Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE.
Jag kände på mig att vi tyckte lika. På en del bilder du har lagt ut har du ju setts ha enligt mina måttstockar snygga naglar. ;)

Och det verkar vara genomgående (tycker lika). För på hyfsat långa naglar kan jag hålla med - då kan t o m svart gå an. Men jag antar att det är just längden som kompenserar för färgen då.

Färger som funkar i mitt tycke är... ja, det är egentligen naturligt mänskliga färger, beige, rött, rosa, och även bruna nyanser. Och lila kommer väl med som nyans av rött. Mer eller mindre alla andra färger känns onaturliga och konstiga i mitt tycke, rent instinktivt, men är naglarna snygga i övrigt uppväger det färgvalet.

Det finns ju för övrigt ett antal grundformer naglar kan ha, och är man tyvärr född med de mer fula av dessa är väl läget tyvärr lite hopplöst. För de mer breda men korta formerna ser ofta bara konstiga ut med en utsparad topp, och en pålagd konstgjord topp på sådana naglar ser ofta bara helt galet ut. Tyvärr, de stackarna kan ju inte rå för att de fått den sortens naglar.

Den avlånga form på längden (som jag själv har också, men jag som karl ska ju inte mer än möjligen ge fan i att bita och spara liiiiite kant och hålla den jämn) is the shit, typ. Då behövs dessutom väldigt lite sparas ut, i och med att naglarna redan är långa i sig.

Ah well.

Märkligt sammanträffande: vid dejtkontakter online har jag i princip aldrig frågat en tjej i förväg hurdana naglar hon har, men! En klar majoritet av dem jag träffat via nätet har vid träff IRL visat sig ha långa och snygga naglar. Lustigt!

30 oktober 2009, 00:14
Medlem
Hon är med i senaste Arne Anka!

Bild

30 oktober 2009, 00:21
Medlem
Whoaa!!! Och Arne Anka som håller på Huddinge i hockey!!

Vad söt hon är i teckningen, då... :-)

30 oktober 2009, 00:58
Medlem
Mmm. Söt och taggig! :)

1 november 2009, 23:55
Medlem
"Fimpa, Salander."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 6259108.ab

Ingmar Apéll tycker inte att Lisbeth Salander ska röka, speciellt inte på affischen.

<ironi på>
Jag tycker han ska jobba vidare, det finns massor av klassiker att ändra i, där folk gör upprörande saker! Boken/filmen Rötter, bort med allt slaveri ur den. Bort med grisarna ur Orwells Animal Farm, dom har säkert svininfluensa allihop. Ta bort Kalle Anka på julafton, hans raseriutbrott kan aldrig vara bra för barnen. Bort med allt!
<ironi av>

Suck. Vad gör man åt sånnadär? Och varför får de överhuvudtaget utrymme i media?

10 december 2009, 14:49
Medlem
Det är många som tror att barn går sönder och blir ärrade för livet om de inte lever motsvarande idylliska liv ute på landet, så jag är inte förvånad.

10 december 2009, 18:42
Medlem
Jag välkomnar filmcigaretterna med öppna armar. Att folk röker i filmer ger en mer genuin känsla, en känsla av att de är människor, med brister och laster.

Bild

Jag tänker alltid på det när jag ser filmer från 60-70-80-talen. Wow, de röker, och inomhus dessutom. Och ofta så röker de bara några bloss, sedan fimpar de,

Cigg var billigt då, så man behövde inte röka hela. Nu röker man ju hela, okynnessuger i sig hela, pga att man inte har råd att köpa ett paket för femtio spänn varje dag.

Så jag menar på att billiga cigaretter gör att folk röker mindre!!!!! Fem bloss, sedan slänger man ciggen!!!!

Bild

Ja, hon i Pulp Fiction tyckte ciggen var för dyr, så hon tog kokain istället, och kolla hur det gick för henne. Näsblod, hjärtstillestånd.

10 december 2009, 19:19
Medlem
Hon var ju inte så förståndig rent allmänt heller, du såg väl hennes naglar i den filmen? ;)
Mycket tydliga på filmaffischen också. Nerbitna, och med rester av ojämnt avflagat lack... :D

Annars är det lite kultigt med Uma Thurmans svenska påbrå, och att hon och ett svenskt fotbollsproffs - Max von Schlebrügge - är nära släkt. Minns jag det rätt nu... jo! Umas mamma är född von Schlebrügge, och är ungefär en generation yngre halvsyster till Max von Schlebrügges farmor. Max hette först Holmström, men bytte till sin farmors flicknamn. Det var en gammal tysk baron som bodde i Sverige och gifte sig med två olika svenskor. Max farmor Birgit föddes typ 1915, Uma Thurmans mamma Nena (som själv var fotomodell) 1941, tror jag.

Intresserad av släktforskning och sådant? Jag? :shock: ;) :lol:

12 december 2009, 06:25
Medlem
:lol: Sant, inte konstigt att hon inte kan knarka med förstånd när hon inte ens har förstånd att sköta naglarna!

12 december 2009, 14:46
Medlem
Jag gillar inte saker som är jätteinne.

Det är alltid något mysko med saker som "alla" gillar. Eftersom Salander är så jätteinne, så antar jag att jag inte behöver lägga energi på filmer och böcker där hon är med.

12 december 2009, 17:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.