Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
LIX räknare 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: LIX räknare
LIX = 77 :ugeek: :
Schueberird skrev:
Det senaste DromEd-relaterade som hände var att jag spelade en annan persons projekt och kände för att "gå ut på bakgården och bränna mitt eget projekt i ett gammalt oljefat, som senare skulle komma att användas av en något bedagad Jamaican med flera kraschade bandprojekt bakom sig".

1 juli 2011, 20:26
Medlem
August Strindberg var en rackare på högt läsbarhetsindex i Hemsöborna (mest för sina (onödigt?) långa meningar):
LIX = 109:
August Strindberg skrev:
Och ibland strök man förbi en
ruskprick, ibland ett vitt sjömärke, som såg ut som
ett spöke; än lyste kvarliggande snödrivor som lärft
på bleke, än döko skötvakare upp ur det svarta
vattnet och skrapade mot kölen, när ekan gick över
dem; en yrvaken trut skrämdes upp från sin kobbe
och tutade liv i tärnor och måsar, som gjorde larm,
värre än hin håle, och längst ut, där stjärnorna gingo
ner i sjön, syntes ett rött och ett grönt öga av en
stor ångare, som släpade fram en lång rad runda
ljus, utsläppta genom salongsventilerna.

1 juli 2011, 20:41
Medlem
Citera:
Personligen förklarar jag egenhändigt ert förhållningssätt att återkommande utnyttja kommatecken istället för punkter som synnerligen oärligt beteende eftersom det möjliggör förmågan att konstruera extremt långdragna meningar vars primära funktion uppenbarligen är att montera sammansatta textstycken med onödigt storslagna talvärden i läsbarhetsindex.
112

1 juli 2011, 21:05
Medlem
den käre Ååågust kan tyvärr inte höra dig, eftersom han sedan länge är död och begraven.

Edit:
samtliga av mina meningar skrevs för övrigt innan den här trådens tillkomst.

Edit 2:
Ufo fuskar :x

1 juli 2011, 21:10
Medlem
Citera:
Antyder Schueberird, förhållandevis oprovocerat att undertecknad skriver oärligt?
LIX = 96

1 juli 2011, 22:10
Medlem
Schueberird skrev:
Ja.

LIX = 1

1 juli 2011, 22:16
Medlem
Schueberird skrev:
...

LIX = 0

1 juli 2011, 22:47
Medlem
Citera:
Förutom läsbarhetsindex så har LIX även betydelsen femtionio med de gamla romerska siffrorna.
LIX = 59

1 juli 2011, 22:56
Moderator
Ufo skrev:
Citera:
Förutom läsbarhetsindex så har LIX även betydelsen femtionio med de gamla romerska siffrorna.
LIX = 59

*fniss*

Med risk att föra mig själv till samma kategori som räven i förhållande till druvorna (det är alltså inte rönnbär som nämns i den ursprungliga versionen, utan någonting betydligt sötare, vilket ger en helt annan betydelse åt uttrycket "surt, sa räven"), avsäger jag mig här alla anspråk på att vinna denna smått absurda tävling av den enkla anledning att ett högt läsbarhetsindex inte är särskilt eftersträvansvärt för den som önskar bli läst av en större publik och med någorlunda god behållning.

(LIX=106)

2 juli 2011, 01:50
Medlem
Haha, nu såg jag plötsligt vad som var så roligt med det oidentifierade flygande objektets senaste inlägg: Poletten föll ner, som man säger :lol:

2 juli 2011, 13:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.