte det var möjligt. Skulle jag egentligen skriva om i gladtråden.

CodeRedAlert skrev:
Kan vi inte enas om att det till och från är okej att vara den sämsta, mest improduktiva och mest hopplösa versionen av sig själv?
Jag är det just nu och skulle vilja tänka så. Som en liten snuttefilt.

Klart du får. Snutta på du och låt dig vederkvickas.

CodeRedAlert skrev:
Du må tvivla på dig själv men det gör inte jag.

Vet inte vad som händer, men jag börjar nästan ana att man kanske kan bli litet buren själv också *hjälp*. Jag tvivlar ju inte på dig även om du gör det själv...

24 juli 2011, 17:54
Medlem
Ja, du ser.

Jag är helt off nu.
Totalt nere i diket. Men det är helt okej.
Det finns en klar anledning.

25 juli 2011, 22:20
Medlem
Jag glömde köpa godis!!! :(

26 juli 2011, 22:44
Medlem
Lite sent för tråden men

Såg dubbelt på vänster öga igår.
Trodde först det var min "nya" skärm som började gå sönder.
Men det visade sig sedan att vänsterögat fick in dubbla bilder, hur nu det gick till. :01:

27 juli 2011, 00:54
Medlem
Blunda med höger : :shock: :shock:

Hur många ser du nu?

27 juli 2011, 02:16
Medlem
Blunda med höger : :shock: :shock:

Hur många ser du nu?

27 juli 2011, 02:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 508  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.