Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa
Tråden för oss... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Jag kan nog också bidra med lite mutism.

Jag har just förhandlat mig till 2 timmar extra, så nu kan jag ta det lugnt på vandringen.

16 juli 2011, 09:35
Moderator
Jag var mör från början (ingen höjdare att försöka ställa om dygnsrytmen med ett par timmar på en natts varsel och efter en dålig dag innan) och hade aldrig trott jag skulle orka med en kväll också i för mig ångestladdad miljö. Vilket min kropp egentligen inte gjorde, men jag hade svårt att slita mig! Och sällskapet både då och innan, inklusive en väldigt trevlig ny bekantskap, var alldeles för stimulerande för den korta tiden, trots delvis stimmiga miljöer. Jag log och mindes när jag cyklade hem. Inte ens spöket "Oj, gjorde jag bort mig där... osv." infann sig, och det hade ändå fått tillfällen. Vet inte när jag var såpass rent glad sist. Tack alla fyra!

17 juli 2011, 03:30
Medlem
Tack själv och alla övriga två!

Vi är hemma nu.
-->Sova!

Dagen var helt underbar.
Natten började bra men efter att du gått Zombie råkade jag visa fingret åt Dj´n (han spelade inte rätt låt), mucka med vakterna och slutligen kissa slottet.
(Är det inte mitt slott så kan man kissa på den.)

Nu ska jag äta nudelsoppa och sedan sova, som sagt.

17 juli 2011, 07:46
Medlem
Zombie skrev:
Vet inte när jag var såpass rent glad sist.

Nu blev jag lite rörd - och glad på samma gång.

Jag kom hem 18:30, hoppade in i duschen, bytte kläder och gick sedan strax innan 19:00. Det blev ytterligare 5 km gång upp till Flogsta, så jag var inte där förrän strax innan 20:00. Flyttkaffe till värdinnan. Sedan gick jag hem igen vid 24 (6 km, eftersom jag tog en omväg för att eventuellt undvika den stojigaste delen av centrum, men sedan passerade jag danshaken i alla fall (Sten Sture, Flustret (jag funderade helt kort på att göra entré, men kände mig för bortkommen för det) och några till på andra sidan ån)). Hemma igen kring 01. Skön kväll att promenera i (otroligt lugnt i ytterområdena).

17 juli 2011, 11:15
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Natten började bra men efter att du gått Zombie råkade jag visa fingret åt Dj´n (han spelade inte rätt låt), mucka med vakterna

Hade Zombie möjligen en lugnande inverkan på Madame?

CodeRedAlert skrev:
och slutligen kissa slottet.

Ojojoj, Ni har just vanhelgat stadens stoltaste symbol: Kom Peter Egardt ut och öste ovett över Er (som god efterträdare till Anders Björck)?

17 juli 2011, 11:29
Medlem
Juv är förresten förkortning för juvenil. Begreppet används främst för fåglar som tydligt byter fjäderdräkt vartefter de mognar.

17 juli 2011, 11:33
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Vet inte när jag var såpass rent glad sist.

Nu blev jag lite rörd - och glad på samma gång.

Oj. :oops: Tack eller vad man säger...

Schueberird skrev:
Jag kom hem 18:30, hoppade in i duschen, bytte kläder och gick sedan strax innan 19:00. Det blev ytterligare 5 km gång upp till Flogsta, så jag var inte där förrän strax innan 20:00. Flyttkaffe till värdinnan. Sedan gick jag hem igen vid 24 (6 km, eftersom jag tog en omväg för att eventuellt undvika den stojigaste delen av centrum, men sedan passerade jag danshaken i alla fall (Sten Sture, Flustret (jag funderade helt kort på att göra entré, men kände mig för bortkommen för det) och några till på andra sidan ån)). Hemma igen kring 01. Skön kväll att promenera i (otroligt lugnt i ytterområdena).

Vilken kraftutveckling. Större än att dansa skulle jag tro. Hoppas middagen var trevlig också.

Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
och slutligen kissa slottet.

Ojojoj, Ni har just vanhelgat stadens stoltaste symbol: Kom Peter Egardt ut och öste ovett över Er (som god efterträdare till Anders Björck)?

Orkade ni dit upp efter all dans? Fast nog är det vackert där — hoppas ni såg det?

Det ser ut nästan ut som om du (Koden) känner till att Anders Björck gjorde sig milt herostratiskt ryktbar genom att efter någon blöt (typ) sista april ta fast en av de studenter som nyttjade slottet som pissoar och fälla de bevingade orden Kissa inte på mitt slott! (på småländska). Men eftersom jag inte är säker talar jag om det.

17 juli 2011, 13:27
Moderator
CodeRedAlert skrev:
(Är det inte mitt slott så kan man kissa på den.)

Jo, det måste du nästan ha gjort. Men kanske någon annan på forumet saknade den omistliga allmänbildningen?

CodeRedAlert skrev:
Natten började bra men efter att du gått Zombie råkade jag visa fingret åt Dj´n (han spelade inte rätt låt), mucka med vakterna

Oj. Å andra sidan, jag missade återigen den sortens moment som alla talade om när jag var ung...

17 juli 2011, 13:35
Moderator
Schueberird skrev:
Juv är förresten förkortning för juvenil. Begreppet används främst för fåglar som tydligt byter fjäderdräkt vartefter de mognar.

Aha. Då var det inget "riktigt" ord ändå. Eller har kanske blivit i ornitologkretsar? (Efter engelsk förebild tro?)

17 juli 2011, 13:58
Medlem
Bor det någon på slottet? :?
Och nej, hade inte hört Björks bevingade ord...
Ett dråpligt sammanträffande.

Ja, vi klättrade uppför Slottsbacken under stort muttrande från min sida eftersom jag hellre hade legat på (pihi) den varma mannen eller lagt mig i vilstolsbänkarna längre bort längs ån.
Muttrade gjorde jag eftersom jag hade ont i tårna och inte orkade byta tillbaka till bekvämare skor.

Vi såg solen gå upp och stapplade sedan ner till stationen efter någon timme.

Jag har åtskilligt att säga om den där DJ´n, men orkar inte just nu. Eller de var två, den ena åkte Upptåget med oss och gick av i Knivsta.

17 juli 2011, 16:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.