Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Virvel 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Virvel
Ron Jeremy skrev:
Tur det, delfinen räddade min kväll :D
Ja det är en härlig filmsnutt.
Finns ännu fler att beskåda om man orkar söka efter dem.

Ron Jeremy skrev:
Och sen har vi ju den där berömda fjärilsvingen i Amazonas...kaosteori och den biten.
Den teorin vill jag däremot kasta i papperskorgen.
En virvel tappar energi med tiden. Om en orkan har sitt ursprung ifrån en fjäril så är det knappast fjärilens vingar som gett den dess kraft.

20 juni 2011, 21:35
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Och sen har vi ju den där berömda fjärilsvingen i Amazonas...kaosteori och den biten.
Den teorin vill jag däremot kasta i papperskorgen.
En virvel tappar energi med tiden. Om en orkan har sitt ursprung ifrån en fjäril så är det knappast fjärilens vingar som gett den dess kraft.

Du vet säkert mer än jag om det, jag var/är väldigt intresserad fysik mattematik men har
tyvärr aldrig hitta någon som har kunnat lära mig allt om integraler och formler TROTS
att jag tycker att teoretisk fysik är bland det vackraste och mest intressanta som finns, ett
verktyg att se in i andra världar och universa.
Faktum är att jag inte ens kan räkna delat på papper :oops: , använder mig av en egen variant
av "procenträkning" som går fortare och som jag begriper, den fick neuropsykiatern jag hade
under AS-utredningen att bara fånstirra och titta konstigt på mig, hon ville ha förklaring men
gav upp :lol:

20 juni 2011, 21:48
Medlem
Det viktigaste att känna till om teorier är att de är just teorier.
Innan de är bevisade så kan det också vara så att teorierna är felaktiga.

Tyvärr så är de flestas kunskaper om matematisk teori baserad på journalister som borde ha yttrandeförbud om sånt.

Mina egna kunskaper är mycket små. Men å andra sidan så har jag byggt upp en del egna teorier som inte fungerar ihop med dagens "lära". Vilket är lite jobbigt ibland.

20 juni 2011, 21:55
Medlem
Fast vadå!?
Är inte det där med fjärilarnas vingslag sant?
Det finns ju miljontals fjärilar som fladdrar oavbrutet.

Samma gäller när jag får ett riktigt utbrott och viftar med armarna. Senast det hände kom Gudrun på besök.

21 juni 2011, 10:13
Medlem
Corlios-effekten

När det gäller kaosteori i allmänhet och fjärilseffekten och klimat i synnerhet är en stor del av problemet att man inte kan veta vad systemet hade gjort om fjärilen inte laddrat på just det sätt som den gjorde.

23 juni 2011, 18:13
Medlem
Jag säger pfff till Corlios-kraften.
När man befinner sig på södra halvklotet så går man egentligen med huvudet nedåt (mot rymden). Därför är sydlänningar så hetlevrade - de har ständig huvudvärk av att blodet samlas i huvudet på grund av den upp- och nervända kroppspositionen.

Förstod ni mitt Gudrun-skämt? Den var ju genialisk. :x

23 juni 2011, 19:17
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Förstod ni mitt Gudrun-skämt? Den var ju genialisk. :x
Att du är så lugn o harmonisk, därför har du inte haft ett utbrott på 6 år?

23 juni 2011, 19:21
Medlem
Aha!
Den var så orimlig ur en tidsperspektivistisk(jo man kan säga så) synpunkt så den förlorade all sin komik?
Men jag kom inte på någon mer nutida storm som drabbat just Sverige.

23 juni 2011, 19:30
Medlem
Jag såg mest inför min inre syn hur du fladdrade med armar o händer och försökte likna en fjäril.
Det var lite roande iaff.

23 juni 2011, 19:38
Medlem
Först liknar du mig vid en val och nu blir det lyteskomik av det hela?!

Jag finner inga ord. *flaxar iväg*

23 juni 2011, 19:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.