Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
Re: Jag orkar inte mer
Du kanske skulle studera udda religioner och se om du hittar nåt som passar dig? Satanspräst kommer jag att tänka på, eller nån annan mer exotisk "ondskefull" religion. Man får intrycket att det skulle passa din personlighet... Det är nog rätt lätt att fixa anhängare bland ilskna tonåringar så har du en liten sekt. Då kan du använda din karisma till att ställa till dårskap och straffa dina fiender
|
25 oktober 2009, 19:23 |
|
|
Inger
Medlem
|
Men varför ö h t bry sig om vad "idioter" tycker? Jag tycker det verkar ascoolt att kunna japanska och tror nog säkert att du skulle väcka intresse där.
|
25 oktober 2009, 22:59 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Faktiskt ingen dum idé. Har haft såna tankegångar själv.
|
26 oktober 2009, 05:07 |
|
|
rdos
Medlem
|
Annars kanske pyromani kan vara en lönande sysselsättning? Det finns ju en ökänd pyroman i Ystad som kostat samhället stora summor, och han verkar aningen aspig + typexempel på någon med trotssyndrom. Det lustiga är att han alltid verkar klara sig undan straff.
|
26 oktober 2009, 08:33 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Varför skulle den figuren vara aspig?
|
29 oktober 2009, 20:54 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Aspergare är överrepresentare bland mer avvikande och udda brottslingar. AS = högre risk att begå brott.
|
30 oktober 2009, 01:06 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Källa? Om det var bevisat så borde typ alla med AS fått "speciell" utbildning. En tiofaldig ökning är nog extrem, och finns rätt få människor som har AS( jmf. med depression). Snarare är det väl så att de med ångest har större risk att begå brott, och även hos AS, så vill du fortsätta göra sånt du har kontroll över, borde du ta itu med din depression främst. AS är knappast tillräckligt för att en människa löper amok. | | | | Citera: Ungefär 35 procent av vuxna med Aspergers syndrom bedöms ha andra, samtidiga psykiatriska störningar såsom ångesttillstånd, depressioner, manier, ätstörningar, negativism och självskadande beteende [14]. Förvirringstillstånd och aggressionsutbrott, ofta orsakade av förändringar i vardagen, kan föranleda sluten psykiatrisk vård. Majoriteten av personer med Aspergers syndrom uppfyller kriterierna för en eller flera personlighetsstörningar, framför allt tvångsmässig, paranoid, fobisk, schizotyp och schizoid [Lena Nylander och Maria Holmqvist, Lund, pers medd, 2003]. [...] I flera svenska studier har man sett en betydande överrepresentation av personer med autismspektrumtillstånd bland rättspsykiatriska undersökningsfall, hos patienter på rättspsykiatriska specialsjukhus och hos ungdomar som begår brott. Flera studier har funnit att 15 - 20 % av personerna i dessa grupper har någon form av autismspektrumtillstånd | | | | |
Vet inte om jag tolkat följande rätt, är inte purfärskt, men det skulle betyda att det är en 10x högre risk för NPF, ifall hela populationen hade genomgått likadana psykiatriska utvärderingar utan fördomar, men så är det väl inte? http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=3987 http://www.autismforum.se/gn/opencms/we ... brott.htmlTycker det är rätt självklart att samhället hittar psykiatriska förklaringar på dem som man letar fel hos. Större risk att samhället hittar "fel i huvudet" ifall man åker dit för något udda. Inte heller konstigt att dem som begår t.ex våldsbrott skyller ifrån sig då det är möjligt. Samt större risk att dem som begår udda brott får plats i media. Tror inte att jag skulle få vänta 3 år på en utredning ifall det fanns folk som ansåg att jag har en 10 ggr högre risk att begå grova brott.
|
30 oktober 2009, 06:48 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Var det samma studie du fått 1000% riskökningen ifrån?
|
30 oktober 2009, 06:59 |
|
|
rdos
Medlem
|
Det går inte att hitta ett mönster genom att studera ALLA som hamnar i fängelse eller som genomgår rättspsykiatrisk undersökning. Vissa vanliga brott som rån, mord, misshandel och våldtäkt är sannolikt mycket vanligare bland NTs än Aspies, medan mera udda saker sannolikt visar omvända tendenser.
|
30 oktober 2009, 09:29 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Lustiga saker händer lustiga människor. Vet att liknande saker har hänt förr.
|
30 oktober 2009, 11:04 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|