Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
Vi är alla neandertalare. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vi är alla neandertalare.
Det stora problemet med the great unifying nendertalshybrid theory är att den också förklarar varför gammeldans är det enda rätta varför det är logiskt att rösta på ND och så helt enkelt.
Hade den innehållit en hypotes av slaget -jag tror att det har skett en hybridisering av neandertalare och homo sapiens sapiens så kanske folk inte hade regerat så starkt.
Mig veterligen vet man inte vad asperger "genen" sitter eller exakt vad asperger är rent neurologiskt så det var lite svårt att svälja sambandet med neandertalare som självklart.Personligen tror jag att NPF personavvikelsen är riktigt jävla gammal.

21 juli 2011, 00:09
Medlem
Mig veterligen så var det homo sapiens sapiens som var först med att ha ett språk. Vill minnas att de tidigare hade svårt med den delen.

Hittade en kul länk...

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_utveckling#J.C3.A4mf.C3.B6rande_tabell_med_arter_inom_Homo

Observera att det finns två nyare arter på listan...

21 juli 2011, 00:23
Medlem
Jag har alltid misstänkt att mina knäskålar till hör en annan art eftersom de inte riktigt vill sitta fast med resten av rörelseapparaten.
Ska jag var a helt ärlig så föraktar jag både människokroppen och civilisationen.
Baaah!

21 juli 2011, 00:30
Medlem
Google[Bot] skrev:
Mig veterligen vet man inte vad asperger "genen" sitter eller exakt vad asperger är rent neurologiskt så det var lite svårt att svälja sambandet med neandertalare som självklart.Personligen tror jag att NPF personavvikelsen är riktigt jävla gammal.
Men det var i NPF-forskningen* som rdos hittade något med så pass hög relevans att han utvecklade rättshaverism.
Så något samband tror jag säkert det har.

*forskning eller studiecirkel eller navelskåderi eller vad faan den som stör sig på ordet forskning i det här sammanhanget vill det skall heta.

21 juli 2011, 00:43
Medlem
Google[Bot] skrev:
Ufo skrev:
Tvärtom. Det är ju blandningen som genererat vår civilisations uppkomst.
Det här är ju argument för uppblandning mellan folkgrupper.

Varför skulle det ha lett till civilisationens uppkomst?
Ge någon form av orsaks sammanband mellan och avel med homosapiens och en ras av homo erctus och uppkomsten av civilisation?
Det känns som att förekomsten av hästar och järn och dylikt är viktigare för civilisation än konstiga gener.
Men jag kan ha fel.
Det finns både mat järn och hästar i Afrika.
Men det har förvaltats dåligt.
Kan bero på 1000 saker, neandertals-spåret är bara en av dem.

Google[Bot] skrev:
Har någon forskat på vad exakt dessa nendertalar gener innehåller?
De kanske innehåller gener för artros eller acne eller murriga ögonbryn?
Tror den forskningen är i sitt esse nu.
Rött hår och något med språk-genen är väl det jag hört än så länge.

21 juli 2011, 01:09
Medlem
Ugh. *gestikulerar*

21 juli 2011, 01:39
Medlem
Ufo skrev:
Historiskt så har ju civilisationerna ploppat upp i sydeuropa med tänkbar kontinuerlig invandring av Afrikanska gener.
Störst under 1900-tal har vi USA med sin uppblandning av de svarta slavarna.

21 juli 2011, 02:24
Medlem
Zombie skrev:
Vadå "igen"?

Det här är tyvärr gamla nyheter. Och helt okontroversiella.

Det var högst kontroversiellt, och det är fortfarande så att folk har svårt att svälja att Homo sapiens inte välde ut över jorden ifrån Afrika och gjorde slut på andra människorvarianter.

Det finns en intressant analogi till det här. Tydligen är det så att människa och orangutang delar på drygt 20 morfologiska drag medan människor och schimpans högst delar på några få. Alla undersökningar med standard fylogenetiska metoder på morfologiska drag kopplar ihop människa med orangutang och afrikanska apor med varandra, inte med människan.

Hela denna forskningsgren verkar mer byggd på politisk korrekthet än vetenskap.

16 augusti 2011, 20:50
Medlem
Zombie skrev:
Eller hävda absoluta, artliknande åtskillnader mellan grupper av människor på grundval av obekräftade teser om deras ursprung, eller till och med bara en minimal del av det. Och idéer om att grupperna inte bör blandas.

Vem pratar du om nu?

16 augusti 2011, 20:51
Medlem
Zombie skrev:
Ufo skrev:
Zombie skrev:
Och idéer om att grupperna inte bör blandas.

Säg det till rdos.

Visst kan jag svara på det.

Uppblandning av Homo sapiens med neandertalsgener gav moderna människan en enorm skjuts framåt. Samtidigt som Neanderthal dog ut. Hur blev då den totala diversiteten? Svar: Mindre då vissa drag inte överlevde hybridiseringen.

När det gäller uppblandning av Europeer (och i synnerhet Skandavier) med gener ifrån Afrika så ökas givetvis inte heller den totala diversiteten. Risken är väl snarare överhängande att andel npf/neandertal gener minskar ytterligare. Om denna andel blir för liten så kan inte längre den delen av vår diversitet upprätthållas, utan det slutar med att vi alla blir ursprunglig Homo sapiens utan variation. Hur blev då den totala diversitet? Svar: Hela neandertalsgenomet utraderat.

16 augusti 2011, 20:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.