Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Eller så våldgästar du helt enkelt exmaken och snor tillbaka cykeln!?


13 juni 2011, 14:11
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Schueberird skrev:
Eller så våldgästar du helt enkelt exmaken och snor tillbaka cykeln!?


He he... Det behöver jag inte. Vi är faktiskt goda vänner. Men hämtar jag cykeln måste jag ju fixa den själv... Då kräver det initiativförmåga av mig. Då är det lättare att kunna skylla på hans bristande sådan...
:oops:


13 juni 2011, 14:30
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag vill ha en begagnad cykel för ~100:-!!!!

Kanske kan jag sätta upp lappar i här där vi bor? Folk brukar ha gamla cyklar liggande i källaren som de aldrig använder.

Om jag orkar...


13 juni 2011, 14:35
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Schueberird skrev:
Eller så våldgästar du helt enkelt exmaken och snor tillbaka cykeln!?


He he... Det behöver jag inte. Vi är faktiskt goda vänner. Men hämtar jag cykeln måste jag ju fixa den själv... Då kräver det initiativförmåga av mig. Då är det lättare att kunna skylla på hans bristande sådan...
:oops:

Tja, jo, men om rätt ska vara rätt så verkar det också vara hans problem. Kan ju vara viktigt med någon man känner privat.
Fast kanske det kan vara lättare för honom att skiljas från pengarna för en ny cykel alternativt vad den gamla kostar att reparera plus en fika än att fixa det själv?


13 juni 2011, 16:37
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Jag vill ha en begagnad cykel för ~100:-!!!!
Ta min.
Jag behöver bli av med den för att få tummen ur och skaffa en ny.

Försökte få ihop den med delar ifrån Biltema. Köp aldrig cykeldelar därifrån.
Visst den fungerar, men är inte helt kompatibel med sig själv.


13 juni 2011, 19:53
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ufo skrev:
CodeRedAlert skrev:
Jag vill ha en begagnad cykel för ~100:-!!!!
Ta min.
Jag behöver bli av med den för att få tummen ur och skaffa en ny.

Försökte få ihop den med delar ifrån Biltema. Köp aldrig cykeldelar därifrån.
Visst den fungerar, men är inte helt kompatibel med sig själv.

Det var ju väldigt generöst!
Tyvärr bor din cykel antagligen väldigt långt ifrån mig.
Inte för att jag vet var du bor.

Var det här ett sådant där erbjudande man inte ska ta bokstavligt, förresten? :?


14 juni 2011, 03:53
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Var det här ett sådant där erbjudande man inte ska ta bokstavligt, förresten? :?
Du får naturligtvis även ta de bokstäver som finns på den.
Minns dock inte vilka det är. Jag får kolla upp det.


14 juni 2011, 20:46
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
JA! Prisa Gud.
Nu är jag med.

Inte.

Jag vill klaga på mig själv och mitt beteende för tillfället. Ikväll har jag hemfallit åt grovt godismissbruk. Det var lakritsbåtar, salta sillar och sockriga saker som precis slank ned tillsammans med ett glas - håll i er - komjölk, som en övergiven kalv därmed berövats.

Också har jag varit stygg mot sambo.

Jag borde känna mig tillintetgjord men se, som den förhärdade brottsling jag är, gör jag det icke.


14 juni 2011, 20:53
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har de senaste dagarna återupptäckt min stad per cykel och sett förunderliga ting: Långa damer, korta damer, yppiga damer, twiggiga damer, tjocka damer, coola damer och faktiskt också en vänlig dam (inklusive en och annan vänlig blick faktiskt (och inget hostande för en gångs skull))... damer, damer, damer... plötsligt är de överallt :) Utöver alla dessa damer har jag också sett en jättelik... mmm... fluggkil (just så), vilken transporterades per lastbil eskorterad av för- och följefordon. Jag vet alltså inte vad det var för tjofläns, men den var väl ungefär 20 meter lång och såg ut litegrann som en fena skulle se ut om fisken den satt på var av stål och 100 meter lång.

En postterminal som såg fascinerande sliten ut som tyngd av minnen från fornstora dagar. Fina detaljer som tak med stuprör över cykelställen etc... Det kan komma att bli en fotoutflykt dit vid tillfälle.

Edit:
Fluggkilen kan ha varit stolpen till ett vindkraftverk!?


2 juli 2011, 20:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag är från och med idag lesbisk. Antecka det.

Träningsvärk har jag också. I HELA kroppen. Nämn en kroppsdel så har jag ont i den.
Jag tror att jag tränade i förrgår? Igår blev det långpromenad (stapplande varianten då kroppen krampar av värk) och därefter nattbad och nattpromenad i en väldigt mörk skog för att hitta till Alvik.

Jag hittade.


3 juli 2011, 16:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.