Ja visst behövs de sociala Aspergarna. Jag anser mig inte ha rätt att klaga på någon av de som försöker företräda gruppen, så länge jag själv inte engagerar mig i att föreläsa eller annat öht. Klaga kan jag börja göra ifall jag skulle komma med förslag som refuserades pga att någon social Aspergare tyckt att mitt bidrag är för autistiskt eller whatever.
Det står var och en fritt att skriva artiklar och engagera sig i föreningar. Själv känner jag väldigt starkt att hua, det är inte min grej att gruppera mig. Men samtidigt så skulle jag vilja engagera mig. För mångfaldens skull och för att på sikt kanske få fram uppdelningar av diagnoserna i olika typer. Ork saknas dock.
29 oktober 2009, 21:53
Pemer
Medlem
Re: Det här forumet gör mig deprimerad
Kanske ett medlemskap i OA, då?
30 oktober 2009, 01:06
sugmundfreud
Medlem
Hehe, nej det skulle kännas för mycket slentrian-vara med känner jag. Jag måste orka sätta mig in i det jag ska gå med i, inte göra som förut när jag tex var med i hyresgästföreningen. Upptäckte ju sedan att de var en galen kommunistisk sekt. Inte för jag tror någonting sådant om OA, men Aspergerdiagnosen känns som så mycket varandes i sin linda och det sker så mycket förändringar just nu att det är svårt att ta ställning.
30 oktober 2009, 01:17
rdos
Medlem
Så länge som OA för ut ett budskap som jag håller med om så behöver jag ju inte engagera mig i att föreläsa och sånt (vilket ju är väldigt skönt, faktiskt).
30 oktober 2009, 09:35
Ufo
Medlem
Josef3 skrev:
Jag kommer nog bäst överens med schizoida, inte aspergare. Faktum är att jag velat döda de flesta aspergare jag träffat på.
Där sa du något "schizoida". Fasiken jag tror nog alla mina nära vänner har drag av det.