Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Moderator 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Moderator
Sorgligt att moderatorn har försvunnit, hoppas verkligen att hon kommer tillbaka, men hur som helst
så är det ju lite opraktiskt att det saknas moderator på forumet även om det inte modereras ofta och
Admin ofta är här. Vore det inte dags att utse en till moderator det skulle ju vara att få bort en
"single point of failure" som det så fint heter. När/om sugmundfreud kommer tillbaka så skadar det väll
inte att ha två moderatorer, jag har iaf förslag på lämpliga namn, vad säger ni och vad säger Admin :?:

14 juni 2011, 10:25
Medlem
Inlägg Re: Moderator
Jag röstar på Schueberird.

Han behöver axla sitt ansvar som forumets anskite utåt.
Men då får han regga ett oberoende moderatorsnick som han modererar under.
Då kan han ohämmat fortsätta tramsa/sprida vidare sin underbara personlighet på forumet och också moderera sig själv när det så behövs.

Nej.

Jag tar tillbaka mitt förslag och röstar på Incognita istället.

Fast.
Behöver vi verkligen en moderator? Det är ju ett ytterst gemytligt forum det här, för tillfället.

14 juni 2011, 18:44
Medlem
Oj, jaha.
Jag förutspår ett möjligt kommande lämmeltåg.
Det kanske behövs en moderator trots allt.

:?

14 juni 2011, 19:29
Medlem
Ett LYMMELTÅG!? Det var det värsta!

14 juni 2011, 19:49
Medlem
:D
Fast den lyser med sin frånvaro.
Savanten ska självklart vara moderator här.

Varför är du inte det? :evil:

14 juni 2011, 20:32
Site Admin
Jag lutar mig bakåt och beskådar era önskemål och rättar mig därefter. Det finns ingen agenda att ta hänsyn till.

Vad som dock är viktigt att tänka på innan man tackar ja till att bli moderator är att, allt är forumsadministrationens fel.
Dvs allt kommande tjafs med oseriösa/förvirrade framtida medlemmar ser på "admin och moderatorer" som orsaken till allt ont, något man också blir väl medveten om.
När det blir nödvändigt att slå någon på fingrarna och komma med "åtgärder" så lämnas det över till en admin, så den typ av konflikthantering borde en moderator slippa.
Med betoning på borde, i verkligheten så är det inte fullt så enkelt.
Så det är positivt om man kan ta emot oresonliga påhopp utan att ta åt sig.

Men en moderators roll är egentligen bara att hjälpa till med det löpande underhållet. Som tex att laga trasiga länkar och citat, ta bort lite felposter och uppenbara spam.

14 juni 2011, 20:35
Medlem
Ja, vem fan vill ha ett sådant otacksamt och tråkigt jobb?
Sugmund - kom tillbaka!

14 juni 2011, 20:37
Medlem
CodeRedAlert skrev:
:D
Fast den lyser med sin frånvaro.
Savanten ska självklart vara moderator här.

Varför är du inte det? :evil:

Mest för att jag tyckte det var rätt tungt att modda på det andra forumet. Jag försöker göra andra saker här i livet!

14 juni 2011, 21:10
Medlem
Ja, det gör du onekligen rätt i.

14 juni 2011, 21:21
Medlem
Oj somnade visst, jag hade tänkt föreslå CodeRedAlert som är här ofta och är klok, Svante bra kille som vad jag förståt är kunnig, Zombie den smarte uven vore också bra.
Visst precis som Admin skriver det kan vara en otacksam sysselsättning, men om man tittar på hur mycket det modererats tidigare så tror jag inte att det blir så tungt.
Ja just nu är det lugnt men förr eller senare så brakar det lös igen och då behövs en bra moderator.
Eller tänk om jag lägger ut nakenbilderna på tidigare flickvänner när jag märker att Admin är borta :twisted: . Det kommer att behövas och jag försöker tänka framtid och inte gemytlig nutid!
jag har ingen anin om någon av dom jag föreslagit är villig.

Nä orkar inte skriva mer från mobilen får gå upp och starta datorn,gäsp!

14 juni 2011, 21:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.