Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE.
http://www.dn.se/blogg/sminkbloggen/200 ... ander-4841

Sminkblogg om Salander? Det var inte vad jag trodde när jag läste böckerna...

27 oktober 2009, 21:49
Medlem
Inlägg Re: Okej. Lisbeth Salander är JÄTTEINNE.
Men befjädrade kånkelbär vad dålig hon var på att sminka sig Bild. Hört talas om att sota, sudda och tona ut ögonskuggan? Nähä, okej du hade gått på sminkkurs hos Dee Snider, jamen då är det ju lugnt.

Bild

Gamla tanter ska inte ha plommonlila eller rödsvart läppstift. Det lägger på 10-20 år på åldern och gör att man ser ut som en häxa. Bra på halloween förvisso.

28 oktober 2009, 00:24
Medlem
Dee Snider är väldigt BRA på att vara gammal tant!

28 oktober 2009, 00:48
Medlem
Precis, Dee Snider förstår att man ska ha klarrött läppstift, inget mörkare än så. Och han har sett lika gammal ut sedan 80-talet, det i sig är en bedrift!

28 oktober 2009, 03:38
Medlem
Lisbeth e toksöt tycker ju jag då.. damen som har sminkbloggen har (hoppas jag) sminkat sig genom att aplicera smink i något program på datorn? ser ut som en typisk "makeovermaskinslösning" typ.. fota dig själv.. sätt ut markörer där dina ögonglober/ögon osv går och Tadaa.. välj 153000 olika looks genom att klicka dig fram...

om inte hoppas jag människan kommer till insikt för läppstiftet är ju inte där det skall vara och ögonen ser som sagt "ditlagda" ut.

Halloweenlook? inte om man gör det ordentligt då blir det skitsnyggt (som på fröken Salander)

28 oktober 2009, 19:18
Medlem
Inte är naglarna snygga heller. Fila av dem naturligt runda, så blir de genast jävligt fina, hon verkar ju vara bra på att spara dem långa och fina. Det där onaturliga tvärt avhuggna med rak kant är skitfult. Jag förstår ingen som inte håller med om det.

Från och med ungefär den längden hon har är det snyggt med färgat nagellack, dock inte svart som bara är gräsligt på naglar i alla lägen. Det finns ett mellanläge där bara färglöst nagellack är fint. Det är då just de naturligt utväxta vita topparna som gör naglarna fina just för att man ser topparna, att detta är naglar som fått växa... ett genomskinligt nagellack framhäver då detta och drar blickarna till naglarna, så att man ser hur välskötta och fina de är.

Men färgat nagellack innebär i det gränsskiktet att man inte ser toppen och att naglarna därmed ser kortare ut än de verkligen är. Och det är väl knappast vad man vill när man har lyckats spara ut dem en bit?

(Och jämför bägge exemplen med påkluddrat nagellack på nerbitna naglar, alternativt ojämnt avflagat nagellack som man inte har självbevarelsedrift att för allt i världen se till att få bort - nagellacket blir signalen som skriker ut till omvärlden "titta hit, titta hit, och se hur..... öhhhh..... fula naglar jag har....?!?")

29 oktober 2009, 01:51
Medlem
Originalet ska det vara!

Bild

29 oktober 2009, 01:56
Medlem
Har alltid gillat Noomi, fast kanske ännu mer när hon är mer söt och rar än tuff som här. Hon spelade bl a hemtjänsttjej i en liten roll mot maken Ola i sista avsnittet av säsong 2 av Tusenbröder... serien där Olas rollfigur Hoffa har spelat som ung i Huddinge Hockey... :D

29 oktober 2009, 02:04
Medlem
Oki, postimage åt upp den bilden. Vi provar en annan bild:

Bild

29 oktober 2009, 09:12
Medlem
Pemer skrev:
Inte är naglarna snygga heller. Fila av dem naturligt runda, så blir de genast jävligt fina, hon verkar ju vara bra på att spara dem långa och fina. Det där onaturliga tvärt avhuggna med rak kant är skitfult. Jag förstår ingen som inte håller med om det.

Haha, äntligen, första gången jag ser den åsikten, och jag håller så klart med till 100%.

Pemer skrev:
Från och med ungefär den längden hon har är det snyggt med färgat nagellack, dock inte svart som bara är gräsligt på naglar i alla lägen. Det finns ett mellanläge där bara färglöst nagellack är fint. Det är då just de naturligt utväxta vita topparna som gör naglarna fina just för att man ser topparna, att detta är naglar som fått växa... ett genomskinligt nagellack framhäver då detta och drar blickarna till naglarna, så att man ser hur välskötta och fina de är.
Korrekt och medhåll igen! Förutom svart då. Jag älskar svart nagellack, och mörkblå, grönmetallic, plommonlila etc. Men helst på långa naglar. På korta naglar ser det mest fjortis ut, eller som att en treåring fått prova storasyrrans lack.

Pemer skrev:
Men färgat nagellack innebär i det gränsskiktet att man inte ser toppen och att naglarna därmed ser kortare ut än de verkligen är. Och det är väl knappast vad man vill när man har lyckats spara ut dem en bit?
Förmodligen inte.

Pemer skrev:
(Och jämför bägge exemplen med påkluddrat nagellack på nerbitna naglar, alternativt ojämnt avflagat nagellack som man inte har självbevarelsedrift att för allt i världen se till att få bort - nagellacket blir signalen som skriker ut till omvärlden "titta hit, titta hit, och se hur..... öhhhh..... fula naglar jag har....?!?")

Bild Underbar slutkläm. Och 100% medhåll, igen.

När jag var psykotisk orkade jag inte sköta naglarna. Det har lett till att jag i dagsläget inte målar dem. Men vad fan har andra för ursäkt? Sluta måla dem eller sköt lacket för fan! För det ser rent äckligt ut med avflagnat nagellack, hur fräsch är resten av människan då???

29 oktober 2009, 14:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.