Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa
Tråden för oss... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Schueberird skrev:
Klubb Hype kan vara värt att hålla koll på om man vill dansa i Uppsala. De har tydligen en kväll i månaden på Orange. Säsongen är visst slut nu, men de börjar igen till hösten.


Eller så skulle de lägga av :( Nåväl, nu blir det som det är skrivet.


13 juli 2011, 01:55
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Det står skrivet i stjärnorna.

De där högarna måste jag se helt enkelt. Det är ju mina förfäder som ligger där och sover sin eviga sömn. 8-)

Jag förväntar mig att när vi börjar närma oss området så bör marken börja vibrera för att sedan övergå till ett jordskalv av sällan skådat slag då de gamla sagokungarna känner en släktings fotsteg på sina ruttnade lekamen och vänder och vrider på sig djupt under gräsrötterna.
De kommer försöka stiga upp ur sina gravar för att med vördnad och lyckotårar i ögonen överräcka sina kungliga attiraljer (de få som ev. finns kvar nere i gravarna) åt mig - den sanna monarken i nådens år 2011.

Är ni verkligen förberedda på detta? Vad vill ni ha för ämbeten i den blivande storfurstedömet? Jag klubbar er på plats.

Edit: Eller dubbar. Ni får välja själv vilken procedur som bäst faller er i smaken.
Så pluggar jag på min medeltidsvokabulär så länge.


13 juli 2011, 14:00
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Ett storfurstendöme heter det också.
Anledningen till min bristflliga svenska är självfallet min brokiga genetiska bakgrund. Så många år, så många språk...


13 juli 2011, 14:07
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Hm... jag är själv av kunglig börd enligt någon släkting vars omdöme jag inte kan svara för. Och av (säkert bland andra ätter) en ätt som inte alltid har stått på god fot med sveakungarna. Ska blodets röst visa sig vara den starkare efter så många år? Vad är preskriptionstiden för all gammal sörja modern teknik drar upp?


13 juli 2011, 14:15
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Eller finns det öppning för en politisk allians såhär inför den yttersta tiden (oljesin, jordkokning... )? Man har ju hört förr om hur gamla gubbar inte kan släppa makten ens när de ligger i graven...


13 juli 2011, 14:24
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Vilken ätt är det som avses, å själsfrände?
Kanske är vi släkt och har genom outgrundeliga vägar nu förts samman för att antingen strida om makten eller också samregera våra riken.
Betänk att 2012 närmar sig.


13 juli 2011, 14:40
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss...
Zombie skrev:
Eller finns det öppning för en politisk allians såhär inför den yttersta tiden (oljesin, jordkokning... )? Man har ju hört förr om hur gamla gubbar inte kan släppa makten ens när de ligger i graven...

Jaha, det var det du redan skrev.

Ja. Jag har trots allt utsatts för grav degenerativ inavel under århundradens lopp så en del av min hjärna är tyvärr för alltid förlorad.
Men i allafall.


13 juli 2011, 14:44
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
CodeRedAlert skrev:
Vilken ätt är det som avses, å själsfrände?
Kanske är vi släkt och har genom outgrundeliga vägar nu förts samman för att antingen strida om makten eller också samregera våra riken.
Betänk att 2012 närmar sig.

Nå, jag är ju litet skygg som förnämt folk plär vara. Men jag kan väl avslöja mig som en led mindre dansk då. Fast kanske mer degenererad, även jag, när jag ser mig om i mitt kungarike. Nordlig luft är väl inte bra för Oss. (För litet D-vitamin?)


13 juli 2011, 18:40
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
VA??? Skall ni träffas i Uppsala UTAN MIG??? Orättvist. :( Bestämma saker på så här kort varsel och när jag har min son. *mutter mutter* Det skulle ha passat exmaken utmärkt att låna hem sonen just nu också, eftersom de ändå har en dag tillsammans idag (han är fritidspedagog och har honom med sig eftersom de är på Busfabriken med jobbet).

Jag älskar Uppsala och har flera riktigt goda vänner där som jag skulle kunna fixa övernnattning hos med lite mer framförhållning (gärna så att man kan köpa tåbiljetterna till ett hyfsat pris också).

Om det inte blir upptakten till tidernas största forumbråk så kräver jag en repris. :evil:

Men jag har sett både högarna och Disagården och behöver inte se dem igen. Jag skulle gärna ta en fika på den där restaurangen med stor veranda med utsikt över Mälaren som jag aldrig kommer ihåg namnet på och som jag hittade strax innan jag flyttade från staden.


15 juli 2011, 11:19
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss...
Undrar om jag skulle kunna få till det ändå... Nu tiltade min hjärna. Måste i vilket fall som helst komma i duschen nu och sedan få diverse ärenden gjorda.


15 juli 2011, 11:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 164 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron